آمریکا اینترنت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای راه‌اندازی کرد؛ ماهانه ۴۵ میلیون تومان!

یک شرکت خدمات اینترنت در ایالات‌ متحده آمریکا، سرویسی بسیار سریع و البته گران‌قیمت با سرعت چشمگیر ۵۰ گیگابیت‌ برثانیه را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

آمریکا اینترنت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای راه‌اندازی کرد؛ ماهانه ۴۵ میلیون تومان!

شرکت خدمات اینترنت Ziply در ایالات‌متحده، سرویسی بسیار سریع و البته گران‌قیمت با سرعت چشمگیر ۵۰ گیگابیت‌ برثانیه را به مشتریانش ارائه می‌دهد. درواقع حدود یک میلیون نفر در مناطق تحت پوشش شرکت مذکور ازجمله اورگان، واشنگتن، آیداه و مونتانا واجد شرایط دریافت اینترنت پرسرعت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه هستند.

مشتریان Ziply علاوه‌بر پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی ۹۰۰ دلاری(۴۵ میلیون تومان) برای خرید اینترنت با سرعت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه، باید روتر مخصوصی را هم تهیه کنند. این ISP محصولی به‌نام MikroTik Cloud Core CCR2216-1G-12XS-2XQ را برای اتصال به سرویس جدیدش توصیه کرده است؛ قیمت مودم مذکور ۲,۴۰۹ دلار است. این روتر ۱۶ گیگابایت رم داخلی دارد و البته باید ۶۰۰ دلار هم برای نصب آن پرداخت کنید.

انتقال هزار گیگ بر ثانیه توسط اینترنت 6G

چین که به‌عنوان یک کشور پیشرو در سرمایه‌گذاری فناورانه شناخته می‌شود، اخیرا در زمینه توسعه اینترنت 6G نوآوری‌هایی به‌دست آورده است. چین توانسته اولین انتقال بی‌سیم در سطح فرکانس تراهرتز را انجام دهد. گفته شده که سرعت انتقال بی‌سیم 100 گیگابیت بر ثانیه بوده است.

چین همچنین در حال راه‌اندازی شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود به نام «ژو وانگ» است که مجموعه‌ای متشکل از 13هزار ماهواره را در بر می‌گیرد. هدف از توسعه این برنامه، تقویت چشم‌انداز پکن برای مدیریت دولتی است.

برای توسعه فناوری اینترنت ماهواره‌ای، تیمی متشکل از دو حوزه اپتیک و مکانیک تجهیزاتی را زیر نظر آکادمی علوم چین طراحی کرده بودند که ماه اوت به مدار زمین فرستاده شد. این فناوری جدید، در صورت نصب روی ماهواره، می‌تواند سیگنال‌های نوری را بدون نیاز به تبدیل شدن به سیگنال‌های الکتریکی، منتقل کند. این موضوع، سرعت انتقال داده را چندین برابر می‌کند.

منافع توسعه اینترنت 6G

تکامل فناوری‌های کابردی مانند اینترنت ماهواره‌ای، اینترنت 6G و دسترسی به منابع ابرمحاسباتی، همگی به انتقال داده با ظرفیت بالا و بسیار سریع منجر می‌شود.

سرعتی که اینترنت 6G فراهم می‌کند باعث توسعه فناوری‌های جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شود. در نتیجه می‌توان محیط‌های مجازی را در زمان واقعی تجربه کرد و این موضوع، پتانسیل خوبی برای تحول صنایعی مانند بازی، سرگرمی و آموزش است.

از دیگر کاربردهای توسعه اینترنت 6G، توسعه جراحی از راه دور است که این امکان را به پزشکان می‌دهد تا بیماران را از هر کجای دنیا عمل کنند. علاوه بر این، توسعه شهرهای هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند. به این صورت که همه چیز، از چراغ‌های راهنمایی گرفته تا حمل و نقل عمومی، به یکدیگر متصل می‌شوند و کارایی آنها افزایش می‌یابد.

می‌توان گفت پیشرفت‌های چین در فناوری 6G و اینترنت ماهواره‌ای این پتانسیل را دارد که این کشور را به عنوان یک بازیگر برجسته در زمینه‌های پیشرفته معرفی کند و کمک قابل توجهی به تلاش این کشور برای استقلال در فناوری و رهبری در مقیاس جهانی کند.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    قطعا به پای اینترنت ملی ما نخواهد رسید

  • ناشناس
    0

    ما 50 مگ هم سرعت نداریم چه گران چه ارزان
    لعنت به باعث و بانی اش

  • ناشناس
    0

    عوضش ما هم برنامه قابلمه برگردان جلوی دانشگاه تهران برگزار میکنیم

  • همایون
    0

    ملت ایران فقط باید بشنود وحسرت بخورد همین وبس......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها