بازاریابی محتوایی چیست؟ آماده سازی تقویم محتوا

بازاریابی محتوایی یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که هدف آن ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند است.

بازاریابی محتوایی چیست؟ آماده سازی تقویم محتوا

محتوایی که مرتبط با کسب و کار بوده و قدرت جذب مخاطب را نیز داشته باشد. این امر در نهایت منجر به سودآوری کسب و کار خواهد شد. به طور کلی هدف از بازاریابی محتوایی تعامل با مخاطبین، بالا بردن ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی و توانمندسازی تیم فروش است. این بدان معنا است که بازاریابی محتوا ، یک استراتژی بلند مدت است که با ایجاد محتوای باکیفیت و مداوم، برای ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف تلاش می‎کند و نباید در کوتاه مدت به دنبال نتایج شگفت انگیز بود.

بازاریابی محتوا سبب می‎شود تا آگاهی از برند شما بیشتر شود. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‎گیرند، ایجاد و حفظ وفاداری در آنها بر عهده شما خواهد بود. آنها محصول شما را خریداری کرده و آن را نسبت به گزینه‎های رقبا ترجیح می‎دهند. بوسیله بازاریابی محتوایی ارزشمند، می‎توان از مخاطب عام، یک مشتری وفادار ساخت.

برخلاف تبلیغات به روش‎های سنتی، بازاریابی محتوا نشان می‏دهد که شما به مشتریان خود اهمیت می‎دهید. امروز، بیش از هر زمان دیگری، مردم خواهان چنین حسی هستند. جهان وسیع‎تر و پر سر و صداتر از گذشته شده است و توجه ارزشمندترین حسی است که می‎توانید به مخاطب خود منتقل کنید.

مفهوم تقویم محتوا در بازاریابی محتوا

اگر از تقویم محتوا استفاده نمی‎کنید، احتمالاً در حال تجربه یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد هستید، البته اگر استراتژی برای انجام این کار داشته باشید. تقویم محتوایی ، ابزاری است که به شما در اجرای برنامه‎ریزی و استراتژی بازاریابی محتوایی کمک خواهد کرد. با استفاده از این تکنیک، محتوا را در قالب یک تقویم سازماندهی خواهید کرد.

این ابزار به شیوه‎ایی کارآمد و منظم به شما کمک خواهد کرد، تا بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید. صحبت از تقویمی است که در آن نوع، متن و زمان انتشار یک محتوا مشخص شده است. مهم نیست یک وبلاگ شرکتی داشته باشید و یا یک حضور نسبتاً فعال در رسانه‎های اجتماعی. تقویم محتوایی به طرز فوق‎العاده‎ایی می‎تواند فرآیندهای مدیریت محتوایتان را سازماندهی کند.

چطوربرای کسب و کارمان تقویم محتوایی تهیه کنیم؟

در بازاریابی محتوایی، ایجاد تصویری واضح از فعالیت های فعلی شبکه های اجتماعی به شما امکان می‎دهد تا درک درستی از وضعیت فعلی خود داشته باشید و در‎عین‎حال قادر به کشف فرصت‎های جدید باشید. برای داشتن تقویم محتوایی توجه به این چند مرحله مهم است:

بررسی دقیقی از شبکه‎ها و محتوای اجتماعی داشته باشید. در این مرحله لازم است به حسابهای قدیمی خود نگاهی دقیق‎تر بیاندازید. مسائل امنیتی و پسوردها را کنترل نمایید. برای هر حساب کاربری به طور واضح اهداف را مشخص نمایید. مخاطبین خود را شناسایی کرده و مشکلات و راه‎حل‎های آن را بررسی نمایید. توانمندی‎های پرسنل خود را شناسایی کنید و وظایف تعریف شده‎ایی را بر عهده آنها قرار دهید.

کانال‎های اجتماعی خود را انتخاب کنید. هر شبکه اجتماعی، نیازمند بازاریابی محتوایی مخصوص به خود است. در تقویم محتوایی خود برای هر یک از این شبکه‎ها برنامه‎ریزی داشته باشید. برای مثال، نوع فعالیت در فیسبوک متفاوت از اینستاگرام است.

مطمئن شوید که در تقویم محتوایی یک سیر منطقی دیده می‎شود. اگر در چندین شبکه اجتماعی فعالیت دارید. نظارت و بررسی همه آنها زمان‎بر و مشکل است. اما اگر یک سیر منطقی در آنها وجود داشته باشد، به‎راحتی می‎توانید آن را کنترل نماید.

برای انواع محتوا یک کتابخانه تهیه کنید. برخی افراد ترجیح می‎دهند از کتابخانه محتوا با نام بانک اطلاعاتی، منابع اطلاعاتی یا بانک محتوای دیجیتال نام ببرند. در هر حال، این کتابخانه به عنوان دارایی محتوایی شما به شمار می‎آید و توجه به آن الزامی است.

برای تقویم خود زمان انتشار در نظر بگیرید. اکنون اطلاعات مورد نیاز را جمع‎آوری کرده اید. زمان آن رسیده است که یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

شروع به تهیه محتوا کنید.

از تیم خود برای مرور داده‎ها استفاده کنید. نظرات سازنده آنها را اجرایی نمایید.

برنامه‎ریزی و انتشار را آغاز کنید.

انواع بازاریابی محتوایی را بهتر بشناسیم

بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژی‎های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و وسعتی تبدیل شده است. با این حال زمانی که در حال تدوین استراتژی خود هستید، تصمیم‎گیری درباره نوع بازاریابی محتوایی که می‎خواهید انجام دهید، کمی مشکل به نظر می‎رسد. چرا که باید از ابزاری استفاده کنید که در نهایت منجر به رشد کسب و کار شما شود. انواع بازاریابی محتوا می‎تواند به شکل وب سایت، فیلم، اینفوگرافیک، پست‎های شبکه‎های اجتماعی و... می باشد.

وبلاگ: وبلاگ نویسی یکی از محبوب‎ترین انواع بازاریابی محتوایی برای مشاغل کوچک است. دلیل مهم‎تر برای استفاده از وبلاگ این است که به خوبی می‌توانید آن را براساس معیارهای گوگل و البته نیاز مخاطبان سازگار کنید. به این ترتیب میزان ترافیک و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد و گوگل شما را به عنوان نخستین نتایج سرچ به مخاطبین معرفی خواهد کرد. این امر به شما کمک می‎کند تا هزینه‎ایی بسیار اندک برای تبلیغاتی هدفمند و سودآور صرف کنید.

بازاریابی محتوایی با فیلم و اینفوگرافیک‎

بازاریابی ویدیویی: اگر می‎خواهید در بازاریابی محتوایی رقابت کنید، بسیار مهم است که راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف خود پیدا کنید و آنها را به سرعت درگیر خود نمایید. امروزه کاربران بیشتر از گذشته محتوای ویدیویی را مشاهده می‎کنند. در حقیقت، یک سوم کل فعالیت‎های آنلاین صرف تماشای محتوای ویدئو می‎شود. فارغ از اینکه در چه حرفه و صنعتی فعالیت دارید، برای دستیابی به بازارهای هدف و جدید باید بر روی بازاریابی محتوایی ویدئویی سرمایه‎گذاری کنید. کسب و کارهایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‎کند، بسیار بیشتر دیده خواهند شد.

ویدیو همچنین به افزایش زمان صرف شده در سایت توسط کاربر 105٪ کمک می‎کند. هرچه مشتری زمان بیشتری را در وب سایت بگذراند، شانس شرکت برای فروش، بیشتر می‎شود. با توجه به تحقیقات انجام شده، مصرف‎کنندگان اکنون ترجیح می‎دهند قبل از خرید، ویدئویی درباره محصول را تماشا کنند. این فیلم می‎تواند راجع به محصول، فرآیند تولید، نحوه استفاده و ... باشد. در بازاریابی محتوایی، فیلم به طور قابل ملاحظه‎ایی مشتری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

اینفوگرافیک‎ها: اینفوگرافیک‎ها به کسب و کارها کمک می‎کند تا مخاطبان خود را آموزش دهند. با استفاده از این شیوه بازاریابی محتوایی، اطلاعات مفیدی در کوتاه‎ترین زمان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. این امر تاثیر ویژه‎ای بر سرعت خرید مشتری خواهد گذاشت. زمانی که اطلاعات لازم را در یک نگاه به او منتقل می‎کنید، مطمئن باشید که از سایر رقیبان خود فاصله معنی‎داری خواهید گرفت. اینفوگرافیک به مخاطب کمک می‎کند تا داده‎های آماری را با زبانی ساده رویت کند. در این صورت تصویر بهتری از خرید خواهد داشت.

سفارش تقویم محتوا به شرکت های دیجیتال مارکتینگ

همان طور که گفته شد، تقویم محتوا نقش پر رنگی در بازاریابی محتوایی دارد. اما سوال اساسی اینجاست که آیا آماده سازی این تقویم توسط خودمان انجام شود یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ؟ اگر شما تجربه آماده کردن تقویم محتوا را ندارید، می توانید با جستجو در گوگل به نمونه های مختلف دسترسی پیدا کنید. شما بهتر از هر کسی می دانید که نیازمندی‌هایتان چیست. اما در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، می توانید به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که در این حوزه تجربه دارد مراجعه کنید. البته فراموش نکنید که مشاوره خوب می تواند راه شما را برای موفقیت در بازاریابی محتوا آسان و هموار کند.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها