یک ادعای عجیب در فدراسیون پزشکی - ورزشی/ماجرای ۲۲ میلیارد سپرده چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در آستانه انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یک فدراسیون درآمدزا که بیش از ۱۳ ماه بدون ریاست و تحت سرپرستی اداره شده به میزان درآمد، هزینه و پول باقی مانده در حساب این فدراسیون مربوط می‌شود!

یک ادعای عجیب در فدراسیون پزشکی - ورزشی/ماجرای ۲۲ میلیارد سپرده چیست؟

نهم آذرماه سال گذشته در مراسم تکریم و معارفه رواسای فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام شد که این فدراسیون با ذخیره مالی بالغ بر ٤٠ میلیارد تومان تحویل می شود و از آن زمان تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی در ۱۵ دی ماه سال جاری، بیش از ۱۳ ماه خواهد گذشت و یکی از اصلی ترین مسائل که باید به آن پاسخ روشنی داده شود میزان درآمد، هزینه و مبلغ باقی مانده در حساب این فدراسیون است.

سال گذشته اعلام شد که اگر فدراسیون در سال حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد نزدیک به ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان که معادل حدود یک سوم این رقم است صرف هزینه‌های درمانی ورزشکاران می‌شود؛ علاوه بر این ۳۱ هیات استانی وجود دارد که پولی از کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش دریافت نمی‌کنند و ۴۰ درصد از درآمدهای فدراسیون پزشکی ورزشی به هیات‌های استانی اختصاص می‌یابد و هزینه‌هایی نیز مربوط به بازی‌های آسیایی، المپیک و آنتی‌دوپینگ است. حال باید منتظر ماند و دید درآمدها و هزینه های فدراسیون پزشکی ورزشی در طول یکسال اخیر به چه نحوی بوده و با چه اعتباری در سال جاری تحویل داده می شود؟

تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز پس از ۱.۵ سال اواخر مهرماه سال جاری بود که از ۲۰ به ۳۰ هزارتومان افزایش یافت تا رشد ۵۰ درصدی را تجربه کند. تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ برای متقاضیان ۱۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ معادل ۲۰ هزار تومان دریافت شد و با تصویب مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی از این پس معادل ۳۰ هزار تومان خواهد بود و از ۲۵ مهرماه سال جاری با پرداخت ۳۰ هزارتومان به مدت یک سال می‌توانند از خدمات تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره‌مند شوند.

بخش درمان فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان اصلی ترین منبع درآمد فدراسیون پزشکی ورزشی شامل درمانگاه تخصصی مرکزی فدراسیون، درمانگاه‌های غیرمتمرکز در ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و استان‌های مختلف کشور است و کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی با هدف حفظ و ارتقاء سلامتی و تندرشتی جامعه ورزش و در راستای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به ورزشکاران در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد و هر ساله ورزشکاران با عضویت در این کمیته و دریافت کارت عضویت از خدمات آن بهره مند می‌شوند؛ روندی که درآمد اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی را به عنوان یکی از فدراسیون های درآمدزا تشکیل می دهد.

نکته مهمی که در خصوص فدراسیون پزشکی ورزشی رخ داد در مورد نحوه مدیریت و ریاست این فدراسیون پس از ۱۳ ماه بود؛ ششم آبان‌ سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذر سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد. ۲۶ تیر اما وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد؛ موضوعی که باعث شد مسجدی از رقابت برای انتخابات انصراف دهد و در نهایت تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی تصدی این فدراسیون را برعهده خواهد داشت.

براساس اطلاعات ما حدود ۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت سپرده بانکی بوده و به آن سود تعلق می گیرد و امکان برداشت آن به راحتی وجود ندارد.

فدراسیون پزشکی ورزشی در ۱۳ ماهه گذشته تحت دو سرپرستی دو نفر اداره شد و در نهایت ۱۵ دی ماه سال جاری رییس جدید خود را خواهد شناخت، اما مسئله مهمی که در این رابطه وجود دارد و باید از سوی مسئولان در رابطه با آن شفاف سازی شود، مبلغ باقی مانده در حساب این فدراسیون، میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته است و بهترین زمان برای اطلاع رسانی در این خصوص، روز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی خواهد بود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها