خدمات‌رسانی به ۴۰۰۰ زائر اربعین حسینی از طریق قطار قم- کربلا

یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی خط ریلی قم -کربلا در اربعین حسینی که در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری برگزار شد، با اشاره به امکان‌های موجود برای جابجایی زوار به کربلا اظهار داشت: زوار اربعین حسینی از طرق مختلف هوایی، زمینی و ریلی امکان رفتن به عراق را دارند، همچنین باید این امکان به وجود آید تا زائران در سلامت کامل به مقصد جابجا شوند.

خدمات‌رسانی به ۴۰۰۰ زائر اربعین حسینی از طریق قطار قم- کربلا

وی گفت: قطار قم- کربلا چهارم آبان ماه راه‌اندازی و به 4 هزار نفر خدمات در این چند روز خدمات داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید بر اینکه امنیت ریلی مسئله‌ای جدی است، گفت: باید به دنبال دائمی کردن تردد زوار از قم به کربلا باشیم و بعد از اربعین باید این مسئله از سوی راه‌آهن استان و اداره میراث فرهنگی حل شود.

عالی‌پور با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش تعداد زوار اربعین با حمل‌ونقل ریلی باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانی که وجود دارد باید تلاش کرد که به نحو احسن جابجایی زوار صورت بگیرد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی راه‌اندازی قطار قم- کربلا از سوی اصحاب رسانه و صداوسیما، به اهمیت مسئله بیمه زائران اشاره کرد و گفت: امیدواریم اربعین امسال نیز به نحو احسن برگزار شود و در شأن نظام جمهوری اسلامی و شیعیان باشد.

عالی پور برگزاری همایش ملی ستاد اربعین در 24 مهرماه را مورد اشاره قرار داد و افزود: ممکن است برخی از موکب‌ها علاقه‌مند به پذیرایی از زوار باشند، ازاین‌رو اگر لازم است حتی موکبی در قطار قم- کربلا مستقر شود. زوار باید بلیط‌های قطار را زودتر تهیه کنند تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید، همچنین بلیط هواپیمایی آرام‌آرام به سمت بازار سیاه می‌رود و باید با این مشکل برخورد جدی شود.

منبع: تسنیم

55

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها