حمله ترامپ به "چپ رادیکال"

رئیس جمهور پیشین آمریکا در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار (سی‌پک) گفت به مقابله و شکست دستورکار جناح چپگرا به ویژه نظریه انتقادی نژاد و قطع حمایت از افراد در فضای مجازی میپردازد.

حمله ترامپ به "چپ رادیکال"

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ در حالی به انتقاد از سیاست‌های جو بایدن و اعضای سابق دولت خودش پرداخت که شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را به عنوان "وفادارترین و قوی‌ترین حامیان بزرگترین جنبش سیاسی در تاریخ کشور ما" خطاب می‌کرد.

سخنرانی ترامپ با تاخیر نیم ساعته آغاز شد و حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید. او با آمدن به روی صحنه با شعار "یو.اس.ای" مواجه شد و بعد شرکت‌کنندگان سی‌پک را به عنوان حامیان پرشور آرمان خود توصیف کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: با حمایت همه حاضران امروز، ما چپ رادیکال، سوسیالیست‌ها، مارکسیست‌ها و نظریه‌پردازان انتقادی نژاد را شکست خواهیم داد. ما مرزهایمان را امن خواهیم کرد، ما به فرهنگ نادیده گرفتن اشخاص در فضای مجازی به دست جناح چپگرا خاتمه میدهیم، ما آزادی بیان و انتخابات آزاد را احیا خواهیم کرد و دوباره آمریکا را با عظمت میکنیم.

ترامپ دستاوردهای خودش به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری را ستود و به طور ویژه به سیاستهای مهاجرتی سختگیرانه خود اشاره داشت و بایدن را بابت مدیریت بحران مرزی‌اش ملامت کرد.

دونالد ترامپ گفت: ما هزاران بیگانه جنایتکار را اخراج کردیم... و تقریبا ۵۰۰ مایل دیوار مرزی ساختیم. حال دولت بایدن مرز را به بزرگترین فاجعه تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.

این رهبر پیشین کاخ سفید بار دیگر ادعاهایی مبنی بر تقلب در انتخابات را مطرح کرد و پلتفورم‌های رسانه اجتماعی آمریکا و پایگاه‌های خبری را به نادیده گرفتن و سانسور ادعاهایی مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی گسترده متهم کرد.

ترامپ گفت: میگویید تقلب انتخاباتی، بایکوت میشوید. متاسفانه این انتخاباتی بود که شخصی که آراء را شمارش میکرد بسیار مهمتر از شخص نامزد بود. این مایه شرم ملت ماست و ما واقعاً مورد تحقیر و بی‌احترامی در سراسر جهان قرار میگیریم.

این رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین درباره شکایت از غول‌های فناوری جهان بابت "سانسور محافظه‌کاری" در پلتفورم‌های خودشان صحبت کرد. او گفت: آنها برای ملغی کردن متمم اول به سختی کار میکنند. حمله چپ رادیکال و غول‌های فناوری به آزادی بیان غیر قانونی است، مغایر قانون اساسی است و کاملا غیر آمریکایی است. من برای حفاظت از حقوق و آزادی‌های هر شهروند طبق قانون اساسی، یک شکایت گروهی تنظیم کردم. خیلی از مردم در حال ملحق شدن به آن هستند.

براساس گزارش فاکس نیوز، به دنبال این سخنان ترامپ، حاضران ایستاده به تشویق او پرداختند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از صحبتهایش به انتقاد از تحقیقاتی مبنی بر ادعاهای همدستی کمپین ۲۰۱۶ او و روسیه و همچنین بحث بر سر نامزدی قاضی برت کاوانا پرداخت. او در این دو مورد، ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ گفت: واقعا متاسفم که ویلیام بار نتوانست کسی را بابت این سوءاستفاده بی‌شمار از قدرت به دست دموکرات‌ها پاسخگو کند. او نتوانست مقامهای فاسدی که از کمپین ما جاسوسی میکردند، بگیرد... نه حتی نویسندگان این پرونده جعلی... نه حتی زنی که به برت کاوانا اتهام زد... نه حتی مجرمان بسیاری که بارها و بارها به کنگره دروغ گفتند و نه حتی یکی از افشاکنندگان غیر قانونی را.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه همچنین گفت، بعد از آنکه او دو بار به دست مجلس نمایندگان طی چهار سال ریاستش استیضاح شد، "جدی‌تر" شد.

ترامپ در کنفرانس سالانه محافظه کاران در دالاس درخواست‌ها برای استیضاح خودش را با درخواست استیضاح ویلیام بار مقایسه کرد. ماه اکتبر دو گروه از مجلس نمایندگان خواستند تا استیضاح علیه ویلیام بار را به اتهام استفاده از موقعیتش برای کمک به ترامپ به دلایل سیاسی به جریان بیندازد.

ترامپ در این رابطه گفت: "بار" بعد از درخواستها برای استیضاحش یک مرد متفاوت شد اما من عوض نشدم. وقتی دموکراتها گفتند که میخواهند او را استیضاح کنند، او فرد دیگری شد. من این را می‌فهمم. اما من عوض نشدم. من دو بار هدف استیضاح قرار گرفتم. من جدی‌تر شدم.

او تقریبا در انتهای صحبتهایش همچون همیشه به احتمال نامزدی برای ریاست جمهوری اشاره کرد.

ترامپ یکشنبه پیش از شرکت در کنفرانس سی‌پک، در مصاحبه با فاکس نیوز، جنگ خود را علیه غول‌های فناوری که معتقد است به ناحق او را سرکوب می‌کنند، حفظ و ادعا کرد که آنچه توییتر، فیسبوک و یوتیوب انجام میدهند معادل کمکهای تبلیغاتی به حزب دموکرات است. به اعتقاد او، توییتر و یوتیوب گام‌هایی به نفع دیدگاه‌های دولت برداشته و نظرات دیگران را بایکوت میکنند.

دونالد ترامپ گفت: آنها با دموکراتها کار میکنند. این یک ماشین دموکرات است، باید یک مشارکت در کمپین به شمار آید. ادامه سانسور من، از جمله تعلیق حسابهای کاربری من، توانایی محافظه کاران برای رقابت برای ۲۰۲۲ را تضعیف میکند. همچنین با این کار توانایی ایجاد زیرساخت برای یک نامزدی ریاست جمهوری بالقوه در ۲۰۲۴ ضربه میبیند.

او گفت، میداند که آیا دوباره برای انتخابات نامزد میشود یا خیر اما به دلیل نگرانی‌های مالی کمپین نمیتواند اکنون آن را افشا کند!

ترامپ همچنین مدعی شد او "رقابت فضایی بخش خصوصی" را ممکن ساخته است. او حین صحبت درباره تسهیل تلاش‌های بخش خصوصی برای پروازهای فضایی مدعی شد که سفر موفقیت‌آمیز ریچارد برانسون، میلیاردر انگلیسی به فضا با اتکا به روش قدیمی ممکن نمیشد. به گفته ترامپ تلاشهای او همچون تشکیل نیروی فضایی و ترغیب برنامه‌های اکتشافی فضایی بخش خصوصی، برنامه کنونی را ممکن ساخت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها