نماینده ویژه رئیسی در امور افغانستان:

فلسطینیان هرگز دست از حمایت از حماس برنمی‌دارند

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: حماس بازوی نظامی و قلب تپنده مقاومت فلسطین است. فلسطینیان هرگز دست از حمایت از حماس برنمی‌دارند.

فلسطینیان هرگز دست از حمایت از حماس برنمی‌دارند

حسن کاظمی قمی با اشاره به حمایت افکار عمومی جهان از فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی بازنده جنگ در نوار غزه بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت انسانی و بهداشتی در غزه بسیار بحرانی است، ولی نه شاهد فشار مردم بر حماس هستیم و نه مهاجرت مردم به بیرون از باریکه را می‌بینیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان همچنین گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در ابتدا به دنبال آن بودند که نوار غزه اشغال شود و مردم فلسطین به منطقه‌ای دیگر منتقل شوند، بعد اعلام کردند که حماس را از بین می‌برند و اداره فلسطین را به تشکیلات خودگردان می‌سپارند، حالا می‌گویند که از بین بردن حماس غیرممکن است و باید کشور مستقل فلسطین تشکیل شود. این نوعی اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ نوار غزه است.

وی در یک برنامه تلویزیونی در شبکه افق در ادامه با تاکید بر اینکه حماس بازوی نظامی و قلب تپنده مقاومت فلسطین است، گفت: فلسطینیان هرگز دست از حمایت از حماس برنمی‌دارند.

وی در ادامه توضیح داد: مقامات صهیونیستی می‌دانند ادامه جنگ به مصلحت نیست و تاکنون فقط ۲۰ درصد ظرفیت نیرو‌های مقاومت وارد نبرد شده است و علاوه بر غزه، جبهه‌های مختلفی توسط حزب‌الله لبنان، یمن و عراق گشوده شده است.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان همچنین با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نمی‌تواند سیاست‌های کلی این کشور را در قبال رژیم صهیونیستی و جنگ در نوار غزه تغییر دهد، اظهار داشت: معروف است که جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب هستند، ولی عمده تجاوزات اسرائیل زمانی بوده که دموکرات‌ها در آمریکا بر سر کار بوده‌اند؛ امروز هم می‌بینیم دولت بایدن که دموکرات است بیشترین حمایت را از نتانیاهو و جنگ در غزه دارد. همچنین تجاوز به یمن در زمان دولت‌های دموکرات اتفاق افتاده و داعش را هم دولت اوباما به وجود آورد.

کاظمی قمی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آتش‌بس بلندمدت هستند تا تبادل اسرا به صورت کامل انجام شود، اما رفع محاصره یکی از موضوعات جدی در آتش‌بس و طرح صلح است و غزه باید بازسازی شود، اما بازسازی غزه محدود به کمک کشور‌های عربی نیست و امروز افکار عمومی جهان از فلسطین حمایت کرده و خواهان توقف جنگ و بازسازی آن هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخخخ.

  • رابی
    0

    اتفاقا فلسطینی ها عامل بدبختی خویش را قبل از اسرائیل حماس می دانند.ضربه ای که حماس به مقاومت فلسطین زد خود اسرائیل نیز تا کنون نتوانسته بود بزند.

  • ناشناس
    0

    مفتخور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها