آغاز تحقیقات کیفری علیه سازمان ترامپ

دفتر دادستانی کل نیویورک از آغاز تحقیقات کیفری علیه امپراتوری تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا خبر داد. پیش از آن، بررسی مدنی در دستور کار قرار داشت.

آغاز تحقیقات کیفری علیه سازمان ترامپ

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فابین لوی، سخنگوی لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در بیانیه‌ای گفت: ما سازمان ترامپ را مطلع کرده‌ایم که تحقیقات ما درباره این شرکت دیگر ماهیت مدنی صرف ندارد. ما در حال حاضر در کنار دفتر دادستانی منطقه منهتن، به شکلی فعال سازمان ترامپ را در یک ظرفیت کیفری مورد تحقیق قرار می‌دهیم.

بازرسان نیویورک با دفتر دادستانی منطقه منهتن که دو سال است درباره ترامپ و شرکتش موسوم به سازمان ترامپ تحقیقات انجام می‌دهد، همکاری دارند. لتیتیا جیمز و سایروس وانس جونیور، دادستان منهتن هر دو دموکرات هستند.

دفتر دادستانی کل نیویورک درباره اینکه چه عاملی موجب شد تا مسیر تحقیقات تغییر کند، توضیحاتی ارائه نداد.

سخنگوی لتیتیا جیمز هم توضیحات بیشتری نداد. سخنگوی وانس جونیور هم در این رابطه اظهارنظر نکرد. تاکنون وکلای ترامپ و سخنگوی این رئیس جمهوری پیشین آمریکا و شرکتش هم واکنشی نداشته‌اند. پیشتر ترامپ جمهوری‌خواه، این تحقیقات را به عنوان بخشی از "شکار موهومات" دموکرات‌ها محکوم کرده بود.

اظهارات دادستان کل نیویورک درباره بسط تحقیقات لزوما به معنای طرح اتهامات کیفری علیه ترامپ نیست. در نیویورک اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود، می‌تواند از طریق دادستانی یک بخش مثل وانس یا ارجاع از طرف فرماندار مثل اندرو کومو یا یک آژانس دولتی باشد.

تحقیقات کیفری نیویورک و منهتن درباره کسب و کار تجاری ترامپ در برخی نقاط همپوشانی دارد؛ به ویژه درباره اینکه آیا ترامپ و سازمانش در تخمین ارزش دارایی‌ها دستکاری کرده‌اند یا خیر. مثلا آنها در مواقع نیاز ارزش دارایی‌های خودشان را بیشتر یا حتی کمتر از میزان واقعی نشان داده‌اند تا از مزایای مالیاتی و شرایط وام ویژه استفاده کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها