مهم ترین دشمنی های فوتبالی بین کشورها/ از رقابت خونین مصر و الجزایر تا دشمنی آلمان و هلند در اروپا

به جز ایران و آمریکا، تیم ها و کشورهای دیگری هم وجود دارند که رقابتشان فراتر از فوتبال و ورزش است.

مهم ترین دشمنی های فوتبالی بین کشورها/ از رقابت خونین مصر و الجزایر تا دشمنی آلمان و هلند در اروپا

به گزارش خبر فوری، رقابت ایران و انگلستان و ایران و آمریکا در جام جهانی یکی از مهم ترین و حساس ترین رقابت های جام جهانی به حساب می آید. این حساسیت به خصوص در بازی ایران و آمریکا بیشتر است. آمریکا و ایران سال ها است که در عرصه سیاسی با هم مشکل دارند و این اختلافات به نوعی وارد ورزش نیز شده و خود را به صورت رقابت های حساس نشان داده است.

به جز ایران و آمریکا، تیم ها و کشورهای دیگری هم وجود دارند که رقابتشان فراتر از فوتبال و ورزش است. برخی از این کشورها در عرصه ورزش با هم رقابت شدید دارند و برخی هم در زمینه سیاسی و فرهنگی رقیب هستند و رقابتشان به ورزش نیز کشیده شده است.

در این گزارش قصد داریم به کشورها و تیم های ملی که بیشترین رقابت را در عرصه فوتبال با هم دارند اشاره کنیم:

آلمان – انگلیس

هلند 6

دشمنی بزرگ انگلیس و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد. این دشمنی سیاسی به سرعت خود را در زمینه فوتبال نشان داد. انگلیسی ها خود را بنیانگذار فوتبال می دانستند اما این آلمان ها بودند که توانستند چند مرتبه انگلیس را ببرند. فینال جام جهانی 1966 که با پیروزی عجیب انگلیس تمام شد، آغاز جدال های تاریخی این دو رقیب سنتی است.

آلمان – هلند

زمانی که ارتش نازی به کشور بی طرف هلند حمله برد و این کشور را به تصرف خود درآورد، شاید فکر نمی کرد بذر یک دشمنی و کینه تاریخی را می کارد. دشمنی میان آلمان ها و هلندی ها خود را در فوتبال بیش از همه نشان داد. دیدار نیمه نهایی جام جهانی 1990 که با نتیجه 2 بر 1 به نفع آلمان ها تمام شد یکی از حساس ترین رقابت های دو تیم به حساب می آید.

ایران – عربستان

رقبای سیاسی و منطقه ای خاورمیانه در عرصه فوتبال هم همیشه رقیب هم بوده اند. اوج حساسیت هم در رقابت های دهه 70 دو تیم رقم خورد؛ جایی که تیم ملی استثنایی ایران با ستارگانی چون علی دایی و کریم باقری در مقابل تیم قدرتمند عربستان با ستارگانی چون محمد الدعیع و سامی جابر و حسن عبدالغنی قرار می گرفت و مسابقاتی پرهیجان، حساس و گاه جنجالی را رقم می زد.

صربستان – کرواسی

هلند 2

تجزیه یوگوسلاوی و وقوع جنگ خونین بین کروات ها، صرب ها و بوسنیایی ها باعث رقابت های حساس و جنجالی بین این سه تیم در فوتبال شد. رقابت های کرواسی و صربستان همیشه جنجالی بوده و گاه باعث درگیری هواداران و مصدوم شدن یا مرگ آنها می شده است. آخرین بازی جنجالی این دو تیم در سال 2013 برگزار شد که با نتیجه 2 بر صفر به نفع کرواسی به پایان رسید. جنجال های آن بازی تا ماه ها گریبان دو تیم را گرفت.

برزیل – آرژانتین

هلند 4

درباره رقابت برزیل  و آرژانتین چیزی نمی توان گفت. این رقابت خود فوتبال است. دو تیم بزرگ قاره آمریکای جنوبی در تمام ابعاد با هم اختلاف دارند. رقابت آنها حتی خود را در رقابت پله و مارادونا نشان می دهد. هر یک از این دو تیم خود را پادشاه فوتبال می دانند. رقابت های این دو در جام جهانی و کوپا آمریکا همیشه جذاب، نفس گیر و پرحاشیه بوده است.

مصر – الجزایر

بازی های مصر و الجزایر را الکلاسیکوی آفریقا می نامند. این بازی همیشه جذاب و نفس گیر دنبال شده اما گاه چنان پرهیجان می شود که به جنگی خونین بدل می گردد. از حدود 50 سال پیش اختلاف و نزاع بین این دو کشور آغاز شد و از آن به بعد تقریبا رقابتی بین این دو تیم نبود که با عجیب ترین جنجال ها به پایان نرسد. اولین درگیری در بازی های این دو تیم در سال 1970 اتفاق افتاد که با برد مصری ها به پایان رسید. این درگیری سال به سال بیشتر شد تا اینکه پای آتش سوزی در ورزشگاه و نزاع های خیابانی و استفاده از سلاح های سرد و گرم و ... به این بازی باز شد و کار به جایی رسید که هر کدام از تیم ها که میزبان بازی هایی همچون جام ملت های آفریقا، مقدماتی های جام جهانی و ... بودند باید به فیفا ضمانت نامه ای برای حفظ جان بازیکنان حریف می دادند.

انگلیس – اسکاتلند

رقابت انگلیس و اسکاتلند فقط در زمان ویلیام والاس، قهرمان فیلم شجاع دل وجود نداشته است. این رقابت تاریخی خود را در زمین فوتبال هم نشان داده و می دهد. سال ۱۸۷۲ دیداری در بریتانیا بین تیم‌های ملی فوتبال اسکاتلند و انگلیس برگزار شد که سرآغازی بود بر دیدارهای ملی فوتبال در تاریخ. این جدال باعث درگیری دو تیم و طرفدارانشان شد و آغازی بود بر بازی های حساس و پرهیجان بعدی دو کشور بریتانیایی.

سایر رقابت های حساس ملی

می توان به برخی رقابت های ملی حساس دیگر هم اشاره کرد. دانمارک – نروژ، دانمارک – سوئد،  شیلی – پرو، ژاپن – کره جنوبی، کره جنوبی – کره شمالی، آمریکا – مکزیک و ... از جمله حساس ترین بازی های فوتبال ملی در جهان به حساب می آیند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    من هم مثل مسؤلين كه از طرف مردم حرف مى زنند مى گويم :ما مردم هيچ مشكلى با آمريكا نداريم مسؤلين هستند كه براى سرپوش گذاشتن روى ناكارايي هاى خود وفريب مردم دشمن تراشى مى كنند ،به همين راحتى

    نظرات شما -
    • M
      10

      شما خیلی خیلی بیجا کردی جای مردم حرف میزنی

  • ناشناس
    1

    یعنی همه اینها رو گفتی که فوتبال سیاسی رو توجیه کنی، اما نگفتی در بازیهای سیاسی حاکمان کشورها ورزشکاران را بازیچه دست خود قرار میدهند و چنانچه کشورها به بازیهای سیاسی دامنه نزنند ،ورزشکاران تمایلی به این کار ندارند.

  • ناشناس
    0

    کجاست ساخت آن یک میلیون مسکن سالانه، کاهش تورم، جلوگیری از بی اعتبار شدن پول ملی، ایجاد شغل و فراهم کردن امکان ازدواج جوانان چرا مسولان نالایق بازخواست نمی شوند؟ اگر آزادی بود مردم می توانستند دروغگویان را باز خواست کنند و به این همه ظلم اعتراض کنند و نخبگان را بر مصدر کار قرار دهند و جلوی باج دهی به روسیه و چین را بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها