اعتراض روزنامه اصولگرا به شیوه حکمرانی؛ شعار مبازره با فساد می‌دهیم اما فساد آشکار را فسادنمائی می‌دانیم!

روزنامه جمهوری اسلامی شیوه حکمرانی در ایران را با کره جنوبی مقایسه کرده است.

اعتراض روزنامه اصولگرا به شیوه حکمرانی؛ شعار مبازره با فساد می‌دهیم اما فساد آشکار را فسادنمائی می‌دانیم!

یون سوک یول، رئیس ‌جمهور کره جنوبی، روز پنج‌شنبه گذشته پذیرفت که شکست سخت حزب حاکمش در انتخابات اخیر نشان‌دهنده شکست دولت در بهبود بخشیدن به زندگی مردم است.

او همچنین به خاطر رسوائی در مورد کیف لاکچری همسرش عذرخواهی کرد. دادستانی کره جنوبی خواستار تحقیق در مورد این موضوع است که همسر رئیس ‌جمهور این کیف گران‌قیمت برند کریستین دیور را هدیه گرفته یا خریده است.

متاسفانه ما به جای اینکه به ناتوانی‌ها و ناکامی‌های خود در حکمرانی و مدیریت جامعه اعتراف کنیم، از یکطرف خود را موفق‌ترین حکمرانان تاریخ می‌دانیم و از طرف دیگر مشکلات و ناکامی‌ها را به گردن این و آن می‌اندازیم.

این روزنامه افزوده است: در جهان امروز با پیشرفت شگرفی که در زمینه ارتباطات وجود دارد، دولتمردان کشورهای آزاد همواره در معرض سوال خبرنگاران مستقل برای کشف واقعیت‌ها قرار دارند و همین امر باعث می‌شود بالاترین مسئولان دولت‌ها همچون رئیس ‌جمهور کره‌ جنوبی با صراحت اعلام کنند در بهبود بخشیدن به زندگی مردم کشورشان ناکام بوده‌اند ولی ما که به اقتضای تعالیم اسلام باید در این زمینه از سایر کشورها جلوتر باشیم، از مصاحبه با خبرنگاران مستقل پرهیز می‌کنیم تا ناکامی‌ها را کامیابی جلوه دهیم و نارسائی‌ها را به گردن دیگران بیندازیم. عجیب‌تر اینکه شعار مبارزه با فساد می‌دهیم ولی فسادهای آشکار را «فسادنمائی» می‌دانیم و نه‌تنها حاضر نیستیم با عوامل فساد برخورد کنیم بلکه در مواردی برای آنها امتیازاتی نیز قائل می‌شویم. و از اینها عجیب‌تر اینکه از قوه قضائیه انتظار داریم با پرونده‌های سوء‌استفاده‌گران و مفسدان آنگونه که ما می‌پسندیم برخورد کند، سراغ نورچشمی‌ها و دانه‌‌درشت‌ها نرود و سیاست را بر عدالت مقدم بدارد.

جمهوری اسلامی نوشته است: قوه قضائیه‌ای که پیامبر خدا و امیرالمومنین پایه‌گذاری کردند، حکمران و کارگر و کارمند را در محکمه کنار همدیگر می‌‌نشاند و با همه یکسان برخورد می‌کرد. در چنان قوه قضائیه‌ایست که دادستان بدون هیچ ملاحظه‌ای بررسی می‌کند تا ببیند کیف گران‌قیمت همسر رئیس ‌جمهور چگونه به او رسیده است. این را کره‌ جنوبی باید از ما که اسلام عدالتخواه را داریم یاد بگیرد نه اینکه وقتی ما این خبر را می‌شنویم کره جنوبی را تحسین کنیم. قضات ما مشتاقند عدالت اسلامی را بدون کم و کاست اجرا کنند که اگر به استقلال آنها احترام بگذاریم و دست آنها را برای اجرای قضاوت مورد نظر اسلام باز بگذاریم، به جائی خواهیم رسید که حکمرانی امثال کره‌ جنوبی هم ما را الگوی خود قرار دهند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خدا کنه هیچ اثری ازهیچ کدومتون نمونه

  • تلمبه
    0

    وای بر ما رییس جمهور کره جنوبی به خاطر یه کیف برای خانمش بازخواست میشه اما اینجا باز خواست که نمیشه هیچ ترفیع هم میگیره و این میشه که شده و مردم هم دلسرد و سرخورده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها