چهارمین دوره نمایشگاه بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق با نام جیتکس بغداد برگزار می‌شود

سمینار "معرفی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق و نحوه حضور در نمایشگاه جیتکس بغداد" روز دوشنبه 26 اردیبهشت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

چهارمین دوره نمایشگاه بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق با نام جیتکس بغداد برگزار می‌شود

این رویداد که توسط شرکت زینوبنیان نیک،مجری پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس بغداد برنامه‌ریزی شده بود، بصورت حضوری و آنلاین و با حضور بیش از 300 نفر از علاقمندان به صادرات خدمات فناورانه به عراق برگزار گردید. 

در ابتدای این رویداد رضا مونسان، مدیر اجرایی پاویون ایران در جیتکس بغداد، ضمن خوشامدگویی به حاضران به تشریح روابط تجاری ایران و عراق و ارائه اطلاعاتی درباره اقتصاد و تجارت عراق پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های بازار عراق، آمار و اطلاعات کاملی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عراق ارائه کرد.

در ادامه این رویداد سادینا آبایی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات به ظرفیت‌های تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی برای توسعه صادرات و خدمات قابل ارائه برای شرکت‌ها پرداخت.

در قسمت بعدی این سمینار، رضا مونسان با معرفی بیست زمینه مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در عراق، زمینه های ممکن برای حضور شرکتهای ایرانی در این بازار را تشریح کرد.

سخنران بعدی رویداد، عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در عراق بود که ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در بازار عراق، از شرکت‌های ایرانی برای حضور فعال در بازار عراق دعوت کرد.

در ادامه این برنامه، نازنین فلاحتی، مدیرعامل زینوبنیان نیک، ضمن معرفی سوابق دوره های قبلی نمایشگاه جیتکس بغداد، به تشریح نحوه مشارکت و حضور شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه و تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکتهای دانش بنیان پرداخت.

در بخش بعدی، مهدی رضاپور که بصورت آنلاین و از شهر بغداد در رویداد حضور داشت، به معرفی معروفترین استارتاپ‌های عراق در حوزه های تجارت الکترونیک، فینتک، حمل و نقل و آموزش پرداخت.

عنوان ارائه بعدی این سمینار "وضعیت بازارآنلاین عراق، فرصتها و تهدیدها" بود. در این ارائه محسن محمدی، به عنوان مشاور توسعه کسب و کار، ضمن ارائه راهبردهایی به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار عراق، به تشریح فرصت‌های حوزه‌هایی نظیر گردشگری و آموزش آنلاین پرداخت.

پس از ایشان احسان حلمی، با تجربه سرمایه گذاری و راه اندازی چند استارتاپ در عراق، تصویر جامعی از رفتار مشتریان عراقی در حوزه تجارت الکترونیک و وضعیت پرداخت آنلاین در عراق ترسیم کرد و به بیان تجارب خودش در راه اندازی چند محصول در کشور عراق پرداخت.

در بخش بعدی، سیدصالح حسینی که تجربه توسعه چند محصول در حوزه هایی نظیر تجارت الکرونیکی و محتوا را در کشور عراق دارد، تجارب خود و چالشهای موجود در این حوزه ها را برای مخاطبین تشریح کرد.

آخرین سخنران این رویداد، امین قاسم زاده از گروه فناپ بود که به بیان تجربه خود در زمینه فروش محصولات باطری و یوپی‌اس به مشتریان عراقی پرداخت و راهبردهایی را برای ورود شرکت‌های ایرانی به بازار عراق ارائه کرد.

در انتهای این رویداد، برگزارکنندگان و سخنرانان در پنل پرسش و پاسخ به سوالات مخاطبین پاسخ دادند.

چهارمین دوره نمایشگاه بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق با نام جیتکس بغداد از تاریخ 18 الی 21 خرداد در نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار خواهد شد و این اولین حضور شرکتهای ایرانی در این رویداد است. لازم به ذکر است صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری حمایت ویژه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این رویداد انجام داده و هفتاد درصد هزینه‌های مشارکت در این نمایشگاه را در قالب تسهیلات بلاعوض به این شرکت‌ها پرداخت خواهد کرد.

علاقمندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مجری پاویون ایران مراجعه کنند.

photo_2022-05-21_14-56-08

photo_2022-05-21_14-56-09

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها