علت عدم پخش برنامه‎های زنده از تلویزیون‎های اینترنتی چیست؟/عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما: باید قانون اساسی را تغییر دهیم

عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما گفت: برای پخش برنامه‎های زنده از شبکه‎های اینترنتی باید قانون اساسی را تغییر دهم.

علت عدم پخش برنامه‎های زنده از تلویزیون‎های اینترنتی چیست؟/عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما: باید قانون اساسی را تغییر دهیم

احسان قاضی‎زاده هاشمی عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره علت عدم پخش برنامه‎های زنده فرهنگی و ورزشی از تلویزیون‎های اینترنتی چون آپارات و آیو و در انحصار بودن این موضوع از سوی صدا و سیما اظهار کرد: طبق قانون اساسی پخش برنامه‎های زنده اعم از فرهنگی، ورزشی و موارد دیگر در اختیار رسانه ملی قرار دارد اما در این بین شرکت‎هایی وجود دارند که با انعقاد قرارداد با صدا و سیما می‎توانند در جهت بازپخش برنامه‎های زنده تلویزیونی وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‎های تلویزیونی اینترنتی امروز از طریق سیستم فعال هستند خاطرنشان کرد: این تلویزیون‎های اینترنتی به خصوص شبکه آیو درحال حاضر با اتخاذ مجوزهای لازم به صورت زنده برخی از برنامه‎های تلویزیونی و گزارش‎های ورزشی را پخش می‎کند که بدون شک نباید این فعالیت‎ها را نادیده گرفت.

عضو هیئت نظارت بر صدا و سیما اظهارکرد: بعضی از تلویزیون‎های اینترنتی نیز برنامه‎های زنده را به صورت بازپخش در شبکه‎های خود پخش می‎کنند که این امر نیز از منظر بنده امتیاز خوبی برای آنها محسوب می‎شود.

قاضی‎زاده با اشاره به اینکه انحصار پخش برنامه‎های تلویزیونی طبق قانون اساسی در اختیار صدا وسیما است تصریح کرد: در شرایط فعلی امکان پخش برنامه‎های زنده از شبکه‎های اینترنتی به دلیل مغایرت با قانون اساسی وجود ندارد و اگر شاهدیم که شبکه‎های چون آیو برخی برنامه‎های زنده تلویزیونی را پخش می‎کنند این امر به دلیل داشتن مجوز از سوی رسانه ملی است.

وی تصریح کرد: همانطورکه اپراتورهای تلفن همراه همچون ایرانسل و همراه اول تابع شرایط وزارت ارتباطات و سیاست‎گذاری دولت هستند بدون شک فعالیت شبکه‎های اینترنتی نیز باید طبق قانون تحت نظر سازمان صدا و سیما صورت گیرد.

عضوهیئت نظارت بر صدا و سیما با بیان اینکه نمایندگان نمی‎توانند به راحتی تغییرات لازم را در مفاد قانون اساسی ایجاد کنند خاطرنشان کرد: برای اعطای پخش مجوز به شبکه‎های اینترنتی بدون شک باید در قانون اساسی تغییراتی در وظایف رسانه ملی ایجاد شود و چون تغییر در قانون اساسی به مانند قوانین عادی نیست طی کردن این فرآیند نیازمند بازده زمانی بسیاری است که امیدوارم این بستر باتوجه به فعالیت گسترده تلویزیون‎های اینترنتی محقق شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چندسالته ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها