فائزه هاشمی: من برانداز نیستم/ اعتقادی به مرزبندی ندارم/ جریان انقلابی‌نما، اصول انقلاب را برای حفظ قدرت قربانی کرده اند

نماینده سابق مجلس گفت: جریان انقلابی‌نما در عمل دقیقاً بر خلاف شعارهای انقلاب عمل کردند و اصول انقلاب را برای حفظ قدرت قربانی کرده اند، مشکل من با اینها این است.

فائزه هاشمی: من برانداز نیستم/ اعتقادی به مرزبندی ندارم/ جریان انقلابی‌نما، اصول انقلاب را برای حفظ قدرت قربانی کرده اند

فائزه هاشمی ضمن پرداختن به رفتار و عملکرد اصلاح طلبان به مرزبندی آنها با جریانات سیاسی اپوزیسیون و پوزیسیون پرداخت.

او نظر خود را درمورد مرزبندی اطلاح طلبان با جریان انقلابی یا به زعم او «انقلابی نما»، جریان برانداز و همچنین درمورد تجزیه‌طلبان در این گفت‌وگو به اشتراک گذاشته است.

متن گفت‌وگو با فائزه هاشمی در پی می‌آید:

 رفتاری که اصلاح‌طلبان در این سالها داشته‌اند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فائزه هاشمی: اصلاح‌طلبی شاخص‌هایی دارد و اصولی برای آن تعریف شده است. در حزب ما و احتمالا سایر احزاب هم سندی دارند که تبیین کرده اند منظور از اصلاح‌طلبی چیست، شاخص‌های آن کدام است، چه کاری می‌خواهند بکنند و به چه چیزی قرار است برسند. این سند را که با عملکرد اصلاح‌طلبان مقایسه می‌کنیم می‌بینم که مطابقت ندارد. مطلق نمی‌توانم بگویم اما اکثریت اصلاح‌طلبان از شاخص‌هایی که خودشان تعریف کرده‌اند خارج شده اند. اعتقاد دارم که رسیده‌اند به فلسفه‌ی بقا. یعنی طوری رفتار کنیم که بمانیم. بمانیم که چه کار کنیم؟ اگر قرار است من بمانم که تاثیرگذار باشم الان وقتش است، چه اتفاق دیگری باید بیفتد که فکر کنم باید عملی انجام دهم.

اگر هدفم ماندن است دیگر چرا اسم اصلاح‌طلب دارم؟! تکلیف خودم و حزبم را با مردم مشخص کنم که مواضع و باورهایم تغییر کرده  به این سمت و دنبال استمرار به جای اصلاح هستم. البته من اعتقاد دارم که این اسم بیشتر یک نام سنتی است. اصلاح‌طلب و اصولگرا، همانطور که نظام از محتوا (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) خارج شده، اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرا ها نیز از محتوا خالی شده‌اند. توضیحات من برمی گردد به سالهای پس از ۱۳۹۵، یعنی پس از فوت بابا، البته دوره های دیگری نیز در قبل بوده که اصلاح طلبی بیشتر شوخی بود.

آن محتوا چه بود؟

فائزه هاشمی: در مورد نظام که محتوا را گفتم، در مورد اصلاح طلبان، مصداقی می گویم مثلاً  انتخابات یعنی چه؟ حتی اگر اصلاح طلبی پیروز شود اجازه عمل به او داده نمی شود، ولی می گوییم «باید حضور داشته باشیم چرا که انتخابات پدیده‌ی مهمی است و نهاد انتخابات باید حفظ شود»، انتخاباتی که خود ضد انتخابات است، انتخاباتی که کاریکاتوری از انتخابات واقعی است. یا در موضوع تبعیض‌ها، یکی از معیارهای اصلاح‌طلبی نبودن خودی و غیر خودی است و نگاه شهروندی است بدون هیچ تبعیض  چه نژادی، چه قومی، چه جنسیتی، چه عقیدتی و… . اینکه اصلاح‌طلبان خودشان هم معیارهای دیگری برای خودی و غیر خودی متفاوت از حکومت داشته باشند و فکر کنند اصلاح‌طلبند چون آن معیار تنگ حکومت را ندارند این هم ضد اصلاح طلبی و در مقابل اصول حقوق بشری است. یا مثلا می گویند دموکراسی مدیریت‌شده؛ حکومت هم که دموکراسی را مدیریت‌ می کند، پس فرق اصلاح طلبان با این حکومت چیست؟ و یا در موضوع زنان در حالی که در قرآن عمده این تبعیض های جنسیتی وجود ندارد، نگاه مردانه در اصلاح طلبان نیز کم و بیش شبیه اصولگرایان هست و خیلی موارد دیگر.

مجموعه‌ی همه‌ی اینهاست که به من می‌گوید اصلاح‌طلبان درست عمل می‌کنند یا نه؟ ما هم انتخابی عمل می‌کنیم، به یک موضوع خیلی می پردازیم  اما نسبت به بقیه بی اعتنا هستیم و یا کم توجه. یک حزب یا فعال اصلاح‌طلب در تمام این موضوعات باید نظر داشته باشد، بیانیه دهد و اعلام موضع کند. گفتمان ها اگر گسترش پیدا کند تاثیرگذارتر است و هزینه‌هایش هم سرشکن می‌شود. برخی اصلاح طلبان به موضوعات زنان که می‌رسند می گویند  اینقدر مشکل داریم که نمی‌توانیم در موضوع زنان هم درگیر شویم. این مغایر با تفکر اصلاح‌طلبی است که موضوعاتی را بگذاریم کنار و بگوییم اولویت ندارد.

 از نظر شما چطور می‌شود با جریان ارزشی و انقلابی یا هر اسمی که دارد مرزبندی کنید از آن طرف هم با جریان برانداز مرزبندی کرد؟ به‌طور مشخص، تفاوت شما یا اصلاح‌طلبان، با براندازان چیست؟

فائزه هاشمی: گفتم که به نظر من خودی و غیر خودی نگاه اشتباهی است، من اعتقاد به مرزبندی ندارم.

 یعنی شما با جریان انقلابی یکی هستید؟

فائزه هاشمی: « انقلابی» نمی‌بینم و « انقلابی‌نما» می‌بینم. ارزشی نمی‌بینم، ارزشی‌نما می‌بینم.

 پس شما با اینها یک مرزی دارید؟

فائره هاشمی: همین الان اگر آقای رئیسی از من دعوت کند برای همکاری می‌پذیرم.

 این یک موضوع دیگر است. منظورم از لحاظ اهداف و روش‌هاست. شما با جریان انقلابی یک تفاوتی دارید.

فائزه هاشمی: بله، ولی اینکه بگویم من با اینها مرزی دارم و همکاری نمی‌کنم اینطور نیست. من منتقد عملکردشان هستم.

 شما الان عضو حزب کارگزاران سازندگی که یک حزب اصلاح‌طلب است هستید و در این جریان تعریف می‌شوید.

فائزه هاشمی: نه سخنگوی کارگزاران هستم و نه آنها حرف های مرا قبول دارند، یک شخص هستم. بارها و بارها حزب خودمان را هم نقد کرده ام.

به هر حال شما عضو این حزب هستید و با جریان‌های دیگر یک مرزبندی‌هایی دارید وگرنه که همه یک جریان و حزب بودید.

فائزه هاشمی: این مرز نیست، تشکیلات است. مثلاً من با حزب اسلامی کار که تضادی ندارم ولی داخل آن حزب نیستم.

 اگر تفاوت نداشتید که حزب جداگانه‌ای نبودید.

فائزه هاشمی: این تفاوت با مرز فرق نمی کند.

 تفاوت شما با جریان انقلابی چیست؟

فائزه هاشمی: جریان انقلابی‌نما. در عمل دقیقاً بر خلاف شعارهای انقلاب عمل کردند و اصول انقلاب را برای حفظ قدرت قربانی کرده اند، مشکل من با اینها این است.

 چیز بدی که اتفاق افتاد بیانیه جبهه اصلاحات بود که فقط نسبت به بازداشت آقای تاجزاده و نه هنرمندان و نه مادران دادخواه و نه سایرین اعتراض داشت، به هر حال چنین سیاستی عکس العمل دارد

 با براندازها چطور؟

فائزه هاشمی: چون براندازها در حکومت نیستند و عملکردی نداشته اند، فعلا حرف می زنند بنابراین نمی‌توانم نقدشان کنم .

تفاوتشان با شما و اصلاح‌طلب‌ها چیست؟

فائزه هاشمی: شاید تفاوتی در محتوای حرف‌ها نباشد. چون همان چیزهایی را می‌گویند که ما  دنبال می‌کنیم برای ارزش‌هایمان، نحوه‌ی اداره‌ی مملکت، دموکراسی، نبود تبعیض، اصول حقوق بشر و… در حرف شاید تفاوتی با آنها نداشته باشم.

 در عمل چطور؟

فائزه هاشمی: جایی نبودند که عمل داشته باشند، در کلاب‌هاوس یک نفر پرسید که اگر [یک برانداز] بیاید و کابینه تشکیل دهد شما در کابینه‌اش می‌روید؟ گفتم بله همانطور که در کابینه‌ی رئیسی می‌روم، در آن کابینه هم اگر بخواهند می‌روم. مهم ایران است و توسعه کشور، هیچ کدام کارنامه قابل دفاعی نداریم.

این یک موضوع جداست، شما چه تفاوتی با براندازها دارید؟

فائزه هاشمی: از نظر شعار و مطالبات حداقل به ظاهر یکی هستیم، اینکه اگر آنها روزی به قدرت برسند چه کار خواهند کرد را نمی‌توانم پیشگویی کنم. البته براندازان را از مجموعه «مجاهدین خلق» جدا می‌دانم چون آنها روش‌هایشان متفاوت است و خیلی دیکتاتور می‌دانمشان، در جاهایی بودند که خودشان را نشان دادند. آن‌ها نمی‌توانند مدعی دموکراسی باشند چون در عمل مانند انقلابی‌نماهای ما هستند و حتی خطرناک تر. ولی اختلاف با براندازان چیست؟ آن‌ها دنبال براندازی و سرنگون کردن حکومت هستند من برانداز نیستم، یک آدم منتقد هستم اما منتقد تند و بی رحم که با صراحت و صداقت کامل حرف می زنم. می گویم شاید حکومت گوش و تغییر رفتار دهد. مثلاً وقتی می‌گویم آقای رئیسی جراحی اقتصادی راهش یارانه دادن نیست. که اقتصاد یک زنجیره است و حلقه‌های متعدد دارد و نمی‌توانید روشی ضد توسعه را بگیرید و بگویی دارم جراحی سخت می‌کنم. این حلقه‌ها را باید با هم ببینید از جمله سیاست خارجی، FATF، بخش خصوصی، جدا شدن سپاه از فعالیت‌های اقتصادی و… یعنی ایراد را می گویم و راه حل هم ارایه می دهم. دنبال براندازی نیستم.

پس تفاوت شما با براندازان این است که تشکیلات ندارید؟

فائزه هاشمی: من دنبال اصلاحات هستم. حرف‌هایی می‌زنم که در سیاست ها و رفتارهای حکومتی تغییری ایجاد کنند. من دنبال این هستم که حکومت سیاست‌هایش را هم در داخل و هم در خارج تغییر دهد. براندازها هم دنبال این تغییرات هستند اما از طریق تغییر حکومت و نظام. شاید تفاوت ما این باشد. حداقل تا الان من تلاشی برای تغییر نظام نکردم. خیلی بد است که به این برسیم که حکومت غیرقابل اصلاح است.

 بعد از بازداشت آقای تاجزاده بخش قابل توجهی از براندازان یا سکوت کردند یا حتی خوشحال شدند. به نظرتان بازداشت آقای تاجزاده به نفع یا ضرر چه کسی تمام شد؟

فائزه هاشمی: بازداشت آقای تاجزاده، بازداشت سینماگران و هنرمندان و مادران دادخواه و بهائی ها و بازداشت‌هایی که اخیرا خیلی هم زیاد شده همه‌اش بد بود. این ها به ضرر خود حکومت است. نگاه آنها به آقای تاجزاده و امثال من مثبت نیست چون امثال ما را یک آلترناتیوی در برابر خودشان می‌دانند.

ضمن اینکه برخی از آنها امثال ما و آقای تاجزاده را «سوپاپ اطمینان» برای نظام می‌دانند. حتی برخی از آنها معتقدند که ما عامل نظام هستیم .

 و حتی معتقدند که با حرف‌های این‌ها ممکن است اصلاحاتی در داخل انجام شود…

فائزه هاشمی: و آنها ضرر کنند. خیلی‌ها می‌گویند که شما این همه برای آنان، منظورشان آن طرف آب است، برانداز یا غیر برانداز نوشابه باز می‌کنید ببینید که چه رفتاری با شما دارند. در حالی که من برای اصولی که دارم حرف می‌زنم. مثلاً من از مسیح [علی‌نژاد] تعریف کردم، مسیح علیه من حرف زد و خیلی‌ها به من طعنه زدند که دیدی این هم جوابت. من که برای خوشامد مسیح حرفی نزدم من طبق اصول خودم گفتم. تا حدودی طبیعی است که برخی از  آنها از بازداشت آقای تاجزاده خوشحال شوند.

البته چیز بدی که اتفاق افتاد بیانیه جبهه اصلاحات بود که فقط نسبت به بازداشت آقای تاجزاده و نه هنرمندان و نه مادران دادخواه و نه سایرین اعتراض داشت، به هر حال چنین سیاستی عکس العمل دارد.

 میزان حساسیت‌تان درباره‌ی تجزیه‌ی ایران چقدر است؟ بعضی ابراز نگرانی می‌کنند که اگر اتفاقاتی بیفتد و ناامنی شود احتمال تجزیه وجود دارد، به هر حال اطراف کشورمان خیلی‌ها به آن نگاه دارند. شما این خطر را احساس می‌کنید یا خیر؟ و این موضوع برایتان چقدر اهمیت دارد؟

فائزه هاشمی: اهمیت دارد، ولی احساس خطر نمی‌کنم و تجزیه طلبی را خیلی جدی نمی‌دانم، به این نتیجه نرسیدم که یک کار جدی از طرف همسایگان یا سازمانها و گروههایی برای تجزیه در حال انجام است، به شدت هم با تجزیه‌ی ایران مخالفم. ولی از آن طرف هم موضوع را ببینیم. تجزیه معمولاً زمانی دنبال می شود که مشکلاتی حاد وجود داشته باشد و اراده‌ای هم برای حل آن نبینند. عمده‌ی دلایلی که تمایل به تجزیه طلبی را به وجود می آورد، موضوعات حقوق بشری و وجود تبعیضات است. وقتی شما را مشابه مرکز یا خیلی از استانها نبینند و مشکلات حقوق بشری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… برای شما پدید بیاید، اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است به تجزیه فکر کنید طبیعتاً چیز خطرناکی هم هست.

در دنیا نهضت‌های تجزیه‌طلبی خیلی کمتر شده، به خصوص در کشورهای توسعه یافته، مثلاً اسکاتلند خیلی سالها دنبال جدایی از انگلستان بود ولی وقتی به اسکاتلند هم مشابه سایر بخشهای انگلستان توجه شد رفراندوم برای جدایی اسکاتلند برگزار شد و علی‌رغم اینکه این همه مبارزه کرده بودند رأی نیاورد. می‌خواهم بگویم اگر کسی به دنبال تجزیه می‌رود به حاکمان بازمی‌گردد. اگر ما رفتارمان درست باشد هیچ بخشی دنبال تجزیه نمی‌رود چون برای همه نام ایران مهمتر از نام کردستان و بلوچستان و ترکستان و… ولی رفتارهای حاکمیتی است که بخشی را به تجزیه می‌رساند. اگر بخشهایی در حاکمیت واقعاً نگران تجزیه هستند سیاستهایشان را درست کنند. خوزستان را ببینید از لحاظ آب، نفت و … یکی از منابع مهم کشور است که از آنجا ایران ارتزاق می‌شود، چرا باید چنین وضعیتی داشته باشد؟ من که خودم به استانهای مختلف سفر داشتم خوزستان را محرومترین استان کشور دیدم، از لحاظ فرهنگی، امکانات، جاده ها و هر چیز دیگری. حاکمان و یا مردمی که نگران تجزیه هستند باید تلاش کنند تا سیاستهای تبعیضی را بردارند و همه کشور یکسان دیده شوند. تا کی باید توسعه نیافتگی را تحمل کنند، خودشان را با استان کناری مقایسه کنند که آباد شده و آنها در همان وضعیت مانده‌اند.

 البته سال‌های بسیار زیادی مدیریت دستگاه‌های اجرایی در اختیار جریان اصلاحی و اعتدالی بوده.

فائزه هاشمی: فرقی نمی‌کند، موضوع کردها زمان شاه هم بوده. گروه خاصی منظورم نیست، نقدم به اصلاح‌طلبها یا اصولگراها نیست و کلی درباره‌ی عملکرد حاکمیت‌ها می‌گویم.

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • بابک
    5

    مثل اینکه فائزه خانم هو س اوین کرده . در ولایت اسلامی فقط حرفهای که اخوندها می زنند درست است . چون انها از بهمن ۵۷ مالک این سرزمین هستند و مردم رعیت انها .

    نظرات شما -
    • ا
      7

      همین صحبتهای شما نقض ادعاته !!!

    • ناشناس
      1

      بابا فائزه هم از اون پدرها بود .الان تو طبقه بیستم بهشت دارد خاطراتش را از سریزیر بودن مومنان در اطرافش مینویسد.

    • ب
      1

      اين بنده خدا شيرين عقله خدابيامرز باباش هم از پس اون بر نيومد

  • هوادار
    16

    نه برانداز نیستی ولی بارنداز هستی

  • ناشناس
    9

    دوردبرشماکه حرف حق رامیزنی

  • ایمان
    32

    زیر انداز هم نیستی که برسه برانداز جوجو
    پدر بزرگوارتان هم نتونست مخالف نظام اقدامی بکنه جز چندتا تصمیمی که جز جوانان کسی لطمه ندید مثل قانون استخدامی که هنوز دامن همه جوان هارو گرفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      چی ؟ کدوم قانون استخدامی در دولت هاشمی که الان دامن جوانان گرفته ؟!
      خدا شفات بده . با کیا شدیم ۸۰ میلیون🐂
      هیچ کجای دنیارو پیدا نمیکنید که مردم نادانسته نظر بدن یا حرف بزنن ؛ بجز مردم🐂🐏ایران

    • ناشناس
      8

      این قانون استخدامی واقعا طرح خانمان بر اندازی بود که توسط پدر ایشان اجرایی شد .

    • ناشناس
      4

      آقای ناشناس که همه را به حیوان بودن متهم میکنی یعنی واقعا نمیدونی قانون کار دوره آقای رفسنجانی چیه پس چطور در ایران زندگی میکنی بهتر نیست اول یه سوزن به خودت بزنی یه جوالدوز به مردم

    • ناشناس
      6

      در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی طرحی بنا نهاده شد که استخدام های رسمی محدود شده و به قراردادهای چند ساله و یک ساله تبدیل شود، بعد از گذشت دو دهه از این طرح قراردادهای کارگری به سه ماه نیز تقلیل یافته و مصائب کارگران و کارمندان موقت بسیار شد، به جز برخی از وزارتخانه ها و مکان های نظامی انتظامی قرارداد موقت کاری در جای جای کشور رخنه کرده و کارفرماها به شدت از این طرح استقبال کردند.

    • به ناشناس ۱۳:۴۹
      5

      دیگه قرار نشد القایی که قطعا شایسته شما و خانواده محترمتون هست رو به کسی نسبت بدید

    • ناشناس
      5

      آقای محترم ، اولا بنده کاملا در جریان موضوع هستم و مثل شما بی اساس نظر نمیدهم .
      ثانیا قانون محدودیت استخدامی کارگران و عدم تبدیل وضعیت انان در زمان اقای هاشمی رفسنجانی به واسطه آن بود که کشور پس از جنگ تحمیلی دچار خسارات مادی بود و همچنان بودجه کشور مبرهن بود بر انکه امور معیشتی و کالاهای اساسی وارد کشور شوند . ثالثا این طرح یک مصوبه مجلس هم بود و صرفا اقدام دولت نبود و این مصوبه مشمول کارگرانی بود که قرارداد پیمانی داشتند نه رسمی و این طرح به هیچ وجه مربوط به سایر ارگان های کشور نمیشد (بلکه یاداوری میکنم بهتون که کلید خوردن افزایش استخدامات رسمی
      و پیمانی اموزش و پرورش و دانشگاه ها و همچنین تاسیس دانشکده های علوم پزشکی در مناطق محروم در ان زمان از کارنامه های درخشان اقای هاشمی رفسنجانی بود که پس از جنگ تحمیلی، کشور واقعا به آن دانشکده های علوم پزشکی و کارمندان رسمی نیاز داشت ...)
      تاکید میکنم قانون استخدامی که مانع باشد و دامن جوانان تحصیل کرده و با دانش را بگیرد هرگز انجام نشد و اون قانون استخدامی کارگران هم بدون دلیل انجام نشده و این اخبار کذب و دروغین را در قالب کامنت به مردم نگو ...

      این کامنت در پاسخ به کسی است که میگوید من از قانون استخدامی دولت هاشمی خبر ندارم :)
      متاسفم اما باز هم تاکید میکنم مثل🐂 اخبار دروغین و کذب در اختیار مردم ، در قالب کامنت نده . با تشکر از شما

    • ایمان
      2

      حافظه تاریخی مردم ایران غم بزرگیه که هرروز عذابم میده
      طرف حتی نمیدونه طرح استخدامی این اقا چ بلایی سرم امثال من اورده!
      دیواری نهاد که تا الان روز به روزداره کج تر میشه ومدت استخدام به ماه کشیده شده وکم کم روز مزد و ....
      اگر دیدید روحانی مجدد دوره بعد رییس‌جمهور شد شاخ در نیاورید
      جهل یه عده تمامی ندارد وحیف عمر من که بااین جماعت هم تاریخ شد

    • به ایمان
      1

      آقا ایمان بسیجی ساندیس خور

    • بناشناس ۱۳:۴۹
      0

      توشکرمیخوری به مردم توهین میکنی وهرچه برازنده خودوامثالت وتبارت است به مردم نسبت میدهی

    • ناشناس
      0

      حالا قبول کنیم طرح بازنشستگی برای شرایط آنروز بود ولی چرا الان نیز اجرا میشه شما ظلمی که از این طریق بر گارگرا میره را نیز بگویید الان بیشتر کارهای ادارات برون سپاری شده افرادی از آن سازمان با لابی گری تشکیل شرکت داده و با قراردادهای ماهانه نیروها را استعمار کرد هاند حالا کارگرها وقت نمی‌کنند این خبرها را بخونند نظر بدند در جامعه که این افراد را میتو انید ببینید

    • محسن
      2

      بحث کوچک کردن دولت و محدودیت های استخدامی به دلایل کاهش منابع مالی و افزایش شدید جمعیتی ، یک تصمیم حاکمیتی ( و نه تشخیص و تصمیم یک فرد) بود..همان طور که در بیشتر تصمیمات مهم و کلان کشور ، با حضور نماینده قوا و نهاد های مختلف تصمیم گیری میشود ..این که به نام مرحوم هاشمی تمام بشود سیاسی کاری و به دور از آگاهی و انصاف است..بله آقا ایمان ، بسیاری از ما از این تصمیم ، ضربه خوردیم..ولی انتصاب این تصمیم به یک فرد ، غیر واقع بینانه است..یادتان هست که در زمان احمدی نژاد گفته شد که حتی به کسانی که در دانشگاه شرکت نفت قبول میشدند تضمین شغلی در شرکت نفت نمیدهیم..چیزی که هم تلخ بود هم مضحک..به هر حال همواره جوانان نورچشمی مثل شما ، که در بسیج و ...عضو میشوند انتظاراتی داشته و دارند:) درضمن پیشنهاد میکنم ادبیاتتان که مملو از نفرت پراکنی است را اصلاح بفرمایید..

  • ناشناس
    7

    واضح و مبرهن است که شما نمی توانید برانداز باشید! شما آقا زاده و جزئی از این حاکمیت هستید! براندازی حاکمیت مساوی با براندازی خودتان است! شما ذاتاً و فی نفسه نمی توانید جزئی از مردم عادی باشید چونکه آقا زاده هستید پس بهتر است خود را به مردم نچسبانید! شما به دنبال آقا زاده ای و کسب منصب مادام العمر برای خود بودید که با افول قدرت و فوت ناخواسته مرحوم پدرتان این آرزوی شما هم بر باد رفت!

  • ایران زمین
    2

    درود بر تو شیر زن کاش حاکمان ما شهامت تور را داشتند واین همه پخمک نبودند

  • ناشناس
    2

    اینا دست به این نمیزنن به اون بدبختی که تو اتوبوس از حق خودش دفاع کرد اونقدر اونو زدن که اعتراف توسط اون صیغه خوانده چندنفر الکی اعتراف کنه الهی نابودبسن

  • ناشناس
    18

    یک تریبونی در کویر لوت به این بنده خدا بدهید هفته ای یک بار برای عقده گشایی مراجعه کنند و حرف بزنند بلکه آروم بگیرند زیرا در مجموع یک حرف عاقلانه نزد ه است که قابلیت پخش داشته باشد

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بنده از ابتدا تا انتهای این مصاحبه رو خوندم( گمان نمیکنم شما خونده باشی) اتفاقا صحبت های خوبی بود..اینکه میفرمایید غیر عقلانی بود بد نیست اگر یک خطش رو بیاری و دربارش بحث کنیم..من خودم یک تناقض توی این صحبت ها پیدا کردم..ولی فعلا این شما هستی که ادعای غیر عقلانی بودن تمامش رو دارید..درضمن کاش همه مثل شما فکر میکردند و اجازه میدادند که همه افکار و دیدگاه ها آزادانه بیان بشود و افراد رو به بهانه امضاء یک بیانیه در محکوم کردن حوادث آبان 98 ، یا اتهام مضحک تبانی ،یک ماه بدون محاکمه در ناکجاآباد نگه ندارند..شنیدم امروز وکیل تاجزاده گفته که قرار بود به ملاقات ایشان بروم ولی یک کاری برایم پیش آمد که نشد بروم..این دیگه عمق فاجعست که ما یک ماه است نگران ایشان هستیم اونوقت وکیل ایشون........

  • سیادی
    6

    اگر ج اسلامی عدالت دارد حکومت امام حسین است باید اون کاری که با سپیده رشنو کرد با این خانم هم بکند

  • ناشناس
    0

    حزب ساندویچ خور اشوبگر ....‌

  • محسن
    0

    ممنون از خبر فوری که مصاحبه خانوم هاشمی با انصاف نیوز رو هم میآره..امیدوارم مزخرفات امروز خبرآنلاین رو درباره بیانیه میرحسین نیارید..لطفا یا نیارید یا خودتون مطلب رو منطقی و منصفانه بنویسید..این همه نویسنده دارید ..حداقل شما دیگه عقده گشایی های امروز خبرآنلاین رو کپی پیست نفرمایید..

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      ظاهرا الان درستش کردند.. که به نقل از تسنیم بوده..برای من هم عجیب بود که این ادبیات به خبرآنلاین نمیخورد

  • مش جمعه
    0

    خانم،مش جمعه هم برانداز نیست. منم چند سال فریاد میزنم که انقلاب نماها، انقلاب مردمی ایران را تصرف عدوانی کردند.مسیر انقلاب را عوض کردند و انتخابات استصوابی را جایگزین انتخابات مردمی کردند.هر کسی بیشتر ریا کاری کرد پست ومقام بهتری ‌گرفت.

  • ناشناس
    6

    خانم هاشمی راجع به همه چیز صحبت کرد خواهشا راجع به پول هایی که همسر محترمتون هم برده یک توضیحی میدادید اون پول ها کجان؟ چطور همسرتون محاکمه نشد و به راحتی آزاد شد؟ اگر کس دیگه ای این کار ها رو میکرد و حرف ها رو میزد پدرشو در میاوردن چطور برادرتون از زمان حکمش تا الان دو ماه توی زندان نیست و همش مرخصیه؟

  • محمد
    5

    ثمره افکار پلید و همنشینی با بهایان مشرک همین فرد می شود

  • ایرانی
    0

    این جماعت تا وقتی خودشون راس کار هستن به نظرشون همه چی گل و بلبله و اجازه کوچکترین انتقادی نمیدن وقتی از دور بازی خارج میشن همه جور ادعایی میکنن و میشن مظهر دمکراسی و آزادیخواهی و برای همه چیز اشک تمساح میریزن!! اینقدر فراموشکار نباشید و گولشان را نخورید! یادتون نره که بد بودن رییسی دلیل بر خوب بودن امثال خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و هاشمی و .... نیست!!!

  • ناشناس
    1

    پولهای متعلق به ملت را برگردانید آنموقع می توان روی حرف شما و خاندانتان حساب باز کرد..

  • ناشناس
    0

    تمام این مخالف نماها ومنتقدین سوپاپ اطمینان هستند

  • ناشناس
    0

    در پاسخ به کسی که کامنتهای در مورد طرح استخدام آقای رفسنجانی را به حیوان تشبیه کرد ه است اولا هرکس هرچه در درون دارد دیگران را نیز به آن تشبیه می‌کند دوم اینکه این طرح همچنان داره اجرایی میشه اگه به دور برتان نگاه کنید افراد زیادی را می‌بینید که افراد حتی تحصیل کرده و کارگران از این طریق توسط کارفرمایان استثمار شده اند این طرح الان در ادارات دولتی بصورت برون سپاری خدمات داره اجرایی میشه صاحبان این شرکت‌ها هم افراد با نفوذی هستند که تشکیل این شرکت‌های اقماری را داده‌اند ما بر اساس آنچه می بینیم نظر میدیم البته از حق نگذریم که مجلس اخیرا مصوبه تصویب کرده که وضعیت این افراد باید مشخص شود

  • ناشناس
    0

    ای کاش در مورد بلایی که پدرتان وپدرمان بر سر ایران آوردن صحبت میکردین، بعد از چهل سال مثل کره شمالی مباهات قدرت نظامی را داریم که خوب است ولی پس مردم چه شماها همه مقصر هستین وباید محاکمه شوید تا سره از ناسره جدا شود وبه سزای عملتان برسید

  • ناشناس
    3

    آخه چرا باید برانداز باشی وقتی سر سفره انقلاب داری میخوری

  • ناشناس
    4

    ما چقدر بدبختیم که این زن بیسواد باان زندگی اشرافی شده سیاست مدار ،ننگ برشما که حکومت سرمایه داری واقازاده ها وخانم زاده ها از خانه شما بنیان شد ،شما برو خانم سیاستمدار نوار گوگوشت راگوش بده

  • ایمان
    3

    حالا شد سیاست حاکمیت ؟
    گند کاری بفیه رو که می‌خواهید ماست مالی کنید تابع حکومت وحاکمیت هستید و این رو صلاح جامعه و صرورت میدانید
    نمیدونم چرا یه عده تا نمیرن و اونور برزخ رو نبینن قرار نیست سر عقل بیاین که حق و باطل کدام بود؟!
    مشتاقه منتظر رستاخیزم تا هر کس با امام و ادم مورد علاقه خود محشور بشه و هرکسی این حرف رو بزنه برچسب بسیجی میزنن بهش در حالیکه اصلا حتی کارتشم ندارم
    سبحان الله ازین جماعت

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      حالا عضو بسیج بودن که فحش نبود..ولی من معذرت میخوام اگر شما نیستی و بنده گفتم هستی..میخواستم مثال بزنم که جلوی چشم خودم و حتی به خودم (حدود 12 سال پیش) گفتند عضو بسیج بشو و فعال و پای کار باش.. چرا که برای تحقیق برای استخدامی از ما ( مسجد) میپرسند و من دیگه به اون مسجد برای نماز نرفتم..چون حتی حضور و غیاب نمازم رو میخواست..خب توی خانه بخوانم بهتر است تا درگیر نفاق بشوم ..نماز برای خداست یا حضور و غیاب بسیج؟؟البته من اصلا مخالف مسجد نیستم..ولی آقا ایمان شما چطور؟ اون طرف برزخ رو دیدید که الان با اطمینان، خودتون رو در مسیر حق و ما را در مسیر کفر و باطل قرار دادید؟

    • محسن
      0

      باور کن بنده از اینکه الان استخدام دولت نشدم و سالی چند تا کار نظارتی به من ارجاع میشه تقریبا راضی هستم تا اینکه با وانمود کردن به بعضی کارها که اعتقاد کامل ندارم ، دچار بعضی تضاد های درونی اعتقادی بشوم .شما بگو این ایراد از سیستم ظاهر بین ( و حتی متاسفانه گاهی خوارج پرور ماست) یا بنده ؟ وگرنه قطعا بنده شرایط استخدام رو 20 سال پیش حتی با مدرک دیپلم هم داشتم ..وگرنه الان اوضاع معیشتی خوبی داشتم..اینکه من روز قدس ،به راه پیمایی میرم..ولی 22 بهمن (چون یک مسابقه یک اسبه هست) نمیرم..الان قدرت انتخاب دارم ولی در اون مسیر، دیگه شاید نداشتم..

    • به محسن
      0

      آقا محسن . بابا من هم توهمين مملكت زندگي ميكنم و 30 ساله كارمند دولت هم هستم . نه به اجبار مسجد ميرم نه به اجبار راهپيمايي ميرم ، تو بسيج هم نرفتم نه كسي اجبارم كرد .به اجبار و تظاهر هم براي استخدام كاري نكردم . الان هم دارم نون تخصص و بازوي خودم را ميخورم . امثال من هم تو اداره و ادارات ديگر زياده .

  • ناشناس
    1

    لفاظي هاي يك زن سبك عقل را گذاشتيد وقت مردم را بگيريد ؟

  • ناشناس
    0

    رفسنجانی اشرافی با مصادره کردن زمین‌ها و فروش آنها به مردم بیشترین اموال حرام را در شکم بچه هایش کرد، و حالا این بچه ها در پرت و پلا گفتن نظیری در دنیا ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها