این عکس جادوئی برنده یک مسابقه بین المللی مطرح عکاسی است!

عکس زیر که با عنوان "قارچ جادویی" شناخته می شود، قسمت آبشش قارچی از سرده Lactarius را نشان می دهد که نام عمومی آن قارچ کلاهک شیری است.

این عکس جادوئی برنده یک مسابقه بین المللی مطرح عکاسی است!

 جی فریتز رامف، عکاس حرفه ای، در  رقابت عکاسی BigPicture Natural World  در سال 2023 با عکس زیر برنده بخش "هنر طبیعت" شد. این  عکس  که با عنوان "قارچ جادویی" شناخته می شود، قسمت آبشش قارچی از سرده Lactarius را نشان می دهد که نام عمومی آن  قارچ کلاهک شیری  است. این نام به دلیل مایع شیری و لاتکس مانند که هنگام برش  قارچ  ترشح می شود، برای آن انتخاب شده است.

قارچ عکاسی

رامف هنگامی که در کوهستان سفید آریزونا در جستجوی قارچ بود با سوژه عکاسی خود مواجه می شود. وی ابتدا قارچ را بر می دارد، اما چون از خوراکی بودنش مطمئن نبود، دوباره آن را روی زمین می گذارد. ناگهان رامف متوجه رنگ هایی چشمگیر در قسمت آبشش قارچ می شود. از میان ده ها گونه قارچ کلاهک شیری که در جنوب غربی آمریکا رشد می کنند، بسیاری از آنها مواد شیمیایی ترشح می کنند که در مجاورت هوا موجب شکل گیری رنگ های آبی-سبز می شود.

قارچ عکاسی

قارچ های کلاهک شیری به روش های دیگری نیز جادو می کنند. در دنیای زیرزمینی زیر جنگل ها، فیلامنت های قارچی آنها به نام میکوریزا (Mycorrhizae) شبکه ای از سلول ها را تشکیل می دهند که با و اطراف ریشه درختان رشد می کنند. میکوریزاهای قارچ کلاهک شیری به درختان میزبان خود کمک می کنند تا به آب و مواد مغذی دسترسی پیدا کرده و در عوض کربوهیدارت دریافت می کنند.

قارچ عکاسی

همانطور که دانشمندان درباره این رابطه همزیستی بیشتر می آموزند، راه های زیادی را کشف می کنند که قارچ های کلاهک شیری و دیگر انواع  قارچ  برای سلامت جنگل ها و زیست بوم های دیگر در سراسر جهان ضروری هستند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها