معاون وزیر کشور:

برخی به دنبال بزرگنمایی حوادث در کشور هستند

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخی به دنبال این هستند سطح حوادث را گسترده‌تر از آن چیزی که هست جلوه دهند تا از آن به سود خود بهره برداری کنند.

برخی به دنبال بزرگنمایی حوادث در کشور هستند

اسماعیل نجار روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران این استان با اشاره به مشکلات ناشی از روان آب‌ اخیر در برخی شهرهای خوزستان بیان کرد: با وجود اینکه قانون گذار در قانون مدیریت بحران سطح حادثه را از نظر شهرستانی، استانی و ملی مشخص کرده است اما در حالیکه اکثر مواقع حوادث در حد شهرستان است برخی اصرار بر بزرگ‌نمایی آن دارند.


وی افزود: پس از سیل سال ۹۸ در استان خوزستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت، در آبگرفتگی آذر ماه سال گذشته نیز بلافاصله از تمام مناطق آبگرفته خوزستان بازدید شد ضمن اینکه درخواست‌ تامین ۸۰ دستگاه موتور پمپ برای جمع آوری روان آب شد که ۲۴۰ میلیارد ریال تامین اعتبار گردید و در اختیار استان قرار گرفت و خرید موتور پمپ در حال انجام است.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای انجام‌اقدامات ضربتی در زمینه کانال آبهای سطح سه هزار میلیارد ریال پیشنهاد شد که مورد موافقت رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه ریزی کشور قرار گرفته است، از این رقم ۲ هزار و ۵۰۰ ‌میلیارد ریال به اهواز و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرهای بندرامام خمینی و چمران اختصاص یافته است و امیدواریم این اعتبار هر چه سریع‌تر مصوب شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو درخواست در اختیار داشتن این اعتبار را برای انجام اقدامات ضربتی در این راستا داشت که درخواست مذکور بنا به پیشنهاد استاندار به سازمان برنامه و بودجه ارایه شد.


نجار با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه بیان کرد: روح سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون تاکید بر پیشگیری است و آن را مقدم بر هر چیز شمرده است‌ از این‌رو تلاش می‌کنیم تا از طرق مختلف به پیشگیری بپردازیم.


وی افزود: در جریان سیل سال ۹۸ بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و در زلزله کرمانشاه ۱۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه شد بخشی از این خسارت‌ها ناشی از هزینه نکردن در زمینه پیشگیری است چرا که اگر قبل از سیل دایک‌های حفاظتی و سیل بندها تقویت می شدند روستاهای زیادی آسیب نمی‌دیدند.


رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هنگامیکه حادثه ای رخ می‌دهد اغلب خسارت‌هایی که پرداخت می شود جزو هزینه های آشکار است اما هزینه هایی هست که دیده نمی‌شود و جزو هزینه‌های پنهان است لذا تلاش مدیریت بحران کشور به سمت پیشگیری است‌.


نجار همچنین یادآور شد: اقدامات بسیار موثری در سیستم فاضلاب و تصفیه خانه های خوزستان از محل ۱۰۰ میلیون یورو در سال گذشته صورت گرفته است و شاهد کاهش مشکلات در بحث روان آب در خوزستان به ویژه اهواز هستیم.


وی همچنین به بازدید امروز خود از مناطق آب گرفته بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: گرچه بعضی از خانه ها در اثر روان آب آسیب ندیدند اما نیاز به نوسازی دارند و تلاش می شود در این زمینه به مردم کمک شود.


منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • lek
    0

    برخی نیز به دنبال کوچک وبی اهمیت جلوه دادن مشکلات بزرگ مردمی هستند لطفا مسولین از هر تیره و تبار و سمتی از خود و سمتتان برا ی مردم مایه بزارید نه جیب خود و بزرگان خود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها