مصر خواستار تحقیقات بین المللی برای جنایات رژیم صهیونیستی شد

وزیر خارجه مصر که به نمایندگی از رئیس جمهوری این کشور در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول شرکت کرده بود، خواستار تحقیقات مستقل و شفاف بین المللی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی های بی دفاع شد.

مصر خواستار تحقیقات بین المللی برای جنایات رژیم صهیونیستی شد

به نقل از تارنمای «الاهرام» « سامح شکری » وزیر خارجه مصر گفت، این دومین نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی طی 6 ماه گذشته است، این روزها یک حادثه غمبار دیگر در فلسطین روی داده و بیش از 60 فلسطینی شهید شده و صدها نفر دیگر زخمی شده اند، مقام های رژیم اشغالگر به نقض حقوق مردم بی دفاع فلسطین ادامه می دهند و از طرف دیگر مردم فلسطین با طیب خاطر جان خود را در راه آزادی، زندگی و حفظ کرامت انسانی فدا می کنند.
وی افزود: در چنین شرایطی باید قاطعانه مقابل این سیاست هوشمند نقض حقوق فلسطینی ها ایستاد و جامعه بین الملل نیز وظیفه روشنی برای حمایت از مردم فلسطین و پایان دادن به اشغالگری در این کشور و حفظ وضعیت قانونی قدس شرقی به عنوان سرزمینی اشغال شده دارد.
شکری همچنین گفت، داشتن سرزمین و ایجاد دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی حق ثابت و اصیل مردم فلسطین است که با گذر زمان از بین نمی رود و هیچ تصمیم یکجانبه ای نمی تواند این حق را از آن ها بگیرد، این حق مردم فلسطین است که نه تنها کشورهای اسلامی بلکه بیشتر کشورهای جهان به آن اذعان دارند اما در این میان مقام های این رژیم اشغالگر، اراده اکثریت قریب به اتفاق جامعه بین الملل را نادیده می گیرند و به نقض حقوق مردم فلسطین ادامه می دهند.
این مقام مصری در ادامه گفت: در روزهای گذشته بیش از 60 فلسطینی به شهادت رسیده اند، این ننگ واقعی و لکه ننگی بر پیشانی نیروهای رژیم اشغالگر و همچنین جامعه بین الملل است که نتوانسته از حق مقابل زور دفاع کند یا دست کم مانع تداوم جنایت های پیاپی این رژیم اشغالگر علیه مردم بی دفاع فلسطین شود و به همین دلیل کمترین اقدام مورد قبول از سوی جامه بین الملل، تصمیم برای انجام تحقیقات بین المللی فوری و عادلانه و شفاف در خصوص استفاده از گلوله های جنگی ضد تظاهرات کنندگان فلسطینی بی دفاع توسط نیروهای رژیم اشغالگر است.
شکری همچنین گفت، تراژدی روزهای گذشته ناشی از تداوم یک وضعیت سیاسی خاص است که تداوم آن غیر قابل قبول است و اصل مشکل در فلسطین، اشغالگری است. باید هرگونه تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغال سرزمین های فلسطینی باطل اعلام شود.
وزیر خارجه مصر در پایان گفت: باید ریشه های سیاسی این مشکل را حل کرد و فورا به هفت دهه اشغالگری و درگیری های ویرانگر پایان داد.
اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی روز جمعه با هدف بررسی دو حادثه فاجعه بار «انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به قدس» و «کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی» برگزار شد که تاکنون بیش از 63 شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

منبع:ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها