کره جنوبی و عربستان توافق همکاری نظامی امضا کردند

کره جنوبی و عربستان تفاهمنامه‌ای را برای گسترش همکاری دفاعی امضا کردند.

کره جنوبی و عربستان توافق همکاری نظامی امضا کردند

 این تفاهم نامه در حالی بین سئول و ریاض امضا شده که کره جنوبی به دنبال فروش تسلیحاتی بیشتر در منطقه است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره برنامه خرید دفاعی دولت سئول در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر کرد، نوشته است: این توافق با هدف ایجاد کمیته‌ای مشترک و ایجاد کارگروهی برای توسعه و تحقیق سیستم‌های دفاعی و همچنین تولید و ادامه همکاری در زمینه دفاعی امضا شده است.

«شین وون-سیک»، وزیر دفاع کره جنوبی که در سفری یک هفته‌ای به خاورمیانه برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نظامی در ریاض به سر می‌برد، با «خالد بن سلمان آل سعود»، همتای سعودی خود دیدار کرد و در این دیدار، توافق مذکور امضا شد.

کره جنوبی با وجود رقابت شدید جهانی در حوزه فروش سلاح به دنبال ارتقای فروش تسلیحات است تا بتواند به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات جهان بدل شود.

داده‌های وزارت دفاع کره جنوبی نشان می‌دهد، فروش سلاح این کشور از ۷.۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

به گفته اتاق بازرگانی و صنایع کره جنوبی، صادرات تسلیحاتی این کشور به خاورمیانه بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ رشد ۱۰ برابری داشته است.

بر اساس گزارش نوامبر ۲۰۲۳ موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن، در سال اخیر، کمپانی‌های « Hanwha » ،« Poongsan » و « LIG Nex۱» توافق‌های فروش سلاح با عربستان امضا کردند که در مجموع ارزش آنها حدود ۹۸۹ میلیون دلار بوده و شامل پرتابه‌های راکتی، مهمات، سیستم‌های دید الکترونیکی و توافق‌هایی است که رویشان دارد کار می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است: کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال متنوع کردن منابع خریدهای دفاعی و مشارکت با دیگر کشورها بجز تامین کنندگان غربی خود هستند.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: سئول می‌تواند جایگزین‌های تجهیزات پیشرفته‌تر را که اغلب با قیمت‌های رقابتی و با زمان‌های کوتاه‌تر هستند، ارائه دهد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها