کاهش ورودی و خروجی آب سدهای خوزستان ادامه دارد

ورودی و خروجی سدهای خوزستان روند کاهشی داشته و جریان آب کارون در اهواز نیز پایین آمده است.

کاهش ورودی و خروجی آب سدهای خوزستان ادامه دارد

ورودی سد کرخه امروز (یکشنبه) یک هزار و 306 مترمکعب درثانیه و خروجی آن نیز به همین میزان است.
همچنین ورودی سد دز یک هزار و 447 و خروجی آن یک هزار و 100 مترمکعب درثانیه گزارش شده، در سد گتوند علیا نیز ورودی به این سد یک هزار و 246 و خروجی یک هزار و 64 مترمکعب درثانیه است.
امروز در سد مارون ورودی 123 و خروجی 57 مترمکعب درثانیه است و ورودی به سد جره 15 مترمکعب درثانیه و خروجی آن سه مترمکعب درثانیه است.
دبی رودخانه کارون در ملاثانی 2 هزار و 772 مترمکعب درثانیه و در اهواز 2 هزار و 902 مترمکعب درثانیه بوده و دبی کرخه در حمیدیه نیز 777 مترمکعب درثانیه است.

ظهر دیروز ورودی به سد کرخه یک هزار و 436 و خروجی یک هزار و 306 مترمکعب در ثانیه و حجم ذخیره آن 5.8 میلیارد مترمکعب بوده است.
سد دز یک هزار و 465 مترمکعب درثانیه ورودی و یک هزار و 137 مترمکعب خروجی دارد و 2.4 میلیارد مترمکعب ذخیره دارد.

سد گتوند 992 مترمکعب در ثانیه ورودی و یک هزار و 136 مترمکعب در ثانیه خروجی و 4.1 میلیارد مترمکعب ذخیره دارد.

سد مارون همچنین ورودی 123 و 57 مترمکعب در ثانیه خروجی دارد و حجم ذخیره آن یک میلیارد مترمکعب است.

عصر دیروز نیز ورودی و خروجی سد کرخه یک هزار و 306 مترمکعب درثانیه، ورودی سد دز یک هزار و 762 و خروجی آن یک هزار و 114 مترمکعب درثانیه، در سد گتوند ورودی یک هزار و 107 و خروجی یک هزار و 168 مترمکعب درثانیه و در سد مارون ورودی 124 و خروجی 58 مترمکعب درثانیه بوده است.

دبی کارون در مقطع اهواز امروز سه هزار مترمکعب درثانیه و روز جمعه سه هزار و 102 مترمکعب درثانیه بوده است.

در روزهای اخیر اگر چه سیلاب در برخی مناطق اهواز، شوشتر و حمیدیه فروکش کرده اما مناطق جدیدی در شادگان درگیر سیل شده اند. سیل امروز به سمت خرمشهر جاری شده و تا جاده ساحلی را فراگرفته است.

بارش های چهارشنبه تا جمعه گذشته نگرانی از ورود سیلاب به ویژه در حوضه های کرخه و دز را شدت بخشیده بود. اما دیروز مدیر دفتر منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از مهار یک یک سیلاب دیگر در سد دز خبر داده و گفته بود: با تمهیدات و پیش بینی مهار سیلاب در رودخانه دز، تمام حجم ورودی سیل 30 فروردین در مخزن سد تسکین و از افزایش میزان خروجی جلوگیری شد.

وی پیش از این نیز گفته بود: با وجود پیش بینی بارش در روزهای آینده خروجی سدهای استان تغییر چندانی نخواهد داشت. مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز اعلام کرده بود که با حجم خالی که در مخازن سدها ایجاد شده بود، نگرانی از بابت سیلاب و تشدید آبگرفتگی در پایین دست حوضه ها وجود ندارد.

در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از 114 روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از 270 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از 170 هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.

به گفته وزیر کشور ، 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. دکتر روحانی رئیس جمهوری دیروز برای دومین بار طی سیلاب اخیر به خوزستان سفر کرده و ضمن بازدید هوایی از سدهای دز و کرخه، در شورای بحران خوزستان شرکت کرد.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها