زوج جهانگرد با خودرو تاریخی وارد کشورمان شدند

زوج جهانگرد استرالیایی که با خودروی تاریخی Bean از انگلستان به استرالیا سفر می‌کنند، وارد کشورمان شدند.

زوج جهانگرد با خودرو تاریخی وارد کشورمان شدند

لانگ و بیو کیدبی که سفر خود را از ۱۳ فروردین از لندن آغاز کردند، تا کنون فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه را پشت سر گذاشته و از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شدند.

این جهانگردان، در ۱۲ روز اقامت در کشورمان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر‌های ماکو، تبریز، زنجان و تهران بازدید می‌کنند و پس از توقف یک روزه در پایتخت، به کاشان، اصفهان و یزد خواهند رفت.

کرمان، بم و زاهدان شهر‌هایی هستند که لانگ و بیو کیدبی پس از عبور از آنها از طریق مرز میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان که مهمترین گذرگاه مرزی مشترک ایران و پاکستان است، خاک کشورمان را ترک خواهند کرد.

سال ۱۹۲۷ یک گردشگر استرالیایی به نام فرانسیس بیرتلز که علاقه‌مند به رانندگی و سفر بود، با این خودروی بین از لندن به استرالیا سفر و در مسیر خود از کشور‌های یاد شده از جمله ایران بازدید کرد. این زوج ماجراجوی استرالیایی امسال پس از گذشت حدود یکصد سال از سفر بیرتلز، با خودرو این بین که اکنون در زمره خودرو‌های ارزشمند تاریخی قرار دارد، وارد ایران شده‌اند.

این گروه دو نفره که با پشتیبانی انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، همکاری کلوپ ملی سافاری و حمایت ماموت خودرو در جاده‌ها و مسیر‌های ایران پیمایش می‌کنند، پس از کشورمان از کشور‌های پاکستان، هند، مالزی و سنگاپور عبور کرده و به و مقصد نهایی خود در استرالیا خواهند رسید.

تبلیغ ورود گردشگران خارجی و برگزاری این قبیل تور‌های گردشگری می‌تواند فرصتی برای معرفی درست کشورمان به عنوان مقصدی امن، زیبا و منحصربه‌فرد به جهانیان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    امیدواریم سر از زندان یا گرونگانگیری یا اون دنیا در نیارن مخصوصا که می خوان از مرز شرقی رد شن

  • مهدی
    1

    اگر سالم برسن و جیبشون رو ملت شریف و نجیب و فهیم نزنند شانس اوردند

  • ناشناس
    1

    جیبشون رو نزنن صلوات🤣

  • ناشناس
    1

    ترا خدا مواظب باشید گروگانی دزدیی چیزی نشه ابرو مملکت بره هر چند برا شمااهمیت ندارد .

  • ناشناس
    1

    طعمه لذیذی برای وزارت اطلاعات برای باجگیری ......بعنوان جاسوس بعدهم ماشینسون را مصادره میکنندذ و بعنوتن غنیمت اسلام میفروشند ....

    نظرات شما -
    • احسان
      1

      بدبین نباش.امنیت این کشور رو مدیون همین سربازان گمنام امام عصر هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها