موثرترین داروهای عفونت ادراری که توسط دکتر زنان تجویز می‌شوند!

برای درمان عفونت ادراری باید به سراغ متخصص زنان و زایمان بروید تا با اطلاع دقیق از بیماری و تجویز دارو برای عفونت ادراری بیماری را درمان کند.

موثرترین داروهای عفونت ادراری که توسط دکتر زنان تجویز می‌شوند!

در حقیقت عفونت ادراری یکی از مشکلات رایجی است که مردها و زنان به آن دچار می‌شوند. یکی از علائم رایج عفونت ادراری سوزش ادرار است. در حقیقت عفونت دستگاه ادراری به علت عوامل مختلفی نظیر رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها و قارچ‌هایی است که در دستگاه اداری به وجود می آیند.  

 

بیماری عفونت ادراری

بیماری عفونت ادراری (سوزش ادرار) یکی از شایع ترین عفونت ها می باشد که زنان بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند. برای درمان عفونت ادراری متخصص زنان و زایمان داروهایی تجویز می‌کند. توجه داشته باشید که داروها را حتما باید پزشک زنان تجویز کند و به موقع مصرف شود.

 در ادامه در مورد راه تشخیص و علائم عفونت ادراری و درمان این بیماری در زنان مطالبی ارائه می دهیم. توجه داشته باشید که حداقل ۵۰ درصد زنان در طول عمر خود به بیماری عفونت ادراری دچار شده‌اند.  چرا که این بیماری جز رایج ترین عفونت های زنان به حساب می آید. 

 

 

علائم بیماری عفونت ادراری در زنان

شناخت علائم عفونت ادراری بسیار مهم است چرا که بادیدن اولین علائم باید به فکر درمان باشید. پس اگر علائم زیر را مشاهده کردید هرچه سریعتر به دکتر زنان مراجعه کنید.

رایج ترین علائم عفونت ادراری در زنان:

درد لگن

تکرر ادرار

سوزش ادرار

تغییر رنگ و وجود خون در ادرار

بوی بد ادرار

درد در هنگام خروج ادرار

بعضی مواقع خارش واژن

راه تشخیص عفونت ادراری توسط  دکتر زنان

برای تشخیص عفونت ادراری در زنان از روش‌ های گوناگونی استفاده می‌ کنند. افراد با مشکلاتی مانند خون در ادرار، درد هنگام ادرار کردن، بی اختیاری ادراری، عفونت ادراری به دکتر زنان مراجعه می‌کنند. پزشک زنان برای اطلاع دقیق از وجود عفونت در دستگاه ادراری از روش‌های گوناگونی نظیر آزمایش و کشت ادرار، تصویربرداری از مجاری ادراری و سیستوسکوپی استفاده می‌کند.

آزمایش کشت ادرار برای تشخیص عفونت ادراری زنان

پس از مراجعه به دکتر زنان با علائم سوزش ادرار و عفونت ادراری، پزشک آزمایش کشت ادراربرای تشخیص بیماری درخواست می‌کند. آزمایش ادرار برای تشخیص عفونت ادراری باید اول صبح انجام شود.

تصویربرداری از مجاری ادراری

 یکی از روش های شناسایی عفونت ادراری تصویربرداری از مجاری ادراری است که این کار با سونوگرافی و ام آر آی و سی تی اسکن انجام شده و تمام سیستم ادراری به طور کامل بررسی می‌ شود.

سیستوسکوپی تشخیص دقیق مشکلات مثانه ومجاری ادراری

سیستوسکوپی یکی دیگر از روش‌هایی است که متخصص زنان برای تشخیص عفونت ادراری به کار می گیرد. در این روش لوله بلندی را به درون مثانه وارد می‌ کنند و با آن ساختار پیشابراه و مثانه را بررسی می‌ کنند. 

فثقفثقف

درمان عفونت ادراری در زنان

عفونت ادراری زنان در قسمت دستگاه ادراری به وجود می‌‌آید که می‌ تواند مثانه و مجاری ادرار و کلیه‌ها را درگیر کند. پزشکان متخصص زنان از روش‌های گوناگونی برای شناسایی و اطلاع دقیق از وجود بیماری عفونت ادراری در بدن زنان استفاده می کنند. سپس بسته به شدت بیماری درمانی برای آن دارو تجویز می‌کنند.

قرص سفیکسیم آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

سفکسیم یک آنتی بیوتیک قوی می باشد که بر روی طیف وسیعی از میکروب ها موثر می باشد .این دارو جهت درمان کوتاه مدت عفونت های حاد باکتریایی مانند مجاری ادراری،عفونت قفسه ی سینه و عفونت های گوش و حلق تجویز می گردد.این دارو با مهار ساخت دیواره سلولی باکتری ها ،آنها را از بین می برد .

سیپرو فلوکساسین درمان عفوت باکتریایی

سیپروفلوکساسین دارویی آشنا برای همه‌ی ماست. قرص سیپروفلوکساسین از رایج‌ترین قرص‌هایی است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مثل عفونت‌های تنفسی یا ادراری استفاده می‌شود.

 

 فنازوپیریدین، قرص سوزش ادرار 

فنازوپیریدین (Phenazopyridine) دارویی است که دردهایی که قسمت پایینی مجاری ادراری (مثانه و پیشاب راه) را التیام می‌بخشد. برطرف کردن علائمی مثل درد یا سوزش، افزایش ادرار را در بیماران با مشکل عفونت ادراری برطرف می‌کند.

 

 افلوکساسین

افلوکساسین عملکردی مشابه داروی سیپرو فلوکساسین دارد. افلوکساسین در درمان عفونت‌های مجاری ادراری و التهاب مثانه ناشی از اشرشیا یا کلبسیلاپنومونیا، 200میلی‌گرم هر 12 ساعت به مدت 3 روز تجویز می‌شود.

 

کوتریموکسازول

از آنتی بیوتیکهای مناسب برای درمان عفونت ادراری است، که قرص آن به دو شکل قرصهای مخصوص بالغین و اطفال وجود دارد. مصرف آن بصورت روزی ۴ عدد قرص (۲ بار در روز و هر نوبت ۲ عدد قرص) بوده و در بیمارانی که دچار فاویسم هستند منع مصرف دارد.

آزیترومایسین

شربت ازیترومایسین بیشتر مناسب عفونتهای تنفسی اطفال است. قرص آن (در شکلهای ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی گرمی) نیز در درمان عفونتهای تنفسی و عفونتهای ادراری بالغین کاربرد دارد. تجویز آن بیشتر در عفونتهای ادراری ناشی از مقاربت (STD یا بیماری‌های منتقله از راه جنسی) بوده و از انجاییکه فقط روزی ۱ عدد توصیه میشود مصرف آن برای بیمار راحت است.

فسفومایسین

جدیدترین درمان برای عفونت ادراری و التهاب پروستات که بصورت ساشه(پودر)است مصرف آن برای عفونتهای ساده ادراری توصیه نمی‌شود و بیشتر در عفونتهای شدید و‌مقاوم به سایر آنتی بیوتیکها توصیه میشود.

لووفلوکساسین (تاوانکس)

یکی از آنتی بیوتیک ها در درمان عفونتهای جنسی (STD) و عفونتهای ادراری است. در افراد زیر ۱۸ سال، زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد.

هشدار1: که داروهای گفته شده حتما باید با تجویز متخصص زنان مصرف شود و فروش آنتی بیوتیک‌ها بدون نسخه پزشک ممنوع است.

هشدار2: مصرف داروها باید با آب فراوان و همچنین مطابق دستور پزشک مصرف شود.

فغعفغعغفع

آمپول برای درمان عفونت ادراری در زنان

آمپول سفتریاکسون

در حقیقت فرم تزریقی قرص سفکسیم بوده که هر ۱۲ ساعت یک بار به صورت عضلانی و یا وریدی تزریق میشود.سفتریاکسون علاوه بر عفونتهای ادراری،در درمان عفونتهای تنفسی و عفونتهای منتقله از راه جنسی نیز موثر است.مصرف آن در بیماران با نارسایی کلیه و بیماران باردار منعی ندارد اما مصرف همزمان آن با الکل و داروهای ضد انعقاد باید با احتیاط صورت گیرد.

آمپول جنتامایسین-امیکاسین

مصرف آنها بصورت عضلانی و ۲ بار در روز بوده و معمولا برای عفونتهای شدید و پیچیده سیستم ادراری استفاده میشود. مصرف آن در بیماران با نارسایی کلیه، خانم‌های باردار و شیرده باید با احتیاط صورت گیرد.

راهنمای مراجعه به پزشک برای عفونت ادراری در تهران و شهرهای دیگر

اگر به بیماری زنان مبتلا هستید و در تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید که از دکتر زنان در تهران نوبت بگیرید، چه می‌کنید؟ از کدام روش برای گرفتن نوبت آنلاین متخصص زنان تهران استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین و سریع‌ترین روش نوبت گیری از بهترین دکتر زنان و زایمان تهران کدام است؟ آیا می‌توانید بدون اینکه در ترافیک تهران خود را آزرده کنید و وقت و هزینه‌ی زیادی را صرف کنید، در کمتر از چند دقیقه نوبت بگیرید؟ دکترتو اینجاست تا بهترین روش نوبت آنلاین از بهترین متخصص و فوق تخصص زنان تهران گرفتن را به شما بیاموزد! با ما همراه باشد.

اگر در شهرهای دیگر ساکن هستید با مراجعه به سایت دکترتو و انتخاب تخصص زنان، زایمان و نازایی، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. از بین دکتر زنان، یک پزشک زنان انتخاب کرده و نوبت اینترنتی بگیرید.

 

منابع:

https://www.darooyab.ir/G-325/Cefixime

https://doctoreto.com/blog/ciprofloxacin/

https://drshnategh.com/6175/%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها