رد پایی جدید از فراعنه مصر

رد پایی جدید از فراعنه مصر

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» روزنامه «الشرق» چاپ قطر روز سه‌شنبه مقاله‌ای تحت عنوان: «کشف مقبره تاریخی در جنوب مصر» منتشر کرد که در ادامه به بخشی از آن اشاره می‌کنیم.

وزارت آثار تاریخی مصر روز سه‌شنبه گفت: هیأت مشترک ژاپن و مصر موفق به کشف مقبره‌ای تاریخی در جنوب این‌کشور شدند که تاریخ آن به عصر باستانی مصر باز می‌گردد.

دوره «رعامسه» به دوره‌ای ازعصر قدیم مصراطلاق می‌شود که پادشاهانی با نام «رامسس» در آن حاکم بوده اند. این عصر از دوره فرعون «رامسس اول» در سال 1292 ق. م آغاز شد و تا انتهای پادشاهی «رامسس یازدهم» در سال 1077 ق. م ادامه‌ یافت.

گیروکوندو رئیس هیأت ژاپنی گفت: این کشف نشان از وجود برخی دیگر از مقابر موجود دارد که ویژه بزرگ‌مردان آن‌دوره بوده ولی هنوز کشف نشده‌اند.

کشف شکاف مخفی

وی بدون اشاره دقیق به تاریخ کشف افزود: هنگام نظافت و پاکسازی بخش شرقی ایوان مقابل مقبره «اوسرحات» که یکی از بزرگان مصر قدیم است با شکافی بزرگ که در دیوار شمالی کنده شده بود رو به رو شدیم که باعث شد اعضای هیأت، تصمیم به ورود از این شکاف بگیرند و در پی آن دیوار جنوبی سالن ورودی مقبره «خوسو» کشف شد.

«هانی ابوالعزم» رئیس «اداره مرکزی آثار تاریخی مصر علیا» گفت: نقشه مقبره مزبور به شکل حرف «T» و شامل یک ورودی است که به سالن پیش‌رو گشوده ‌شده و سپس به اتاق دفن راه می‌یابد.

وی در این بیانیه تصریح کرد: به زودی مرحله جدید بررسی و تحقیق در مورد این مقبره و اهمیت صاحب آن و همچنین واکاوی نقش و نگارها و مناظر مرتبط با فراعنه که بر دیوارهای آن حک شده آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها