شهرداری جور ساماندهی حاشیه نشینی را به دوش می‌کشد ‌

عضو کمیسیون محرومیت‌ زدایی شورای شهر شیراز گفت: شهرداری جور همه دستگاه‌ها در خصوص ساماندهی حاشیه‌نشینی را به دوش می‌کشد.

شهرداری جور ساماندهی حاشیه نشینی را به دوش می‌کشد ‌

محمد اسدی در جلسه کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی سابقه ۷۰ ساله دارد و در کشور ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین داریم، گفت: هر روز به معضلات حاشیه‌ها اضافه می‌شود و هیچ کنترلی بر ورود و مهاجرت به شهر وجود ندارد. 

او با بیان اینکه در مورد شیراز هیچ دستگاهی از جمله شهرداری به وظایف خود عمل نکرده است، افزود: تجاوز به حریم شهر و منابع ملی نیز در این سال‌ها وجود داشته که نشان دهنده عدم توجه دستگاه‌ها به مبحث حاشیه‌نشینی است. 

اسدی با بیان اینکه پروژه‌هایی تعریف شده و بودجه هم در نظر گرفته شده اما صحبت این است که پول نیست، عنوان کرد: شهرداری جور همه دستگاه‌ها را می‌کشد و با بدهی ۶ هزار میلیاردی هم مواجه است. 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۷۰ میلیارد بودجه محرومیت‌زدایی استان بوده است که ۹۷ میلیارد سهم شیراز شده که ۳۰ میلیارد آن محقق شده است، خاطرنشان کرد: شورای شهر با جدیت ورود کرده و هدف این است که محرومیت و حاشیه‌نشینی کم شود و لذا انتظار این است که استان کمک بیشتری برای رفع محرومیت‌ها و حاشیه‌نشینی‌ها کند. 

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت هیچ دغدغه‌ای در گسترش محلات ندارد که نمونه آن منطقه گویم شیراز است، گفت: این منطقه از شورای چهارم تاکنون نزدیک به ۹۰ هکتار افزایش یافته است. 

او با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در الحاقات شهر باید مورد توجه قرار گیرد چون این موضوع از ضرورت‌ها است، افزود: سایر دستگاه‌ها برای الحاق فشار می‌آورند اما شهرداری از عهده‌اش برنمی‌آید و نمونه آن در گویم و دوکوهک دیده می‌شود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها