بی‌بی‌سی با طرح سؤال کاذب افکار را منحرف می‌کند

طالب زاده دلیل دعوت نکردن متخصصین در شبکه‌های همچون بی‌بی‌سی را ترس آن‌ها از لو رفتن دروغ‌گویی‌هایشان عنوان کرد و گفت: بی‌بی‌سی با طرح سؤال کاذب افکار را منحرف می‌کند.

بی‌بی‌سی با طرح سؤال کاذب افکار را منحرف می‌کند

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از فارس، نادر طالب‌زاده در نشست خبری در دفتر خبرگزاری فارس با موضوع "صداقت در رسانه " با اشاره به ممیزی‌های موجود در برخی از رسانه‌ها اظهار کرد: با ترس‌ولرز نمی‌توان کار کرد و کار رسانه باید همراه با شفافیت باشد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با بررسی برخی از مسائل مانند امضا کردن کنوانسیون پارلمو، دلیل عمل نکردن آن و چرایی امضای آن رسانه را مؤثر نشان داد گفت: خط و خطوط دیگری نیز در جامعه وجود دارد، همان خطی که جهاد سازندگی را منحل کرده و فرصتی پیدا شد تا نهادهایی ایجاد شود که در گذشته وجود نداشته است.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه این نهادهای تازه تأسیس ملک‌های بزرگی را دریافت کردند افزود: اینکه این ملک‌ها از کجا آمده است مورد سؤال بوده زیرا معلوم است که مال حرام است و چنین افرادی دیگر طرفدار انقلاب نخواهند بود.

طالب‌زاده با بیان اینکه دشمن خلاق و رقیب جدی داریم تصریح کرد: اگر رسانه‌ها محدودیت داشته باشند برای رسانه‌های معاند فرصت ایجاد می‌شود تا با گفتن چند حرف درست، حرف‌های سمی و مهلک خود را به مردم بقبولانند ر اگر از تمام ظرفیت رسانه استفاده نکنیم دشمن از خود خلاقیت به خرج می‌دهد.

وی با انتقاد از فضای شبکه‌های استانی تصریح کرد: من نباید بررسی چرایی اعتراض کشاورزان عصبانی اصفهان را با حضور آنان با تراکتور در شهر بررسی کنم زیرا این وظیفه شبکه استانی است تا کشاورزان مشکلات خود را بیان کنند.

طالب‌زاده با بیان اینکه بلد نبودن رسانه‌ها یک مسئله مهمی است گفت: اینکه بعد از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب به‌صورت مکرر تصاویر بوسیدن دست شاه را به سمع و نظر مردم برسانیم به این معنی است که این مسئله را از حد گذرانده‌ایم زیرا شاه فلسفه‌ خاصی ندارد و ساختن این‌همه سریال برای موضوعی که فلسفه‌ای از خود ندارد به معنای گذراندن از حد تعبیر می‌شود.

طالب‌زاده با تأکید بر اینکه رسانه یک سلیقه است و باید باسلیقه‌ترین و تازه‌نفس‌ترین افراد چرخ آن را به دست گیرند گفت: ما نیاز به رسانه صادق داریم تا مردم به آن اعتماد کنند و برای دریافت اخبار خود به سمت رسانه‌های معاند نروند.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان طرح سؤال کاذب شبکه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و بررسی ظاهراً بی طرفانه آن شبکه‌ها اظهار کرد: وقتی یک مطلب روشن است تحلیل و بررسی به‌ظاهر بی‌طرفانه آنان باطل خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شبکه‌ها برای بررسی مسائل افراد مار موز و زواردررفته را دعوت می‌کنند گفت: چگونه است شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی برای یک‌بار هم که شده از آن 100 نفری که ما برای صحبت با آن‌ها از خارج کشور به ایران دعوت کردیم دعوت نمی‌کنند؟

طالب‌زاده دلیل دعوت نکردن متخصصین در شبکه‌های همچون بی‌بی‌سی را ترس آن‌ها از لو رفتن دروغ‌گویی‌هایشان عنوان کرد و افزود: آدم‌های بزرگی در دنیا جذب شبکه‌هایی همچون پرس تی وی می‌شوند زیرا آن‌ها معتقدند که می‌توانند حرف‌های راستی را در این‌گونه شبکه‌ها بیان کنند که در شبکه‌های دیگر نمی‌توانند بگویند.

وی با اشاره به اهمیت خلاقیت در کار رسانه‌ها بیان کرد: اگر مانع پوشش خبری رئیس‌جمهورهای سابق ایران شویم و آن را پنهان کنیم یک ماجرایی به نام توهم توطئه پیش می‌آید لذا باید گفت که این‌ها ملاحظات و ترسو بازی‌های است که در رسانه‌ها وجود دارد.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه برخی ممیزی‌ها ضد رسانه تعبیر می‌شود گفت: در کشورهای مختلف مسئولان سابق و رأس کار باهم گفتگو می‌کنند و معتقد هستم که مسئولان سابق ایران باید در رسانه‌ها دیده شوند و سخن بگویند.

وی با بیان اینکه ما نباید به دشمنان فرصت بدهیم تا مانند مار درصحنه‌ها به‌صورت سمی و خطرناک ظاهر شوند تصریح کرد: رسانه‌ها باید این خط قرمزها را بشکنند و با مطرح کردن این مسائل به عادی‌سازی آن کمک کنند.

منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه از بین رفتن برخی خطوط قرمز خودتولیدی منجر به سالم کردن فضای کشور می‌شود گفت: مطرح کردن این مسائل امید را در جامعه زیاد می‌کند چراکه مردم ما می‌دانند که چیزی برای پنهان کردن نداریم.

وی با اشاره به شبکه‌های مجازی و مطرح کردن برخی از مسائل از طریق آن‌ها بیان کرد: رسانه‌ها باید افرادی که این‌گونه اخبار را انتشار می‌دهند تحلیل کرده و با نقد و بررسی مسیر آن‌ها، مردم را از سرمنشأهای آن اخبار و افراد مطلع کنند.

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها