امام جمعه موقت ساری با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه:

وزارت علوم به تکمیل نیروهای معارف در دانشگاه‌ها توجه کند

امام جمعه موقت ساری به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در کشور حدود ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی داریم که ۷ هزار نفر در قالب نیروهای معارف در دانشگاه‌ها مشغول خدمت هستند بر این اساس ۱۰ درصد دروس دوره کارشناسی به دروس معارف اسلامی اختصاص دارد که تقاضا داریم وزارت علوم به تکمیل نیروها و گروه‌های معارف توجه داشته باشد.

 وزارت علوم به تکمیل نیروهای معارف در دانشگاه‌ها توجه کند

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی امروز، اول دیماه در نماز جمعه شهر ساری، اظهار کرد: در هفته جاری رحلت ام البنین را داریم که  به عنوان روز تجلیل از مادران و همسران شهدا نام گذاری شده است.

وی تاکید کرد: لازم است قدر و حرمت خانواده‌های شهدا را ارج نهیم زیرا آنان در صواب شهید مشارکت دارند.

خطیب نماز جمعه ساری با قدردانی از مردم ولایتمدار مازندران که در تشییع پیکر شهدای گمنام اقدام ویژه داشتند، تصریح کرد: ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم که این یک دستور الهی است.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی به مناسبت‌های ویژه در تقویم ملی اشاره کرد و گفت: روز میلاد حضرت عیسی(ع) را هم در پیش رو داریم که این روز را به مسیحیان کشور و دنیا تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ مسیحیان انسان‌هایی بودند که از خرد و عقل استفاده می‌کردند و با پیامبر خدا جنگ رسمی نداشتند و ما از این جامعه موحد و میهن دوست انتظار داریم که در مقابل ظلم، ستم، و تبعیض‌هایی که حکومت‌ها روا می‌دارند بایستند و جنایاتی که در فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد را محکوم کنند.

امام جمعه موقت ساری به مسائل فلسطین و غزه پرداخت و خاطرنشان کرد: ۷۷ روز از داستان غزه می‌گذرد و اقدامات مهمی با طوفان الاقصی اتفاق افتاد که موجب شد زندانیانی که به فراموشی سپرده شده بودند، آزاد شوند.

وی ادامه داد: طرح عادی‌سازی سازش با روابط دنیای اسلام و عرب انجام و شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی که با طرح طوفان الاقصی به ثمر نشست از دیگر مواردی است که جوانان مسلمان در مقابله با ظلم انجام دادند.

وی با اظهار اینکه یکی از پیامدهای مهم طوفان الاقصی مهاجرت معکوس یهودیان است، افزود:صهیونیست‌ها که خود را نژاد برتر می‌دانند بعد از ۷۰ سال شهرک‌های را ترک کردند و یک میلیارد مسلمان نظاره‌گر این قضیه هستند.

خطیب نماز جمعه ساری به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) اشاره کرد و گفت: آمار سوادآموزی قبل از انقلاب کمتر از ۴۰ درصد بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ۹۷ رسیده است. این آمار در مازندران به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

این مسئول افزود: لازم است تا ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در کشور سازمان سوادآموزی به کار خود ادامه دهد که از بین آنها صدها نفر به درجه دکترا رسیدند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در کشور حدود ۱۰۰ هزار عضو هیات علمی داریم که ۷ هزار نفر در قالب نیروهای معارف در دانشگاه‌ها مشغول خدمت هستند. بر این اساس ۱۰ درصد دروس دوره کارشناسی به دروس معارف اسلامی اختصاص دارد که تقاضا داریم وزارت علوم به تکمیل نیروها و گروه‌های معارف توجه داشته باشد.

وی به هفته راهداری و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: راهداران در جاده‌ها زحمات زیادی می‌کشند و درخواست داریم از مجموعه مختلف تسهیلات لازم را برای این نهاد در نظر بگیرند.

وی به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: مهمترین مطالبه رهبری مشارکت حداکثری است و باید زمینه مشارکت را با سعه صدر و دعوت از جریان‌های سیاسی افزایش دهیم.

امام جمعه موقت ساری به مسئله حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: ما تاکید به حفظ ارزش‌های دینی داریم و مطالبه خانواده‌های شهدا این است که ارزش‌ها در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • رضا
    0

    همین یه تپه مونده بود که گند نزده بودن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نمونده اخوی تپه ای نمونده خیالت راحت

  • ناشناس
    0

    معارف به هیچ درد دانشگاه .. صنعت .. سیاست ..معیشت.. اقتصاد نمی خوره .. اگر معارف در دانشگاه تدریس بشه پس این همه بودجه ملی را از حلقوم فقرا به چه علت به حوزه ها می دهند ؟؟

  • ناشناس
    0

    هیچ وحدتی بین حوزه و دانشگاه نیست

  • ناشناس
    0

    خیلی هم نتیجه داده !!!! اگر می خواهید مردم به اسلام رو بیارن مثل مردم زندگی کنید مثل مردم کار کنید و سربازی هم بروید حرف مردم را گوش کنید و ببینید چه می خواهند

  • ناشناس
    0

    وحدت حوزه و دانشگاه مثل تلاش برای حل کردن روغن در آب می ماند یک جامعه علمی چطور می تواند با صرفا اعتقاد غیر علمی متحد بشود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها