۱۶ نماینده دور دومی تهران، نماینده چند درصد از مردم هستند؟ /نوباوه ۳.۴۸ درصد، سلیمی ۲.۵۵ درصد!

اعداد و ارقام و درصدها نشان می‌دهند که ۱۶ منتخب، دور دوم تهران مجلس، نماینده درصد بسیار پایینی از مردم پایتخت هستند.

۱۶ نماینده دور دومی تهران، نماینده چند درصد از مردم هستند؟ /نوباوه ۳.۴۸ درصد، سلیمی ۲.۵۵ درصد!

انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم روز گذشته برگزار شد، انتخاباتی که بر اساس آمار محدودی که وزارت کشور اعلام کرده، استقبال پایینی از آن شده است.

هرچند تا این لحظه آماری از میزان آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه تهران به عنوان پایتخت و نبض سیاسی کشور منتشر نشده، اما آمار تعداد آرای منتخبان، می‌تواند حدودی میزان مشارکت در تهران را مشخص کند.

بر این اساس، تعداد آرای کسب شده توسط هر یک از ۱۶ منتخب تهران در مرحله دوم، با تعداد واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه تهران، ری، پردیس و اسلامشهر، نسبت بسته شده و به صورت درصدی مشخص شده که این ۱۶ منتخب جدید، با آرای چند درصد از واجدین شرایط رأی دادن راهی بهارستان شده‌اند.

اعداد و ارقام و درصدها نشان می‌دهند که منتخبان تهران به خصوص این ۱۶ منتخب، که در دور دوم به مجلس راه پیدا کردند، پایین‌ترین آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند.

برهمین اساس بیژن نوباوه که بیشترین رأی تهران در دور دوم را کسب کرده، نماینده ۳.۴۸ درصد از واجدین شرایط در پارلمان خواهد بود.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس یازدهم، که این دوره از تهران کاندیدا شده بود، ۲.۵۵ درصد از آراء کل واجدین شرایط پایتخت را کسب کرده است. 

پیشتر معاون سیاسی استاندار تهران واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر را ۷ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۵۷ نفر اعلام کرده بود که در این دوره مجموع آراء صحیح  برابر با ۵۵۲۶۴۴ رأی بود.

6030189

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اعتبار
    0

    بعد این افراد که ۱۶ نفر هستند و تنها رای ۲.۵ درصد فقط شهر تهران را دارند جز لیدرهای جریان های تاثیرگذار در سیاست‌های کلان خارجی و داخلی هستند و از طرف ۸۵ میلیون نفر تصمیم می گیرند که چه چیزی خوب است و چه چیزی غلط.
    باید افراد بر حسب میزان مقبولیت جامعه امکان رای در مجلس داشته باشند.
    در ضمن این افراد وجاهت و اعتبار مجلس را زیر سوال می برند.

  • خدمتگزار
    0

    اینقدر مردم را اذیت نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها