کاربردهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

مصرف آب با سطح کیفی پایین از مهم ترین مواردی است که باعث ابتلا به بیماری شده و خطرات بیشماری را برای سلامت انسان ها به دنبال دارد.

کاربردهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

در کنار این در بسیاری از موارد مثل صنایع داروسازی سطح کیفی آب باید در محدوده مطلوب قرار بگیرد، به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آب با کیفیت مناسب اهمیت زیادی دارد. دستگاه های تصفیه آب در صنایع مختلف دارای ظرفیت های مختلفی برای تصفیه آب هستند. انواع دستگاه های تصفیه آب RO بر اساس ظرفیت شامل دستگاه های تصفیه آب صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی می شوند. در ادامه این مقاله از بازار آنلاین تصفیه آب آبین به بررسی دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی که کاربردهای مختلفی برای استفاده در صنایع مختلف دارند می پردازیم.

به طور کلی دقت کنید که اگر قصد تصفیه آب را در ظرفیت های بسیار بیشتری نسبت به مصارف خانگی دارید، دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت حداکثر 800 گالن برای شما مناسب است. در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای پیش تصفیه اسلیم 20 اینچ و فیلترهای ممبران با ظرفیت بیشتر نسبت به ممبران های خانگی استفاده می شود. کاربردهای دستگاه تصفیه نیمه صنعتی در مکان های با دبی بالا برای تصفیه آب مثل رستوران ها، کافی شاپ، شرکت، مکان های اداری و... می باشد. به طور کلی در مکان های که تعداد زیادی از افراد به آب تصفیه شده نیاز دارند از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده می شود. ظرفیت های مختلف دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی شامل 200، 400 و یا 800 گالن در شبانه روز می شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار آنلاین تصفیه آب آبین

فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلتر الیافی تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلترهای الیافی برای از بین بردن برخی از آلاینده ها مثل رسوبات کارایی دارند. رسوبات در واقع همان گل و لای، خاک، لجن و شن و ماسه های موجود در آب هستند، وجود این آلاینده ها در آب سطح کیفی آن را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهند به همین دلیل از فیلترهای الیافی برای غربال کردن رسوبات در آب استفاده می شود. سطح کیفی فیلترهای الیافی در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد، به این دلیل که اگر فیلترهای الیافی کیفیت های لازم را نداشته باشند عملکرد مناسبی را برای از بین بردن آلاینده های آب ندارند و همین موضوع طول عمر سایر فیلترها را در ادامه فیلتراسیون کاهش می دهد. فیلترهای الیافی در ساخت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به صورت اسیلم و 20 اینچ هستند. طول عمر فیلترهای الیافی به اندازه 3 تا 6 ماه می باشد اما مواردی هم در تغییر طول عمر این فیلترها تاثیرگذار هستند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

سختی آب: اگر سختی آب بسیار بیشتر از محدوده استاندارد باشد، طول عمر فیلتر الیافی کوتاه می شود.

میزان مصرف آب: در روند ساخت فیلترهای تصفیه آب برای هر فیلتر ظرفیت خاصی در نظر گرفته می شود، اگر در هنگام استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی میزان مصرف آب بسیار بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد باعث کاهش طول عمر فیلترهای الیافی نیمه صنعتی می شود.

آلودگی های احتمالی موجود در آب: ورود گل و لای غلیظ به دستگاه های تصفیه آب باعث می شود تا فیلترهای الیافی کارایی خود را در زمینه تصفیه رسوبات آب از دست بدهند.

کیفیت فیلتر: اگر فیلترهای الیافی دارای سطح کیفی استاندارد باشند طول عمر مناسبی را برای استفاده در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی دارند.

فیلتر کربن گرانول تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلترهای کربن گرانول برای حذف برخی آلاینده ها در آب مثل کلر، مواد شیمیایی سرطان زا و... کارایی دارند، اما مهم ترین کاربرد فیلترهای کربن گرانول در زمینه حذف بو و طعم آب است. استفاده از فیلترهای کربنی با کیفیت مناسب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اهمیت زیادی دارد، به این دلیل که اگر کیفیت های لازم را نداشته باشند امکان ورود آلاینده به آب از این طریق وجود دارد. علاوه بر این در صورتی که فیلترهای کربنی کیفیت لازم را نداشته باشند توانایی مناسبی برای حذف آلاینده ها نداشته و این موضوع موجب ورود آلاینده های تصفیه نشده فیلتر کربن گرانول به آب می شود، با ورود این آلاینده ها به فیلترهای کربن بلاک و البته ممبران طول عمر این فیلترها تحت تاثیر قرار می گیرد.

فیلتر کربن بلاک تصفیه آب نیمه صنعتی

نوع دیگری از فیلترهای کربنی است که موجب تصفیه کامل آلاینده هایی مثل کلر و مشتقات آن و تا حدودی مواد شیمیایی سرطان زا می شود. علاوه بر این، فیلتر کربن بلاک توانایی از بین بردن بو و طعم آب را به صورت کامل داشته و این موضوع سطح کیفی آب را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. از تفاوت های فیلترهای کربن گرانول و بلاک این است که فیلترهای کربن بلاک توانایی بیشتری برای جذب آلاینده ها در آب دارند.

فیلتر ممبران تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلترهای ممبران مهم ترین فیلتر در دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس هستند، که قابلیت حذف آلاینده ها را در آب با توان مناسبی دارند. برخی از این آلاینده ها شامل نیترات، آرسنیک و برخی فلزات سنگین (مثل: جیوه، آرسنیک، سرب، روی و...) هستند، در کنار این فیلترهای ممبران تنها فیلتر موثر در کاهش سختی آب است، این موضوع در کنار افزایش سطح کیفی آب موجب بهبود طعم آن می شود. ظرفیت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بر اساس ظرفیت و تعداد فیلترهای ممبران مشخص می شود به طوری که هر چقدر تعداد فیلترهای ممبران بیشتر باشد، ظرفیت بالاتری برای تصفیه آب دارند. در جدول زیر ظرفیت های مختلف دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با تعداد فیلترهای ممبران مشخص شده است:

ظرفیت های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

تعداد فیلترهای ممبران

ظرفیت فیلتر ممبران

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن

2

100 گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن

4

100 گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن

2

400 گالن

فیلتر پست کربن تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلترهای ممبران در سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس عملکرد بسیار کندی را برای تصفیه آب دارند به همین دلیل در این نوع دستگاه ها از مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود. اما راکد ماندن طولانی مدت آب در مخزن های ذخیره باعث تغییر سطح کیفی و ورود آلاینده به آب می شود. به همین دلیل در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلتر پست کربن برای حذف بو و طعم و آلاینده های ناشی از راکد ماندن آب در مخزن های ذخیره استفاده می شود. اما به این نکته توجه کنید که هر چقدر سطح کیفی و توان فیلترهای پیش تصفیه و ممبران در از بین بردن آلاینده های آب بالاتر باشد طول عمر فیلترهای پست کربن بیشتر است.

هزینه های نگهداری دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

از مهم ترین مواردی که ممکن است برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای شما جای سوال داشته باشد، هزینه های نگهداری از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی است. در این زمینه بهتر است که بدانید هزینه های نگهداری دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی شامل تعویض دوره ای فیلترهای پیش تصفیه و ممبران می شود. ممبران ها از فیلترهای پر هزینه در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس هستند و از مهم ترین مواردی که در طول عمر ممبران ها تاثیرگذار است تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه برای از بین بردن آلاینده های آب است. به همین دلیل توجه به تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه می تواند در زمینه کاهش هزینه های نگهداری دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی تاثیر بسیار مطلوبی را داشته باشد. از دیگر مواردی که در این زمینه موثر است خرید فیلترهای پیش تصفیه با کیفیت مناسب برای حذف آلاینده های آب می باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی یا نیمه صنعتی، کدام برای من مناسب تر است؟

اگر نمی دانید که مناسب ترین دستگاه برای شما تصفیه آب نیمه صنعتی است یا خانگی، بهترین راهکار در این زمینه توجه به میزان مصرف آب به صورت روزانه است. حداکثر ظرفیت دستگاه های تصفیه آب خانگی به اندازه 100 گالن در شبانه روز است به همین دلیل از این دستگاه ها برای مکان های با دبی آب پایین استفاده می شود. اما هر چقدر میزان آب مصرفی بیشتر باشد باید از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و یا صنعتی استفاده کرد. به طور کلی بهترین راهکار برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب بین تصفیه کننده های خانگی و نیمه صنعتی توجه به تعداد افرادی است که قصد استفاده از دستگاه تصفیه آب را برای آن ها دارید. به این صورت که اگر تعداد افرادی که به آب تصفیه شده نیاز دارند از تعداد افراد یک خانوار بیشتر باشد باید از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای حذف آلاینده ها در آب استفاده کرد.

معرفی بهترین دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن آرتک یکی از با بهترین دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می باشد که برای استفاده در مکان های مثل رستوران، کافی شاپ و یا شرکت های با تعداد پرسنل بالا مناسب است. در این دستگاه از فیلترهای ممبران فیلمتک آمریکایی که کیفیت و توان بسیار مناسبی را برای حذف آلاینده های آب دارند استفاده می شود. از دیگر نکات مهم در ساخت این دستگاه استفاده از هوزینگ هایی است که ساخت کشور آمریکا می باشد و مقاومت بسیار بالایی دارند. در ساختار دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک از قطعات و فیلترهای کاملا با کیفیت استفاده شده که راندمان دستگاه را برای تصفیه آب تا حد زیادی افزایش می دهد.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن آرتک دارای تمام کیفیت های لازم برای حذف آلاینده های آب با دبی بالا در صنایع مختلف است. از مهم ترین کاربردهای تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن آرتک در شرکت ها با تعداد پرسنل بالا، رستوران و کافی شاپ ها، تصفیه آب باغ و به طور کلی در مکان های است که دبی آب بالاست. این دستگاه دارای استانداردهای بین المللی در زمینه تایید کییفت کالاست که تضمین کننده سطح کیفی کالا در موارد مختلف مثل سطح کیفی قطعات و فیلترهای استفاده شده در ساختار است. داشتن این تاییدیه ها به شما اطمینان می دهد که دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک بر اساس پارامترهای لازم ساخته شده و سطح کیفی آب خروجی در محدوده استاندارد است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها