رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو2023 :

نمایشگاه ایران اکسپو در راستای تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو2023 گفت: نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2023) در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات کار خود را آغاز کرد و رویدادی مهم را در عرصه تجارت داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود .

نمایشگاه ایران اکسپو در راستای  تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات

مجید تکبیری در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو2023 ) که روز گذشته (17 اردیبهشت ماه )  با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی _ رییس جمهور محترم کشورمان _ و دیگر مقامات و مسوولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت :تجارت خارجی و دیپلماسی تجاری یکی از اولویت های دولت  سیزدهم از ابتدای کار بوده و در این راستا همواره تلاش شده ابتکار عمل در جهت تقویت روابط تجاری به کار گرفته شود.  نمایشگاه  ایران اکسپو  2023  در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات با حضور  حدود 750 شرکت داخلی برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 60 کشور  از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از نمایشگاه اعلام کرده و در ایام برگزاری نمایشگاه بیش از  هزار و دویست  تاجر خارجی به ایران سفر می کنند که در  بین مهمانان، 5  وزیر و  بیش از 20 معاون وزیر  حضور دارند.

photo_2023-05-08_10-43-03

وی افزود:  اما نکته مهم و قابل توجه‌در این نمایشگاه ،  حضور گسترده مقامات سیاسی و‌ تجاری کشورهای مختلف در ایران است که به گفته مسوولان،  حتی در کل زمان مذاکرات برجامی،  این تعداد تاجر و هیات تجاری وارد ایران نشده بود.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو2023  اظهار کرد:  برای صادرکنندگان برتر کشورمان که با تمام توان خود پا در میدان نبرد تجارت جهانی  نهاده و توانسته اند پرچم اقتدار کشورمان را در این عرصه بالا ببرند آرزوی موفقیت دارم و امید است با حضور پر رنگ در بازارهای بین المللی و ارتقای کمی و کیفی هر چه بیشتر محصولاتشان  بتوانند به اهداف مطلوب خود در راستای خدمت به کشور دست یابند و مَقدمِ تجار گرامی از نقاط مختلف جهان که در این رویداد حاضر شده و  ایران  را  که  مهد تمدن ، فرهنگ و  تجارت دیرینه است را به عنوان مقصد تجاری خود انتخاب کرده اند،  ارج می نهم.

تکبیری که در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد:  تا کنون موفق به برگزاری 4 دوره  نمایشگاه ایران اکسپو با میزبانی 3000 تاجر  و بازرگان از 48کشور و برگزاری بیش از 200 نشست B2B  با درآمد صادراتی بیش از  350 میلیون دلار بودیم. پنجمین دوره نیز در فضایی بالغ بر 50 هزار متر مربع در 15 سالن نمایشگاهی،  با میزبانی 70 هیئت تجاری و دولتی  با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین  و در 12 گروه کالاهای صادراتی از ‌ روز گذشته به مدت چهار روز  آغاز به کار کرده و در ایام برگزاری نمایشگاه،  حدود  600 نشست B2B  برگزار می شود  که با توجه به حضور گسترده تجار خارجی پیش‌بینی درآمد دو میلیارد دلاری با توجه به قراردادهای منعقده در ایام برگزاری نمایشگاه را داریم.                                                             

وی در عین حال بیان کرد : با حمد و سپاس به درگاه الهی از افتتاح این دوره ، همچنین لازم می دانم  مراتب تشکر خود را  ازملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، شهدای گرامی و جانبازان  و خانواده های آن ها ابراز نمایم و فرصت را مغتنم شمرده و  به این نکته اشاره  کنم  که اگر توصیه و تدابیر رهبر معظم‌انقلاب اسلامی بر امر صادرات نبود  اکنون رویدادی این چنین، وجود نداشت.ایشان ،  ده سال پیش، از مسئله ی واردات ، ابراز نگرانی کرده و فرمودند :"یکی از آرزوهای من این است که یک روزی  بتوانیم کشور را جوری اداره کنیم که حتّی اگر لازم بود، یک قطره نفت هم صادر نکنیم و کشور اداره شود و  تنها و مهم ترین راهکار این مساله را افزایش صادرات غیرنفتی دانستند.

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو2023  تاکید کرد:  ما امروز میخواهیم  به شما این نوید را دهیم که بخش خصوصی  این هدف  را با همت و پشتکار تولیدگران ایرانی و توسعه ی صنعت نمایشگاهی هموار ساخته و هم اکنون در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی  ایران، تمام ظرفیت های تولیدی در کشور  فعال شده و  وقت آن است که در این بستر ایجاد شده با تمام قوا حاضر شویم.

تکبیری گفت: گزارشات بدست آمده حاکی از آن است که امسال با رشد 30 درصدی صادرات نسبت به سال قبل رو به رو هستیم و با اهتمام به سیاست صادرات غیرنفتی، شاهد عملکردی رو به رشد در اشتغال زایی، خود کفایی  و بهره وری کشور های دیگراز محصولات ایرانی بوده ایم و در همین‌جا لازم می دانم   از حنلست های ویژه سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها ،صندوق  نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی ایران،  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز رایزنان و مراکز تجاری تشکر کنم چرا که  تلاشهای این دوستان بود که به ثمره  مطلوب رسیده و توانستیم بار دیگر ، رویدادی بزرگ را  رقم بزنیم.

photo_2023-05-08_10-43-15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خخخخخ.ممنون که باعث شادی مردم ایران میشین.کپی برداری از نمایشگاه بین المللی امارات حتی در اسم؟ مثل اون المان شهری که شهرداری تهران گذاشته بود!!!
    واقعا تو مغز این مسیولین چه ماده ای وجود داره؟ چرا فکر میکنند میتونند مثل کسانی که سالها تلاش کردن تا پیشرفت کنند، در چند روز نمایشگاه بزنند با کپب برداری که بگن مثل شما هستیم؟
    شما 100 ها سال از عرب ها عقب افتادیدو همچنان در حال عقب روی هستید.کار شما شده فقط بازی با اسم و تقلید و ظاهرسازی و جلوی دوربین شوآف و هارت و پورت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها