نحوه راه اندازی و تاسیس کارواش

امروزه یکی از مشاغل خدماتی پر طرفدار خدمات کارواش، شستشو و نظافت و همچنین واکس خودرو و هر نوع خدمات برای بهتر شدن جلوه ظاهری خودرو هاست.

نحوه راه اندازی و تاسیس کارواش

با توجه به تقاضای زیاد به این نوع خدمات، افرادی نیز به فکر تاسیس چنین کسب و کارهایی افتاده اند. اما احداث کارواش به همین سادگی ها نیست و باید اطلاعات لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز، مکان مناسب برای کارواش، میزان سرمایه مورد نیاز و مسائلی این چنین مشخص شود. پس از کسب اطلاعات لازم و صحبت با فعالین در این حوزه می توان شروع به احداث کارواش نمود. به قطع راه اندازی کارواش یکی از شغل ها و کسب و کارهای پر درآمد محسوب می شود که همواره مورد نیاز جامعه امروزی است و با افزایش تعداد خودرو ها این نوع از خدمات پرطرفدار تر خواهد شد.

در ادامه تجهیزات مورد نیاز برای احداث یک کارواش معرفی خواهند شد و در مورد هر یک از تجهیزات و دستگاه ها توضیحاتی داده خواهد شد تا افرادی که قصد راه اندازی کارواش دارند بتوانند به خوبی با تجهیزات مورد نیاز آشنا شوند. امید آنکه اطلاعات لازم برای این افراد در این مقاله گنجانده شده باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کارواش
همواره عواملی وجود دارد که در بهبود نظافت موثر هستند. به کار گیری تجهیزات جانبی از مواردی است که کیفیت بالاتر نظافت را تضمین می کند. می توانید تجهیزات نظافتی را به طور جداگانه خریداری کنید و همراه با دستگاه نظافتی استفاده کنید. البته بعضی از مدل های واترجت های صنعتی، یک سری از تجهیزات جانبی مورد نیاز را به همراه خود دارند.

توجه داشته باشید همواره برای نظافت آلودگی های سطوح حساس، از عملکرد پایین دستگاه که دارای پاشش آب آرام و فشار کمتری می باشد، استفاده کنید تا از آسیب دیدگی سطوح جلوگیری نمایید. واترجت های صنعتی به نازل هایی در رنگ های مختلف مجهز هستند که بر اساس زاویه پاشش دسته بندی می شوند و بر اساس نیاز مورد استفاد قرار می گیرند. به طور کلی تجهیزاتی که برای راه اندازی یک کارواش ضروری است و یا وجود آن ها سبب بالا رفتن سرعت و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان می شود، لوازم زیر را در بر می گیرد:

- کارواش اتوماتیک : کارواش اتوماتیک یک دستگاه مدرن و پیشرفته است که برای شستشوی بدنه انواع خودروی سواری، مینی بوس، وانت، کامیونت، اتوبوس و تریلر ساخته شده است و فرآیند پیش شستشو، پاشش مواد شوینده، آب کشی و واکس زنی را به طور کاملا اتوماتیک انجام می دهد.

- کارواش دستی : دستگاه واترجت صنعتی که محبوب ترین ابزار برای شستشو خودرو در همه کارواش ها است، جهت شستشوی کامل بدنه، شیشه ها و رینگ ها و چرخ های خودرو به کار می رود.

- جاروبرقی آب و خاک : جاروبرقی کارواش که به طور معمول قابلیت مکش آب نیز دارد، از دیگر تجهیزات نظافتی ابراهیم است که برای نظافت اتاق خودرو، صندلی ها، زیرپایی ها و تمامی بخش های داخلی خودرو به کار می رود و گرد و خاک و زباله های پراکنده شده در خودرو را به طور کامل جمع آوری می کند.

- بخارشو : دستگاه های بخارشو از دیگر تجهیزاتی هستند که برای ضدعفونی کردن و شستشوی اتاق خودرو، صندلی ها، داشبورد، فرمان، دستگیره ها، آینه ها، شیشه ها و ... کاربرد موثر دارند.

- مواد شوینده : در جهت افزایش کیفیت شستشو و ضدعفونی کردن خودرو می توان در کنار کارواش صنعتی ابراهیم ، از مواد شوینده مخصوص آن استفاده نمود. برای جلوگیری از آلوده شدن سطح می توان با واکس زنی خودرو پس از شستشو، احتمال جذب آلودگی ها را کاهش داد.

- کفی و زیرپایی شور : دستگاه کفی شور از جمله تجهیزات کارواشی جذاب است که جهت شستشوی اتوماتیک کفی و زیرپایی اتومبیل طراحی شده و در کارواش یک ابزار کمکی برای افزایش سرعت نظافت خودرو می باشد.

- سیستم زیرشویی : سیستم زیرشویی که شامل مدل های ثابت و متحرک است که بدون نیاز به بالا بردن خودرو با جک هیدرولیک، امکان شستشوی بخش های زیرین خودرو را فراهم می آورد.

انواع دستگاه کارواش
اگر به کارواش های مختلفی رفته باشید ملاحظه کرده اید که در کارواش ها به دو صورت شستشوی خودرو انجام می شود، دستی و اتوماتیک. در شستشو با روش دستی، از کارواش دستی یا واترجت صنعتی استفاده می شود که با فشار بالای آب خودرو را می توان شستشو نمود. کارواش اتوماتیک با برس زنی و پاشش مواد شوینده شستشوی خودرو را انجام می دهد. در ادامه این دو روش شرح داده خواهند شد.

شستشوی خودرو با استفاده از کارواش دستی
واترجت صنعتی دستگاهی است که آب با فشار معمولی را از ورودی دریافت کرده و آب پرفشار تا 200-250 بار را در خروجی ایجاد می نماید. آب پر فشار می تواند آلودگی ها را به خوبی از سطح جدا کند.

نظافت با استفاده از ابزار های دستی به دلیل زمان زیاد و انرژی فراوانی که باید صرف کرد، راه حلی بهینه و مناسب محسوب نمی شود. از این رو، برای نظافت سطح بیرونی خودرو از کارواش صنعتی ابراهیم استفاده می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن بدنه، می توانید با توجه به میزان آلودگی، میزان فشار واترجت را تنظیم کنید. واترجت حتی گل و لای باقی مانده بر روی تایر و لای لاستیک ها را نظافت می کند.

برای نظافت داخل خودرو پیشنهاد می شود از جارو برقی صنعتی ابراهیم استفاده کنید. توجه داشته باشید جاروبرقی ای را انتخاب کنید که علاوه برقدرت مکش بالا، مخزن بزرگ برای جمع آوری آلودگی ها را نیز داشته باشد.

مزایا و ویژگی های استفاده از واترجت صنعتی
کارواش صنعتی در نظافت بسیاری از محیط ها و صنایع مختلف از جمله مراکز تجاری، ساختمان ها، نرده ها، کارخانجات، وسایل نقلیه و... مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایا و ویژگی های این دستگاه، می توان ه صرفه جویی درهزینه ها و کاهش مدت زمان انجام نظافت اشاره کرد. دیگر مزایای دستگاه قدرتمند واترجت در ذیل بیان شده است:

· دسترسی به تمامی سطوح عمودی و افقی حتی فضا هایی با دسترسی کم

· کاهش پخش شده آلودگی ها و میکروب ها

· نظافت با کیفیت بالاتر و در مدت زمان کوتاه تر

· از بین بردن سخت ترین آلودگی ها

· صرفه جویی در مصرف آب

· ارتقا سلامت و بهداشت محیط

سیستم مکانیزه کارواش اتوماتیک چگونه کار می کند؟
همانطورکه گفت شد از واترجت صنعتی می توان برای نظافت خودرو و اتومبیل استفاده کرد. برای شستشو و نظافت یکپارچه بیرون خودرو، کاراش اتوماتیک بسیار کاربرد دارد. کارواش اتوماتیک به صورتی است که با پاشش آب فشار قوی به بدنه خودرو، تمامی گرد و غبار و آلودگی های چسبیده شده و یا ریخته شده بر روی خودرو نظافت می شود. در کارواش اتوماتیک نیز همانند کارواش صنعتی، برای بالابردن کیفیت شستشو از مواد شوینده استفاده می شود. مواد شوینده از طریق نازل خارج شده و با برس زنی پیوسته دیگر آلودگی ای باقی نخواهد ماند. در آخر هم خودرو آب کشی نهایی شده و به وسیله خشک کن و با پاشش هوا با فشار زیاد، هیچ قطره ای بر روی اتومبیل باقی نمی ماند و کاملا خشک می شود.

هزینه تاسیس کارواش
در واقع با خرید کارواش صنعتی ابراهیم نظافت به راحتی انجام می گیرد. قبل از خرید توجه داشته باشید که با توجه به نیاز خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. دستگاه کارواش اتوماتیک نیز به گونه ای است که نظافت خودرو های سبک و سنگین را با بالاترین کیفیت و به بهترین نحوه انجام می دهد. در نتیجه باعث جلوه و درخشش بیشتر خودرو می شود.

کارواش های سنتی به دلیل نیاز به نیروی کار بیشتر، هزینه بیشتری را صرف این امور می کنند. اما با کارواش اتوماتیک شرکت ابراهیم تعداد خودرو های نظافت شده بالا می رود و به راحتی می توانید از آن کسب درآمد کنید. توجه داشته باشید که همواره هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرید. هزینه هایی از قبیل آب، مواد شوینده و... .

شرکت ابراهیم ارائه دهنده تجهیزات نظافت صنعتی و کارواش
شرکت ابراهیم با بیش از 30 سال تجربه در حوزه نظافت صنعتی، بهترین مشاور و ارائه دهنده دستگاه های نظافت صنعتی در ایران است. دستگاه های ارائه شده توسط شرکت ابراهیم شامل انواع دستگاه کفشوی صنعتی یا اسکرابر، جاروبرقی صنعتی، کارواش صنعتی، سوییپر صنعتی یا جاروی شهری، کارواش اتوماتیک، انواع ترولی نظافتی، مواد شوینده صنعتی، دستگاه خوشبو کننده هوا و انواع دستگاه های پیشرفته و مدرن نظافت صنعتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با راه های ارتباطی زیر با مشاوران تماس فرمایید.

شماره تماس: 87184-021

وبسایت و معرفی محصولات: www.ebrahimco.com

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها