تشریح مهم‌ترین دستاوردهای امنیتی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی خوزستان

معاونان امنیتی، عمرانی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استاندار خوزستان در آستانه دهه فجر، بخشی از دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف را با حضور اصحاب رسانه استان تشریح کردند.

تشریح مهم‌ترین دستاوردهای امنیتی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی خوزستان

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان روز چهارشنبه در این نشست گفت: استان خوزستان از نظر امنیتی در شرایط قابل قبولی است و میزان جرایم ما در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سیر نزولی داشته است.

ولی الله حیاتی افزود: همچنین در حوزه جرایم امنیتی و سرقت ها نیز شاهد کاهش چشم‌گیری بودیم ؛ در حوزه سلاح و مهمات به عنوان ابر چالش استان خوزستان نیز طرح جامعی مصوب شده و تقسیمات کار صورت گرفته است.

تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت‌های مسلحانه در خوزستان

حیاتی گفت: سلاح و مهمات غیر مجاز زیادی نیز کشف شده و تمام مبادی ورودی و خروجی استان تحت اشراف اطلاعاتی است. قرارگاه مقابله با سرقت های مسلحانه در استان نیز تشکیل شده و بیش از ۱۰ جلسه در این قرارگاه تشکیل شده و توفیقات خوبی نیز صورت گرفته است.

1

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۷ باند سرقت مسلحانه منهدم شده اند و خلل های قانونی برای برخورد با مجرمان نیز رفع شده است. در زمینه برخورد با ارازل و اوباش نیز قرارگاه خیبر تشکیل شده و تمامی ارازل و اوباش تحت نظر و اشراف اطلاعاتی هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: امسال نیز محور مرز هوایی دزفول با پیگیری استاندار و تصویب شورای امنیت ایجاد شد و صادرات کشاورزی استان از مرز هوایی دزفول انجام می شود.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه تامین امنیت انتخابات نیز ، امنیت بالایی برای پیش و بعد از انتخابات در قالب اطلس امنیتی شکل گرفته است. نارضایتی های اجتماعی مردم با حضور مدیران استانی حل و فصل می شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: در حوزه معیشت مرزنشینان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۸۰ هزار خانوار و ۸۶۵ روستا تحت پوشش یارانه سوخت قرار گرفته اند.

 برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات

همچنین عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی استاندار خوزستان در این نشست گفت: به رغم هجمه های سنگین  رسانه ای دشمن به نظام، مشارکت مردم پس از حوادث سال گذشته در راهپیمایی  ۲۲ بهمن همان سال قابل قبول بود.

وی افزود: ثبت نام نامزدها در مرحله ثبت نام اولیه انتخابات مجلس  امسال نیز بیش از ۲۵۰۰ نفر بود که در ۱۴ حوزه شرکت کردند که رشد سه برابری نسبت به دوره گذشته بود. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در مجموع کل کشور ۵۰ هزار نفر شرکت کردند که پس از غربالگری خوبی که توسط دستگاه‌های امنیتی صورت گرفت ، بیش از یک هزار نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم از میدان رقابت خارج شدند تا از هجمه سیاسی ضد انقلاب جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۳۳ نفر در استان خوزستان تایید صلاحیت شدند که در عرصه رقابت حضور دارند در حالی در دوره گذشته کل ثبت نامی ها ۹۱۰ نفر بودند و اگر شورای نگهبان در مرحله دیگر افراد بیشتری را تایید کند تعداد کاندیدای تایید شده برابر با کل ثبت نامی های دور گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: اکنون به ازای هر کرسی ۴۶ نفر در خوزستان رقابت می کنند که این رقم قابل توجهی است و در حوزه تمهیدات اجرایی نیز ۷۱ حوزه اصلی، فرعی و بخشی پیش بینی شده است.

شهاوند اظهار داشت: در این دوره هیات های اجرایی ۷۰ روز زودتر از دوره های گذشته شکل گرفت و ۱۲ درصد افزایش شعبه داشتیم ؛ امسال به دنبال این بودیم تا رای دادن مردم روان شود که سه هزار و ۵۳۱ شعبه نهایی شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش نیز نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش ایجاد شده و  ۱۰ دوره ملی توسط ستاد انتخابات کشور و سه دوره در استان برگزار شده است؛ تمام دوره‌های آموزشی هیات‌های اجرایی هفته گذشته به پایان رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: امروز اسامی مجریان شعب نیز ثبت سامانه می‌شوند و از فردا آموزش مجریان آغاز می‌شود.

وی افزود: زیرساخت‌های فنی و پوشش اینترنتی نیز توسط کمیته زیرساخت و فناوری بررسی شده است. 

شهاوند گفت: دستگاه‌های آفلاین نیز با هماهنگی‌های لازم به برخط و آنلاین تبدیل شده و در حوزه پشتیبانی نشست‌های مستمری با مسئولان شهرستان ها برگزار شده است.

افتتاح ۷۶ هزار همت پروژه عمرانی در خوزستان

همچنین معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: دهه فجر امسال ۱۵۲۳ پروژه در سطح استان داریم که ۱۲۱ پروژه کلنگ زنی داریم که ۴۵ همت اعتبار آن است ؛ برای پروژه های قابل افتتاح نیز ۷۶ همت اعتبار پیش بینی شده است و با تفکیک شهرستانی تلاش شده تنوع و جغرافیا و عدالت اجتماعی رعایت شود.

محمد خانچی ادامه داد: در بخش موافقت نامه بخش خصوصی نیز ۵۸۸ پروژه تعریف شده است ؛ برای دهیاری ها و شهرداری ها نیز نیز ۲۲۱ پروژه در حوزه های فرهنگی ، عمرانی، زیرساختی تعریف شده است.

خانچی گفت: اولین مزرعه خورشیدی نیز توسط بخش خصوصی افتتاح می شود؛ طرح آبرسانی پروژه تصفیه خانه اندیمشک نیز از پروژه های مهم استان است. تصفیه خانه دارخوین بیشتر با اهمیت است که شاید با حضور رییس جمهور افتتاح شود.

وی گفت: همچنین در حوزه فاضلاب بخشی از طرح جامع اهواز در حال بهره برداری است که رسماً افتتاح می شود و با انجام این کار تعدادی از فاضلاب‌هایی که به رودخانه کارون منتقل می شود ،جمع آوری می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: بهره برداری از ۲۶۰ واحد مسکونی محرومیت زدایی در ماهشهر ، افتتاح ۴۳۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی در حوزه راه از برنامه های دهه فجر امسال است.

وی یادآور شد: همچنین تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر راه بین شهری در قالب ۸ پروژه و اعتباری بالغ بر ۸۷۵ میلیارد تومان انجام می شود؛

خانچی افزود: مجموع پروژه های راه آهن نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که به بهره‌برداری می رسد ؛ بیمارستان ۱۶۴ تخته بندر ماهشهر نیز افتتاح می شود و در مجموع پروژه های با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است. بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر و سهراب را داریم.

پروژه مگامدول آهن اسفنجی فولاد خوزستان آماده بهره‌برداری است

همچنین معاون اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت: پروژه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۲) فولاد خوزستان نیز با اعتباری بالغ بر ۸۳۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

2

محمد راضی جلالی افزود: همچنین پروژه فولاد با قابلیت اشتغال ۷۰۰ نفر، تکمیل زنجیره ارزش است که آماده بهره برداری است که با حجم دو هزار تن ظرفیت هم ارز آوری و هم اشتغال زایی را به همراه دارد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: فولاد جهان آرا با ظرفیت تولید ۱۲۰۰ تن و اشتغال هشت هزار میلیارد تومان در خرمشهر برای تکمیل فولاد سازی جهان آرا آماده افتتاح است.

وی افزود: همچنین فولاد شادگان با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر با حجم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در شادگان افتتاح می شود.

راضی جلالی تصریح کرد: فولاد آتیه خاورمیانه نیز با حجم سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغال یکهزار نفر آماده بهره برداری است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها