معرفی شهر استانبول

اگر دوست دارید به شهری با جاذبه‌های تاریخی و پر از سازه‌ها و معماری‌های سنتی و درعین‌حال با امکانات و جلوه‌های مدرن سفر کنید، شهر استابول از پیشنهاد‌های اصلی به شما خواهد بود.

معرفی شهر استانبول

شما با هزینه‌ای مناسب و معقول می‌توانید مدتی را به این شهر پر از دیدنی‌ سفر کنید. حتی می‌توانید برای سفر خود به ترکیه دنبال یک تور ارزان استانبول باشید و پیداکردن چنین چیزی با توجه به تعداد زیاد تور‌های این شهر آسان و شدنی است. اگر شما هم علاقه دارید به این شهر زیبا که یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های جهان است سفر کنید، حتما قبل از سفر و انتخاب تور استانبول خود درباره این شهر مطالعه داشته باشید. ما درادامه به معرفی کوتاهی از این شهر خواهیم پرداخت.

معرفی شهر استانبول

شهر قسطنطنیه دوران باستان، امروزه با نام استانبول هر ساله مهمان بسیاری از افراد از سراسر جهان است. این شهر در هر فصلی جاذبه‌های خاص خود را دارد و به‌همین دلیل در همه فصل‌ها مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. تور‌های زیادی نیز در ایام مختلف مسافران را برای بازدید به این شهر همراهی می‌کنند. تور ترکیه استانبول در کشور ما نیز طرف‌داران زیادی دارد که نه فقط در ایام تعطیل بلکه درطول کل سال مشغول به فعالیت هستند. استانبول به‌دلیل جاذبه‌های فراوان چندین سال متوالی، یکی از پر‌بازدید‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین شهر‌های گردشگری در جهان بوده است.

استانبول شهر بزرگ و پر‌جمعیت ترکیه در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. بخشی از شهر که در قاره آسیا قرار گرفته، از طریق پل بسفر به قاره اروپا متصل می‌شود. کشور ترکیه دین رسمی ندارد؛ ولی بیشتر مردم آن مسلمان هستند و این موضوع سفر به این شهر را برای ایرانی‌ها آسان‌تر کرده است. اغلب مسلمانان این شهر سنی مذهب هستند. بهتر است قبل از سفر به ترکیه و استانبول برای منظم‌بودن سفر خود حتما تحقیق و هدف‌های خود را مشخص کنید. برای این منظور می‌توانید از یک تور ترکیه استانبول با‌سابقه و با‌تجربه هم بهره‌مند شوید.

جاذبه‌های شهر استانبول

بسیاری از مراکز تاریخی شهر استانبول در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و مسافران زیادی برای بازدید از این آثار به این شهر سفر می‌کنند. با توجه به جمعیت بالای مسافران، خدمات تفریحی و اقامتی بسیار خوبی نیز در شهر برای مسافران تدارک دیده شده است. این امر سبب می‌شود مسافران با خیالی آسوده به شهر سفر کنند و از مدت اقامت خود در آن‌جا لذت کافی را ببرند. نقاط دیدنی زیادی نیز در استانبول وجود دارد که هر سلیقه‌ای را برای مدت زیادی مجذوب خود می‌کند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از بالای برج گالاتا منظر بسیار زیبایی از شهر را از ارتفاع تماشا کنید یا با گردش در بازار سنتی استانبول در حال‌و‌هوای ایام قدیم این شهر قرار بگیرید.

اگر هم به تفریحات آبی علاقه دارید، کافی است نزدیکی رود بسفر بروید تا کنار مناظر زیبای آن، کشتی سواری را نیز تجربه کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی استانبول می‌توان به کاخ دلمه باغچه استانبول، شهربازی ویالند، باسلیکا سیسترن و مسجد سلطان احمد نیز اشاره کرد. با استفاده از از یک تور استانبول که تجربه کافی در این زمینه را دارد، می‌توانید با‌آرامش به سفر خود برسید و بسیاری از مکان‌های مهم را بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول

جشنواره‌های زیادی در استانبول برگزار می‌شود که هرکدام بازه‌های زمانی مشخصی دارند. مثلا جشنواره موسیقی بلوز افس پیلسن در استانبول برگزار می‌شود که اگر علاقه دارید در این جشنواره حضور داشته باشید، بهتر است در زمان مشخص آن سفر خود را انجام دهید. البته از نظر وضعیت آب‌و‌هوایی بهترین زمان سفر به استانبول را بهار و یا پاییز می‌دانند. زیرا زمستان‌ها باید انتظار هوای سردی را داشته باشید. مردم این شهر، تابستان‌های بسیار گرم و مرطوبی را تجربه می‌کنند. شما برای سفر به این شهر در ایام مختلف با برنامه‌ریزی می‌توانید از یک تور ارزان استانبول استفاده کنید.

غذا‌های ترکیه

معمولا منو‌ی غذای رستوران‌های ترکیه برای ایرانی‌ها، عجیب‌وغریب به‌نظر نمی‌رسد و این به‌دلیل نزدیکی فرهنگ غذایی این دو کشور است. حتما در سفر خود به استانبول از غذا‌ها و پیش‌غذا‌های آن‌جا استفاده کنید. نکته جالب و پر از جذابیت استانبول غذا‌های خیابانی آن است. بلال کبابی، بستنی قیفی و بلوط بو‌داد ازجمله این غذا‌ها به‌شمار می‌آیند. اگر برای سفر خود از تور استانبول ترکیه استفاده می‌کنید، می‌توانید از تجربیات همسفران خود برای غذا نیز سوال کنید.

کلام آخر

استانبول هر‌ساله مقصد مسافران زیادی از سراسر جهان است. آثار تاریخی شهر و مراکز تفریحی آن فرصت هدررفتن وقت سفر را به میهمانان این شهر نمی‌دهد و برای اینکه بتوان از همه مکان‌های آن بازدید کرد، باید وقت مناسبی داشت و قبل از سفر برای آن برنامه‌ریزی کرد. البته برای این موضوع می‌توان از یکی از چندین تور استانبول ترکیه استفاده کرد و با سپردن برنامه‌ریزی به افراد با‌تجربه از گشت‌و‌گذار خود لذت برد. به نسبت اینکه با سفر به استانبول شما یک سفر آسیایی-اروپایی را تجربه کرده‌اید، هزینه‌های سفر به استانبول معقول هستند. حتی به‌دلیل وجود تور‌های فراوان برای این شهر می‌توانید از تور‌های لحظه‌آخری یا یک تور ارزان استانبول برای سفر خود بهره ببرید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها