نجمه آبتین: دزد بدون نقاب در روز روشن مقابل فرزندم با چاقو از من دزدی کرد/ وقتی مقابل منزلم مورد سرقت قرار می گیرم دیگر کجا احساس امنیت کنم؟

ملی پوش تیروکمان کشورمان روایتی از حمله دزد به خودش و فرزندش را مطرح کرده است.

نجمه آبتین: دزد بدون نقاب در روز روشن مقابل فرزندم با چاقو از من دزدی کرد/ وقتی مقابل منزلم مورد سرقت قرار می گیرم دیگر کجا احساس امنیت کنم؟

تعداد قربانی‌های سرقت در خیابان از دست ما خارج شده است.

از مردم عادی تا چهره‌های سرشناس در ماه‌های گذشته مورد سرقت قرار گرفتند. بین لیست قربانیان نام اهالی ورزش هم زیاد به چشم می‌خورد. در یکی از این موارد در آخرین روز سال ۱۴۰۲ خبر سرقت از نجمه آبتین، ملی‌پوش اسبق تیر و کمان در فضای مجازی دست به دست شد. آبتین، نخستین زن تیرانداز ریکرو ایران به حساب می آید که تاکنون به المپیک راه یافته و در دوران حرفه‌ای‌اش چندین مدال برای کشورمان به ارمغان آورده است.

این ورزشکار شیرازی تا چند روز در شوک‌ این اتفاق تلخ قرار داشت و بیشتر نگران فرزند خردسالش بود که حمله سارق را به چشم دید و وحشت‌زده شد. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار «اعتماد» با نجمه آبتین را بخوانید تا بیشتر از جزییات این ماجرا مطلع شوید.

از اتفاق رخ داده و حمله سارق بگویید؟

۲۹ اسفند بین ساعت ۶ تا 6:30 بعدازظهر بود. اسنپ گرفته بودم. دو دقیقه می‌خواست که اسنپ برسد، آمدم کنار درب منزل تا معطل نشوم بعد با اسنپ تماس گرفتم، گفت ترافیک است و پنج یا شش دقیقه دیگر می‌رسم. من کنار پیاده‌رو ایستادم تا اسنپ برسد بعد سرم را بلند کردم، دیدم یک آقایی به سمت من می آید و به من نگاه می کند، چون راه رفتنش مشکوک بود من هم او را زیر نظر داشتم.
من با پسرم بودم که چاقویش را از زیر کاپشنش درآورد و به من گفت اگر می‌خواهی پسرت آسیبی نبیند گوشی‌ات را بده! من گوشی را بدون هیچ مقاومتی به او دادم در فاصله پنج سانتیمتری من ایستاد و اجازه هیچ حرکتی نداشتم بعد هم دستبند و زنجیر گردنم را کشید و گفت چیز دیگری داری؟ گفتم نه. بعد یک موتوری آمد سوارش کرد و او هم دستش را روی پلاک موتور گذاشت و رفتند.
موتورسوار کلاه داشت، اما دزد نقاب هم نداشت. به همین راحتی! تمام بدنم می‌لرزید و حال پسر من هم بدتر. جلوی درب خانه خودم در روز روشن این اتفاق افتاد.

اطراف دوربین مداربسته نبود؟

ساختمان روبه‌رویی ما دوربین دارد و رفتم پیگیری کردم که گفت دوربین ما ضبط نمی‌کند! اما خب در کوچه ما باز هم دوربین است ولی من نمی‌توانم درب خانه همه را بزنم و بگویم دوربین منزل شما را چک کنم! این وظیفه من نیست. پلیس راحت می‌تواند دزد را پیدا کند، چون دزد نقاب یا حتی ماسک هم نداشت‌. در ضمن خودم رد گوشی‌ام را زدم و تا هفته پیش بانه بود و می‌دانم کجاست.

تا اینجا که شما اقدام کردید، پلیس چه اقدامی کرده؟

وقتی من که هیچ امکاناتی ندارم، ‌توانستم رد گوشی‌ام را بزنم ‌تعجب می کنم چرا پلیس پیگیری نمی‌کند! از نظر مالی حداقل صد میلیون تومان ضرر کردم و از نظر روحی هم که واقعا افتضاح بودم! از بس حالم بد بود که هنوز اثرش روی من مانده یعنی از جای خلوت می‌ترسم و مقابل خانه خودم احساس امنیت نمی‌کنم و وقتی بیرون می‌روم ‌این طرف و آن طرف را نگاه می‌کنم . در ضمن خانه من پایین شهر نیست و در منطقه بالا قرار دارد که این اتفاق رخ داد.

بعد از اینکه در صفحه شخصی خودتان این خبر را اطلاع‌رسانی کردید از وزارت ورزش یا فدراسیون تیراندازی پیگیر وضعیت شما شدند؟

ای بابا! نه. اصلا . خودم با ۱۱۰ تماس گرفتم و صورتجلسه کردند و گفتند این دزدی‌ها خیلی زیاد شده و از صبح تا شب صورتجلسه می‌کنیم! وقتی طرف می‌آید در مقابل منزل من و جلوی بچه‌ام چاقوکشی می‌کند و اموالم را می‌برد دیگر نمی‌دانم‌ کجا باید احساس امنیت کنم!

صحبت خاصی مانده؟

مراجع بالاتر قرار شد پیگیری کنند، اما متاسفانه تا الان جوابی به من ندادند و تماس می‌گیرم، ‌اما جواب نمی‌دهند. مهم‌ترین چیزی که مردم یک کشور باید داشته باشند، امنیت جانی است حالا در مورد فقر و وضعیت اقتصاد که آب از سر ما گذشته! اما آیا من به عنوان یک شهروند نباید امنیت جانی داشته باشم؟ اگر طرف مواد کشیده بود و به ‌من و فرزندم آسیبی می‌رساند چه کسی باید جواب می‌داد؟

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    28

    انروزی که پلیس را بنام جنبش ززا وسط خیابان کتک می زدید باید فکر اینجایش را هم می کردید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      طلا شده برای جون خانما ...انقدر خانما رو با دزدی طلاهاشون شوکه کردن ک حد نداره ....جلوی چشم کل ملت گوشی ی خانم هم ک در حال مکالمه بود ی موتوری دزدید .....انگار دزدی یه شغل شرافتمندانه شده که اینقدر طرفدار داره و پلیس هم کاری نمیکنه

  • ناشناس
    3

    باید می‌رفتی ورزش رزمی اونم با دفاع شخصی با ورزش تیر و کمان که نمیشه مثل رونالدو هم وضعت خوب نیست بادیگارد استخدام کنی فقط می مونه مهاجرت بهترین گزینه

  • ناشناس
    0

    متاسفانه از یک سو

  • رضا
    0

    وقتیکه توی باغ ازگل چای دبش می خورند زورگیری امر طبیعی است خخخخ

  • خ
    0

    برمزار آدمیت باید اکنون شیونی

  • احمد نوری
    1

    ای بابا خانم ماهرچی نداریم امنیت داریم این تیکه همه مسولان دولت بود، الان همه چی نداریم اما امنیت هم نداریم، خودمون شدیم سوژه خودمون، چقدر باحالیم ما

  • ناشناس
    1

    خدا را شکر "امنیت " هم نداریم.
    برای من هم اتفاق افتاده. رفتم کلانتری پیگیری کنم گفتند پرونده ات گم شده، پیدا کردیم باهات تماس میگیریم. الان یک سال هست منتظرم پرونده ام پیدا بشه.

  • رضا مومنی
    2

    ضعف قوه قضائیه به وضوح دیده مییشه

  • ناشناس
    1

    خدا رو شکر،اگه هیچی تو این مملکت نداریم،عوضش
    امنیت داریم!!🙄😳😤🤔

  • ناشناس
    2

    ایران واقعا داره ازدست اینا مچاله میشه

  • ناشناس
    1

    پلیس دو ساعت ضاربین امر به منکر و ناهی از معروف حرام لقمه ساندیس خور دستگیر کرد ولی دزدان ازاد ازاد اند

  • شهروند
    1

    دیگه به امنیت دل خوش نباشید حالا فکر میکنی دوربین بود دزد رو پیدا میکردن!!!،من هم یک سال کیفم با گوشی وپول و ...زدند رفتم شکایت کردم یه سال خونه ام رو دزد زد باز شکایت ، یه بار کامپیوتر ماشینم دیگه نرفتم شکایت بنویسم دیدم نون دونیه برای خودشون چقدر هم پول بابت تشکیل پرونده میگیرن ولی هیچ خبری هم نمیشه ، دیگه افسرده شدم از این نا امنی بچه هام از ترس تنهایی یک قدم بیرون نمیزارن قبلا امنیت اقتصادی نبود حالا امنیت جانی هم نداریم .خدا کنه معجزه بشه و یکی این دزد وسارقها رو کاری کنه به فکر دزدی نیفتن ان شا الله

  • ممد
    0

    خدا رو شکر امنیت داریم

  • ناشناس
    0

    آنچه مکلف به آن هستیم امنیتِ اخلاقی است .

  • احمد
    0

    گفتن گرانی درست بیکاری و فقر و هزاران درد مردم دارن ولی در عوض امنیت داریم بنازم به این امنیت روز روشن سرقت نوبره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها