مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:

۳۴ روستای خراسان رضوی تا اسفند ماه از آب شرب بهره‌مند خواهند شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری شده تا  ۳۴ روستای دیگر استان نیز با جمعیت ۲۶ هزار نفر در اسفند ماه سال جاری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از آب شرب بهره‌مند شوند.

۳۴ روستای خراسان رضوی تا اسفند ماه از آب شرب بهره‌مند خواهند شد

سید ابراهیم علوی امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با دو استان سمنان و کردستان، که در شرکت برق منطقه‌ای خراسان با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ادامه خدمت‌رسانی به روستاییان خراسان رضوی و در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن، پروژه‌هایی را در سطح استان خراسان رضوی در ۹ شهرستان افتتاح می‌کنیم که این موضوع باعث می‌شود تا روستاییان با دریافت خدمات مناسب‌تر در روستاهای خود ماندگار شده و به تولید در روستاها بپردازند.

وی افزود: در این مراسم پروژه‌های ۴۲روستا با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. ۱۹روستا در شهرستان نیشابور، ۱۱روستا در شهرستان خواف، چهار روستا در شهرستان سبزوار، یک روستا در شهرستان طرقبه و شاندیز، دو روستا در گلبهار، یک روستا در شهرستان چناران، دو روستا در شهرستان فریمان و در تایباد و سرخس مجموعا یک روستا از آب شرب سالم و پایدار برخودار شدند. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها از مجموع ۲۹۰۰ روستایی که در خراسان رضوی قرار دارند، ۴۲ روستا از لیست روستاهای دارای مشکل خارج شده است.

علوی ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها با صرف ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و خصوصی و صندوق توسعه ملی، اقدام به ساخت ۳۵۶۰ مترمکعب مخزن ذخیره و سه ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۸۴ هزار و ۲۵۰ متر خطوط انتقال، ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر اصلاح و ۶۴ هزار و ۳۰۰ متر توسعه شبکه شده است. آب شرب مورد نیاز این تعداد روستا از ۱۰ حلقه چاه با دبی ۶۷ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری شده تا ۳۴ روستای دیگر استان نیز با جمعیت ۲۶ هزار نفر در اسفند ماه سال جاری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نتایج اقدامات سال ۹۸ در ارتباط با پویش هرهفته_الف_ب_ایران در خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت ساکن در ۲۱ روستا و شهر ششتمد نیز با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال به آب شرب دسترسی پیدا کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها