خبر فوری گزارش می‌دهد؛

رمزگشایی از «سکوتِ سیاسی» جبهه پایداری/ ورود به انتخابات مجلس یازدهم با «لیست مستقل»؟ /دردسر اصولگرایان با استراتژی تکراری پایداری‌ها

پایداری ها گرچه این روزها «سکوتِ سیاسی» اختیار کرده اند اما اظهارات سخنگوی این جریان حکایت از برنامه ریزی مستقلانه این تشکل سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس 98 دارد.

رمزگشایی از «سکوتِ سیاسی» جبهه پایداری/ ورود به انتخابات مجلس یازدهم با «لیست مستقل»؟ /دردسر اصولگرایان با استراتژی تکراری پایداری‌ها

رها سپهری: حال و هوای سیاست کشور در رخوت و سکوت به سر می برد، فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس 98 گویی هنوز شوک کافی را به تشکل های سیاسی برای کلید زدن تحرکات انتخاباتی وارد نکرده است . در این میان اما برخی زمزمه های سیاسی حکایت از تلاش های پشت پرده برخی تشکل های سیاسی چپ و راست برای فتح کرسی های پارلمان دارد. ردپای جبهه پایداری هم در میانه این گمانه زنی های انتخاباتی مشهود است.

پایداری ها به میدان می آیند

این روزهای سیاست کشور تا حدی تحت تاثیر تحرکات پایداری های مجلس قرار گرفته است، همان ها که ظریف را سیبل انتقادات جدید خود از دولت کرده اند و حتی در حملات تند و تیز به ظریف تا آنجا پیش رفته اند که برخی پشت پرده این تحرکات ضددولتی را انتخابات آینده و همپا با تحرکات انتخاباتی طیف بیرون پارلمان این جریان می دانند. ماجرا انجا جالب تر می شود که پایداری های مجلس نه فقط سونامی استیضاح به راه انداخته و یکی بعد از دیگری وزرا را زیر تیغ می برند که در اقدامی عجیب امروز طرح استیضاح لاریجانی را هم روی میز گذاشتند. اقدامی که می تواند دورخیز آنها برای تغییر لاریجانی نه فقط در مجلس فعلی که آسیب به جایگاه او برای انتخابات پیش رو و مجلس بعدی هم باشد. (اینجا)

پایداری های بیرون پارلمان در چه حالی هستند؟

«سکوت» شاید بهترین واژه برای توصیف این روزهای پایداری های سیاست باشند. سکوتی که با نگاه های پر از شک و تردید سیاسیون چپ و راست همراه شده است.

رمزگشایی بخشی از استراتژی سکوت پایداری ها امروز از سوی سخنگوی این جریان صورت گرفت. مجید متقی فر در پاسخ به سوالی درباره برنامه انتخاباتی جریان متبوعش و کمرنگ شدن شان در فضای سیاسی تاکید کرد:« سکوت جبهه پایداری سکوتی عقلانی و ناشی از هوش سیاسی است و گاهی، سکوت می‌تواند بیشتر از موضع‌گیری و سخنرانی و بروز و ظهور رسانه‌ای در اقناع افکار عمومی اثرگذار باشد.»

اما نکته مهم در سخنان متقی فر را باید آنجا جستجو کرد که گفت «در انتخابات مجلس دهم، علی‌رغم اینکه جبهه پایداری لیست جداگانه نداد و یک لیست از طرف جریان اصول‌گرایی ارائه شد، امّا نتیجه انتخابات به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. این نشان داد که شکست و پیروزی در انتخابات، الزاماً منوط به ارائه لیست مشترک نیست»

به نظر می رسد متقی فر با ارائه این کدهای انتخاباتی بعد از یک دوره سکوت سیاسی جبهه پایداری، گویی در حال آماده سازی فضای سیاسی کشور برای ارائه «لیست مستقل» از سوی پایداری ها بوده است. سیاستی که هرچند پیش تر هم از سوی این جریان مورد استفاده قرار گرفته بود و تک روی های انتخاباتی این تشکل اصولگرا مسبوق به سابقه است اما در شرایطی که اصولگرایان همچنان در تکاپو برای یافتن یک مکانیزم ائتلافی واحد برای پس گرفتن صندلی های پارلمان یازدهم از رقبای اصلاح طلبشان هستند شاید این اظهارات متقی فر را بتوان آغاز جدایی تکراری این تشکل سیاسی از روند انتخاباتی دیگر اصولگرایان دانست، استراتژی که بدون شک دردسرهایی را برای دیگر تشکل های اصولگرا به همراه خواهد داشت.

منبع: خبر فوری

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • افشین
    0

    چپ و راست، پایداری و ناپایداری هیچ کدام مملکت داری بلد نیستند، مردم شدن بازیچه دست یه سری آدم فاسد که هیچ سیستمی نمیتونه توش دوام بیاره

  • افق جو
    0

    لابیگری باید ریشه کن شود --- برای حفظ اسلامیت نظام و تثبیت پیروی از اصل عدالت محوری اسلامی در همه ی قوانین کشور و ایجاد ثبات مثبت و سازنده ی با دوام در زندگی همه ی مردم باید با تصویب قانون کار آمد شفاف و قاطع علیه لابیگری و لابیگران در مجلس شورا راه را به روی لابیگران رانت خوار و غیر رانت خوار بکلی بست و تنها دلیل علمی انکار ناپذیر را که مطابق شرایط قانون اساسی کشور است و دلیل شرعی ثابت قطعی الصدور و قطعی الدلاله را پشتوانه ی منطقی تایید و تصویب همه ی لوایح قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها