مبلغ جریمه‌ها بازدارنده نیست/ بی‌توجهی رانندگان به پارک دوبله، علت افزایش ترافیک

معاون آموزش و ترافیک پلیس راهور تهران گفت: زمانی که راننده ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود برایش مهم نیست، میزان جریمه باید به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.

مبلغ جریمه‌ها بازدارنده نیست/ بی‌توجهی رانندگان به پارک دوبله، علت افزایش ترافیک

سرهنگ علی همه خانی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دوبله پارک کردن برخی خودرو‌ها در خیابان‌های پایتخت چه مقدار در افزایش ترافیک تاثیر دارد؟ اظهار کرد: دوبله پارک کردن خودرو‌ها در افزایش ترافیک تاثیر بسیار زیادی دارد که موجب سدمعبر می‌شود و همچنین با اینکه تابلو پارک ممنوع هم وجود دارد، اما تعدادی از رانندگان توجهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این بی توجهی رانندگان به چنین موضوعاتی دست به دست هم می‌دهند تا ترافیک افزایش پیدا کند، متاسفانه پلیس راهور بار‌ها اعلام کرده که مبلغ جریمه باید بازدازنده باشد به طوری که یک اعمال قانون در کاهش جریان ترافیک اثرگذار باشد.

معاون پلیس راهور تهران تاکید کرد: برخی اوقات، اعمال قانون اصلا برای مالک وسیله اهمیتی ندارد برای مثال زمانی که ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شود برای فرد مهم نیست به همین دلیل باید میزان جریمه به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.

پیشتر سردار حمیدی، رییس پلیس راهور تهران گفته بود که توقف غیرمجاز و دوبله حتی برای چند دقیقه نیز می‌تواند سبب اخلال در ترافیک شود، این موضوع در ساعات ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی به مراتب بیشتر خودش را نشان داده و باعث ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سینا
    0

    جریمه ها کار ساز نیست ولی پلیس هم همان اندازه وظیفه خود را انجام میدهد که کارمندان در سازمانهای دولتی ؟؟؟؟؟؟ و نه بیشتر .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی پارکینگ عمومی طبقاتی ساخته شده توسط شهرداری ها نه تنها به اندازه کافی بلکه حتی به اندازه انگشتان یک دست هم در سطح شهر تهران وجود ندارد چاره ای جز پارک خودرو در حاشیه خیابانها نیست! وقتی به اندازه کافی پارکینگ عمومی در دسترس رانندگان در سطح شهر وجود ندارد پلیس نیز حق جریمه خودروها را در معابر ممنوعه ندارد!

  • ناشناس
    0

    درسته باز دارنده نیست اما برا کی ؟اونیکه خودرو 7-8 میلیاردیشو در لاین سوم (بلوار دادمان)ول میکنه میره خرید کنه در حالیکه 4 قدم اونور ترش پلیس مستقره یا برا اون بدبختی که با هزار بیچارگی یه چار چرخ خریده ؟میخواید گرون کنید دنبال بهونه نباشید .اکثر پارکهای دوبل وسوبل جلوی فروشگاههای لاکچریست حالا فکر نمیکنید یه جای کار اشکال داشته باشه ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معضل پارک دوبل در معابر شهری ابتدا به سطح پایین فرهنگ رانندگان و در مرحله بعد به کمبود پارکینگ عمومی در دسترس در سطح شهر باز می گردد و علت سومی ندارد! فاصله پارکینگ عمومی از مقصد رانندگان نبایستی بیش از ۵۰۰ متر باشد وگرنه کارایی ندارد!

  • ناشناس
    0

    علت افزایش ترافیک در بزرگراه ها و خیابان های سطح شهر تهران پارک دوبل کردن خودروها در خیابانهای سطح شهر نیست چونکه ترافیک سنگین خودروها در بزرگراهها هم که پارک خودرو در آن نیست وجود دارد! مهمترین علل ترافیک سنگین خودروها در معابر سطح شهر تهران عبارتند از: اصلاح نشدن هندسی معابر تقاطع های پر در تردد خیابانهای دارای چراغ راهنمایی از طریق احداث پل رو گذر یا زیر گذر، دستکاری کردن چراغ راهنمایی و رانندگی توسط مأموران راهنمایی و رانندگی و اتومات نبودن برخی چراغهای راهنمایی و رانندگی تقاطع ها، برقراری طرح ترافیک و طرح کاهش آلایندگی هوا خودروها در هسته مرکزی شهر

  • ناشناس
    0

    بارها پلیس رو دیدم که جایی که هیچ ترافیکی نیست و راه باز هست، ایستاده و منتظر خفت گیری از راننده هایی هست که کمربند نبستن! در صورتی که چند خیابون اون ورتر کلی ماشین دوبل و سوبل پارک کردن و ترافیک ایجاد کردن ولی دریغ از یک پلیس که تذکر بده یا جریمه کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها