فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه درمان زخم‌های مزمن

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی گفت: زخم‌های مزمن در کشور مشکلات زیادی را برای بیماران به وجود آورده بود که در جهاد دانشگاهی به منظور پیشگیری و درمان این زخم‌ها پژوهشکده فناوری‌های نوین ترمیم بافت و زخم تأسیس شد.

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه درمان زخم‌های مزمن

پورعابد معاون پژوهش فناوری جهاد دانشگاهی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی رویان اظهارداشت: تاریخ فعالیت اولین پژوهشگران که با هدف استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج کار خود را آغاز کردند به اواخر دهه ۷۰ باز می‌گردد و اولین گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ مجوز شدند.

وی خاطرنشان کرد: جدیدترین ثمره این فعالیت‌های مستمر راه‌اندازی مرکز پیشرفته محصولات سلولی و مشارکت و راه‌اندازی اولین کارخانه تولید فراورده‌های سلولی خاورمیانه شروع بیش از ۱۰ کارآزمایی بالینی در حوزه سلول درمانی و سلول‌های بنیادی را می‌توان به عنوان مدلی موفق از پژوهش‌های این موسسه دانست.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های طب بازساختی مبتنی بر تلفیق مهندسی مواد و مهندسی سلول نه تنها در موسسه رویان که در پژوهشگاه ابن سینا برای درمان ضایعات استخوانی و غضروفی و زخم‌های مزمن در سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه ژن درمانی برای بهبود فرایندهای سلول درمانی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی که زخم‌های مزمن در کشور ما برای بیماران مشکلات زیادی را به وجود آورده بود گرچه در کشورمان بهترین و مدرن‌ترین بیمارستان‌ها و نامدارترین متخصصین را داریم ولی از جنبه‌های مختلف زخم‌های مزمن جزء موارد غفلت در نظام سلامت محسوب می‌شد که پس از هدف‌گذاری در جهاد دانشگاهی به منظور پیشگیری و درمان زخم‌های مزمن پژوهشکده فناوری‌های نوین زخم و ترمیم بافت تأسیس شد.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها