نقش سنگین حوزه‌های علمیه در مقابله با فتنه جدید دشمنان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه نقش سنگینی را در مقابله با فتنه جدید دارند و دشمنان در این فتنه به دنبال تخریب انقلاب و اسلام هستند.

نقش سنگین حوزه‌های علمیه در مقابله با فتنه جدید دشمنان

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت توجه حوزه به معیشت طلاب اظهار کرد: بی‌توجهی به وضعیت معیشت طلاب، موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به آن‌ها خواهد شد، حوزه باید به وضعیت معیشت طلاب نظارت کند.

وی ادامه داد: حضور روحانیون باید در مراکز علمی و دانشگاه‌ها تقویت شود، چنین حضوری موجب تقویت مبانی در دانشجویان و اساتید خواهد شد، نباید اجازه توهین به مبانی دینی خودمان را بدهیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم که جامعةالمصطفی مدیریت جهانی داشته باشد و در این خصوص آفریقا در اولویت است.

سالک با اشاره به ضرورت تربیت نیروهای تخصصی در حوزه اظهار کرد: حوزه باید به دنبال تربیت روحانیون متخصص در مسائل فقهی، سیاسی، حقوقی و مسائل دیگر باشد تا در آینده شاهد اداره بهتر مجلس در این بخش‌ها باشیم.

وی ادامه داد: اگر توجه لازم را نداشته باشیم، در آینده افرادی با دیدگاه‌های مختلف وارد مجلس شوند که کوچک‌ترین آشنایی را با ارزش‌های اسلامی و دینی ندارند و دیگر روحانیت را در مجلس آینده نخواهیم داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مسؤولان حوزه باید فکری برای تربیت مبلغین توانمند و اداره مساجد کنند، حوزه نقش سنگینی را در مقابله با فتنه جدید دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان در فتنه گذشته از ولایت عبور کرد، اما خطری که در فتنه جدید کشور را تهدید می‌کند، در دو بعد انقلاب و اسلام است، دشمنان در فتنه جدید به دنبال تخریب انقلاب و اسلام هستند.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها