دستگیری پسر مدیرعامل سابق شرکت میتسوبیشی به جرم دزدی ارز دیجیتال

پسر مدیرعامل سابق شرکت میتسوبیشی با رهبری باند دزدی هشت نفره، موفق به دزدی ۰.۷۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از یک قربانی در ژاپن شده است.

دستگیری پسر مدیرعامل سابق شرکت میتسوبیشی به جرم دزدی ارز دیجیتال

پسر مدیرعامل شرکت میتسوبیشی الکترونیک، متهم به حضور در پرونده آدم‌ربایی و سرقت ارز دیجیتال در ژاپن شده است. بر اساس گزارش روزنامه Weekly Bunshun، اثبات شده است که پسر مدیرعامل سابق شرکت خودر‌وسازی میتسوبیشی، یکی از هشت متهم اصلی پرونده آدم‌ربایی و دزدی مسلحانه ارز دیجیتال در ژاپن بوده است. این افراد با ضرب و شتم قربانی و دارنده ارز دیجیتال به مدت ۲۰ روز، قصد دزدی از دارایی‌های او را داشتند.

باند آدم‌ربایی با رهبری پسر مدیرعامل میتسوبیشی

طبق گزارش پلیس کیوتوی ژاین، هشت فرد در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند. این افراد متهم به آدم‌ربایی، دزدی، ضرب و شتم و زندانی‌ کردن یک مرد هستند. طبق اعلام این نهاد، این گروه هشت نفره قصد دزدی توکن‌های ارز دیجیتال این قربانی با ارزش بالغ بر ۰.۷۵ میلیون دلار را داشتند.

رهبر اصلی این این باند دزدی، سوگیاما لئوی ۳۰ ساله شناسایی شده است که پسر مدیرعامل سابق شرکت بزرگ میتسوبیشی، تاکشی سوگیاما است.

سوگیاما لئو کیست؟

بر اساس اطلاعات موجود، سوگیاما لئو ساکن شهر اوکاسای ژاپن است و مدیر یک باشگاه ورزشی در همین شهر بوده است. پدر وی، در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به عنوان مدیرعامل شرکت میتسوبیشی فعالیت داشته است.

آدم‌ربایی و دزدی ارز دیجیتال در حساب قربانی

طبق اعلام خبرگزاری‌های داخلی، لئو سوگیاما در ماه جون سال گذشته و در باشگاه ورزشی‌ای که مدیر آن بوده است، با فردی آشنا شده است که دارایی‌های دیجیتال فراوانی را در اختیار داشته است. او با درک این موضوع، برنامه آدم‌ربایی و دزدی این دارایی‌ها را همراه با دیگر متهمان مشخص کرده است.

بر اساس گزارش پلیس، آنها قربانی را اتاق مهمان‌خانه‌ای حبس کرده بودند و او را مورد ضرب و شتم به‌خصوص در ناحیه سر قرار دادند. این گروه دزدی، قربانی را تهدید کرده بودند که در صورتی که قصد فرار یا دروغ گفتن را داشته باشد، خانواده وی را به قتل خواهند رساند.

در نهایت قربانی که تحت فشار قرار گرفته بوده، عبارت کلیدی کیف پول ارز دیجیتال خود را در اختیار این باند دزدی قرار داده است. قربانی پس از افشای عبارت کلیدی خود، موفق به فرار شده است. از نظر دادستان بازنشسته این کشور، در صورت محکوم شدن، حبس سه تا چهار سال برای لئو سوگیاما حتمی است.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها