وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نقاط چالشی طرح صیانت باید بررسی شود/ می توان فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح صیانت از فضای مجازی دارای نقاط مثبت بسیاری است اما نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

نقاط چالشی طرح صیانت باید بررسی شود/ می توان فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد

«عیسی زارع‌پور» روز جمعه در حاشیه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها که در پژوهشگاه ارتباطات برگزار می‌شود، درباره طرح صیانت افزود:‌ برای روز یکشنبه که زمان رسیدگی به طرح صیانت از قضای مجازی است، نماینده خود را معرفی کرده ایم و حضور فعالی برای ارتقا این طرح خواهیم داشت.

وی افزود: البته هنوز چیز مکتوبی وجود ندارد و باید کمیسیونی از نمایندگان مختلف برگزار شود تا بتوانند به با کمک دیگر نمایندگان طرحی را تهیه کنند و آن را به تصویب برسانند. اکنون یک پیش نویس تهیه شده که به هیچ وجه به معنای این نیست که باید اجرا شود.

زارع پور تاکید کرد: معتقدیم این طرح علاوه بر نقاط مثبت نقاط چالش برانگیزی دارد و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات افزود: درباره طرح صیانت نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: معتقدم در عین حال که می توان فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد، از این فرصت نیز برای پیشرفت کشور به صورت حداکثری استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری اطلاعات برای کشور فرصت است و باید از آن برای ارتقا کارآمدی و بهبودی زندگی مردم استفاده کرد. نگاه دولت سیزدهم نیز این است که از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» نخستین بار ششم تیر سال جاری با همین عنوان در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شد و بررسی آن تا کنون ادامه یافته است.

این طرح منتقدانی دارد اما مدافعان، هدف طرح را نه محدودسازی که راهی برای ساماندهی فضای اینترنت اعلام کرده‌اند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها