مهم‌ترین اختلالات جنسی مردان را بشناسید/ آیا این معضل جنسی مردانه قابل درمان است؟

در 9 مرد از هر 10 مرد مبتلا به اختلالات ارگاسم، مشکلات روانی از جمله اضطراب، استرس شغلی و... عامل اصلی به شمار می‌رود. اما در باقی موارد این امر به دلیل مشکلات گیرنده دستگاه تناسلی است.

مهم‌ترین اختلالات جنسی مردان را بشناسید/ آیا این معضل جنسی مردانه قابل درمان است؟

به گزارش خبر فوری ، مشکلات جنسی بسیار بیش از آنچه افراد تصور می‌کنند، شایع هستند. بسیاری از مردان مراجعه کننده با اختلال نعوظی به درمانگاه‌ها، وقتی مطلع می‌شوند که بیش از 10% مردان در کل جمعیت (در همه سنین) از مشکلات نعوظی رنج می‌برند، شگفت زده می‌شوند.

اما مهم‌ترین اختلالات جنسی مردانه شامل چه مواردی می‌شود؟

مهم‌ترین اختلالات جنسی مردانه

اختلال مربوط به نعوظ یا ناتوانی جنسی

در این حالت، در عین تمایل و تلاش زوجین برای آمیزش، حالت نعوظ اتفاق نمی‌افتد یا اگر اتفاق بیفتد، معمولا فرد در حفظ آن ناتوان است و در بعضی موارد نعوظ با تاخیر بسیار رخ می­دهد و برای آمیزش تناسلی و دخول کفایت لازم را ندارد.

انزال زودرس

این مشکل منجر به احساس ناکامی و نارضایتی جنسی در زوجین خواهد شد چرا که انزال زودهنگام باعث وقفه و پایان برانگیختگی در مرد شده، قبل از این که طرفین اوج لذت جنسی یا رضایت کامل از تماس جنسی را تجربه کنند.

انزال دیررس

شیوع این مشکل در مردان کمتر از موارد دیگر است. در این مورد در عین تلاش شرکای جنسی برای تجربه اوج لذت جنسی، در مرد انزال و حالت ارگاسم بسیار دیرتر از زمان معمول رخ می‌دهد و حتی گاهی مرد به حالت ارگاسم دست نمی‌یابد.

در 9 مرد از هر 10 مرد مبتلا به اختلالات ارگاسم (ارضای جنسی)، مشکلات روانی از جمله اضطراب، استرس شغلی و تاریخچه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی، عامل اصلی به شمار می رود. اما در 10 درصد باقی مانده، نرسیدن به ارگاسم به دلیل مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی که اغلب به دلیل آسیب عصبی ناشی از دیابت ایجاد می شوند، می باشد. دیابت علایمی همچون بی حسی پاها، تشنگی، خارش پوست، ادرار زیاد، خستگی و همچنین نرسیدن به ارگاسم به همراه دارد. چاقی و اضافه وزن نیز منجر به مشکلات جنسی از جمله اختلالات نعوظ و کاهش میل جنسی می شود.

برای رفع این مشکل با پزشک مشورت کنید. تغییر شیوه زندگی و دارو درمانی به بهبود این اختلال کمک می کنند

درد در هنگام انزال

این مشکل ممکن است به علت اسپاسم عضله یا التهاب پروستات رخ دهد. در صورتی که این درد ناشی از اختلالات عصبی باشد، اغلب در مردان جوان و در هنگام استرس رخ می دهد. دلیل دیگر این درد، التهاب غده پروستات است.

برای درمان این اختلال از یک پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) کمک بگیرید.

عدم خروج مایع منی در هنگام انزال

عدم خروج منی یا مقدار کم این مایع اغلب به دلیل مصرف برخی داروهای پروستات ایجاد می شود. این اختلال در برخی بیماران مبتلا به دیابت نیز به دلیل آسیب عصبی، مشاهده می گردد.

در صورتی که این اختلال برای شما ناراحت کننده نیست، نیازی به اقدام درمانی ندارید. در شرایطی که زوجی قصد بچه دار شدن داشته باشند، برای رفع این مشکل می توانند از درمان های دارویی استفاده کنند.

چه آزمایش هایی برای ارزیابی مشکلات جنسی انجام می شوند؟

آزمایش های زیادی برای ارزیابی علل و میزان مشکلات جنسی در مردان انجام می شود. این آزمایش ها عبارتند از:

آزمایش‌های خون

این آزمایش‌ها برای بررسی سطح هورمون‌ها در بدن بیمار و همچنین وجود بیماری دیابت، کلسترول بالا و دیگر عوامل خطر ساز انجام می شوند.

بررسی عروق

این بررسی شامل ارزیابی جریان خون به آلت تناسلی مرد است. انسداد یکی از عروقی که خون را با آلت می‌رساند ممکن است منجر به بروز اختلال نعوظ شود.

آزمایش‌های حسی

این آزمایش‌ها به ویژه در ارزیابی تاثیرات نوروپاتی دیابتی (آسیب های عصبی) موثر است. آزمایش های حسی قدرت تکانه های عصبی را در یک بخش خاص از بدن اندازه گیری می کنند.

تست NPT و تست استحکام

این آزمایش برای کنترل نعوظ‌هایی انجام می‌شود که در زمان خواب رخ می دهند. این آزمایش تعیین می‌کند که آیا مشکلات نعوظ در بیمار مربوط به علل جسمی است یا علل روحی.

درمان مشکلات جنسی در مردان

در بسیاری از موارد مشکلات جنسی فرد بیمار با درمان مشکلات جسمی و روحی که باعث آن شده اند، برطرف می‌شود. استراتژی‌های درمان عبارتند از:

درمان پزشکی

این روش شامل درمان هر نوع مشکل جسمی است که ممکن است منجر به بروز اختلال جنسی در مرد شود.

تجویز دارو

داروهایی مانند تادالافیل، سیلدنافیل و یا واردنافیل از طریق بالا بردن جریان خون به آلت تناسلی به بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کنند. Promescent دارویی است که برای درمان زودانزالی تجویز می‌شود. اسپری موضعی بر روی آلت استفاده می‌شود و حاوی لیدوکائین است و حساسیت را کاهش داده و کنترل نعوظ را افزایش می‌دهد.

هورمون درمانی

مردانی که دارای سطح تستوسترون کمتری هستند، می‌توانند از مکمل‌های هورمونی استفاده کنند.

روان درمانی

درمان با یک مشاور آموزش دیده می تواند به فرد کمک کند تا با احساساتی مانند اضطراب، ترس یا گناه مقابله کند. این احساسات بر روی عملکرد جنسی فرد تاثیر می گذارند.

کمک‌های مکانیکی

کمک هایی مانند دستگاه‌های وکیوم و ایمپلنت‌های آلت تناسلی در اختلالات نعوظ به مردان کمک می کنند.

آموزش و ارتباطات

ارائه آموزش در رابطه با روابط و رفتارهای جنسی به مردان کمک می‌کند به اضطراب خود غلبه کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند. در این شرایط بهتر است فرد بیمار با پزشک و یا مشاور خود به راحتی صحبت کند و نیازها و نگرانی‌های خود را مطرح کند تا مشکلات را به راحتی حل کند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رضا
    0

    خبری هستید یا سایت آموزش روابط جنسی؟؟؟

    نظرات شما -
    • علی ترابی
      0

      مدتی است توانایی جنسی ندارم و خودم مریض شده ام

    • علی
      0

      به تو چه ربطی داره.بیسواد بی فرهنگ.

    • رضا
      0

      علی! همه رو فهموندی که مشکل حاد جنسی داری

    • دلسرد
      0

      واقعا متاسفم واس این نوع تفکرت اتفاقا خیلی مورد مهمی هستش که امروز بیشتر زوجها دچارش هستن

  • گیلاس
    0

    چرا.این.جوری

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چه جوری نعوذ آلت مردان بزرگ میشود ..

  • کاربر ناشناس
    0

    عدم نعوذ آلت تناسلی مردان یکی از بزرگترین مشکل برای مردان و یک علتش پوشیدن شورت تنگ می‌باشد که از نعوذ. جلوگیری میکند .

  • Sobhan enjadin
    0

    دوستان خواهش میکنم از درمان ها و داروهای طب اسلامی مخصوصا نسخه های آقای خیراندیش در این زمینه دیدن کنن

  • کدخدا
    0

    هرموقع فکر واعصابتان راحت ودرحال ارامش بودید نیاز به هیچ دارویی نیست باخیال راحت ارتباط برقرارکنید ولظتش راببرید ودر هنگام رابطه به هیچ چیز دیگری فکر نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    با این همه مشکلات زندگی و گرانی و بدبختی دیگه کسی اعصاب و فکرش راحت و آسوده نیست و دیگه آلت تناسلیش نعوذ نداره و دیگه نمیتونه نزدیکی داشته باشه و همه دستگاههای بدنش از کار افتاده و بدبخت شده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها