دربارۀ یک ازدواج پر سر و صدا

یک روزنامه‌نگار درباره ازدواج زینب سلیمانی سوالاتی را مطرح کرد.

دربارۀ یک ازدواج پر سر و صدا

احمد زیدآبادی روزنامه نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

در دوران جنگ داخلی بوسنی هرزه‌گوین، نشریات متعلق به "انصار حزب‌الله" شایع کردند که دختر زنده‌یاد دکتر ابراهیم یزدی با یک صرب ازدواج کرده است!
این خبر به تدریج در رسانه‌های وابسته به سایر محافظه‌کاران نیز بازتاب یافت و به صورت اتهامی علیه مرحوم دکتر یزدی درآمد.
درواقع انصار حزب‌الله با تکیه بر جنایات برخی صرب‌ها در جنگ‌های داخلی یوگسلاوی سابق، چنان وانمود می‌کردند که گویی همۀ صرب‌ها به عنوان یک قوم یا نژاد فطرتاً جنایت‌کارند و ازدواج با هر یک از آنها نیز به معنای مشارکت در جنایات آنهاست!
در همان دوره، یک نوجوان وابسته به انصار حزب‌الله در نمایشگاه مطبوعات به سراغ من آمد تا مرا به چالش بکشد! نخستین پرسش او این بود که چرا دختر دکتر یزدی با یک صرب ازدواج کرده است؟ با لحنی به ظاهر جدی از او پرسیدم که مگر وی هم در شمار خواستگاران دختر یزدی بوده که از چنین وصلتی ناراحت شده است؟ پسرک که مطلقاً انتظار چنین پاسخی را نداشت، حیرت‌زده و نه نه گویان آنجا را ترک کرد!
ازدواج از امور شخصی و خصوصی افراد است و وسط کشاندن آن در منازعات سیاسی در حقیقت می‌تواند راه دخالت اغیار در این زمینه را فراهم کند و آرامش روانی خانواده‌ها را به هم بزند.
تا اینجا در واقع مقدمه‌ای بود برای اشاره به ازدواج زینب سلیمانی با رضا صفی‌الدین فرزند یکی از رهبران بلندپایۀ حزب‌الله لبنان که در چند روز گذشته به انحاء مختلف در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است.
اصل این ازدواج قاعدتاً به کسی مربوط نمی‌شود اما چون یکی از طرف‌های ازدواج یک تبعۀ بیگانه است، فقط همین مقدار می‌توان پرسید که از این پس وضعیت تابعیت زوج مذکور چه می‌شود؟ آیا عروس و داماد تابعیت خود را حفظ کرده‌اند و به عنوان شهروندان دو کشور مختلف با هم ازدواج کرده‌اند؟ یا اینکه یکی از آن دو، ترک تابعیت کرده و به تابعیت کشور همسر خود در آمده است؟ و یا اینکه، یکی یا هر دوی آنها تابعیت مضاعف هر دو کشور ایران و لبنان را به دست آورده‌اند؟
پاسخ به این پرسش‌ها هم البته به خودی خود الزامی ندارد مگر آنکه زینب سلیمانی بخواهد نقش سیاسی هم در ایران بازی کند. در واقع حساسیتی که خودِ مقام‌های جمهوری اسلامی بر روی تابعیت مضاعف نشان می‌دهند، زمینه‌ساز این قبیل پرسش‌ها شده است!

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • پرشین
    1

    باسلام شما چیکار به زندگی شخصی طرف دارید این ملت زرنگ بقول خوشون ولی ساده دنبا ل چی هستند که دختر سردار رو به باد انتقاد گرفتند ببخشید از ۸۳ ملیون اجازه نگرفته ازدواج کرده سر دار برای من همچون رستم وبابک وداریوش کبیر میماند کاری به حرف های یک سری عوام دیوانه ندارم برو خواهرم خوشبخت بشی به حق علی وفاطمه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      لااقل حرمت خون پدرش نگه می داشت مردم این همه اشک ریختن نکنه زنده است پدرش ما خبر نداریم فقط یک انگشتری نشون دادن

    • حاج فضیل
      0

      حالا این وسط شما عمه یا خاله کدومشون هستی که شلدغش کردی

    • یکی از مردم
      0

      آهان! ولی بازیگر و ورزشکارو خواننده زندگیشون صبح تا شب دخالت میکنید ایرادی نداره ولی به این نورچشمیها که رسید زندگی خودشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    روحت شاد سردار عزیز

  • علی
    0

    فضولی یه حدی داره .زینب خواست درمسیر و راه پدرش باشد

  • .....
    0

    البته به کسی ربطی نداره چون این دختر گرین کارت امریکای خون خوارو داره یعنی دو تابعیتیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پناه بربخدا ازاین دروغ وتهمتها شماها باید روز قیامت پاسخی برای این افتراها داشته باشین البته اگر مسلمون باشی.

    • !
      0

      واقعا که !!!

    • محمد
      0

      بچه است ندانسته و نسنجیده همه چیز میگه

    • ایرانی
      0

      داعشی وطنی که میگن خودتی

  • احمد
    0

    آقای زیدآبادی اگه جنابعالی بخواهی ازدواج کنی با یه بنده خدایی که مثلاً در لبنان هست تکلیفت چیه مثلما تابعیت اون کشور دوست و همسایه رو میگیرید سوالتون بجا نبوده خانواده سلیمانی خانواده همه ایرانی‌های وطن پرست هست اینا رو زیر سوال برعکس و بی محتوا نبرید ممنون

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بحث بر سر ازدواج زینب سلیمانی نیست.کنایه زده به جنجالهای مسئولین برای دو تابعیتی ها

  • بی نام
    0

    به نظرم اشتباه گرفتی گریت کارت آمریکا کسان دیگه دارند وکسی هم ایراد از اونها نمی گیره دروغ حدی داره لا اقل از خون پدرش خجالت بکشید تهمت نزنید

  • حاجی
    0

    کاش خدابیامرز سردار لااقل یک نیم نگاهی هم بخاطر خدا هم که شده و بخاطر نردم ستمدیده کشورش به این مسولین دزد و بی لیاقت میکرد و شاکی میشد چون درواقع این بچه ها رفتند جنگ تا این بی عدالتیها پیش نیاد.... ولی متاسفانه ایشون هم هیچوقت بعنوان یک مقام بلندپایه نظامی وسیاسی هیچگونه تذکری به مسولان ندادند.... حتی دیدند که بچه های مسولان درامریکا باپول بیت المال چطور دهنکجی به مردم میکنند

  • کاربر ناشناس
    0

    مسئله اینه که این خانم میبایست حرمت خون پدر و۷۰ شهید تشیع پدر را نگه میداشت تا مراسم سال ایشان برگزار گردد تا باورمان‌میشد که سردار سردار دل دخترش هم بود حالا سایر مسائل سیاسی و!!!!بماند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاسه داغ تر از آشی شما؟؟؟ سردار خودش بیشتر از منو شما ب شرع و عرف واقف تر بود .

  • عزیزه مروجیزاده
    0

    اصلا"جناب آقای زید آبادی چه مطلبی در مورد ازدواج زینب خانم سلیمانی فرمودند؟چه حاشیه ای مطرح کردند؟ ازدواج ایشون چه ربطی به کسی داره؟ دوست داره با هر کسی که بخواد ازدواج بکنه ،خوب بکنه؟حرف مردم اینه که چرا نظام مردم را برای عزاداری وادار میکنه در حالیکه دخترش عروسی می کنه؟شاید از دید زینب خانم پدرش به فیض شهادت رسیده ،در این صورت عزا محسوب نمیشه وباید شرکت کنندگان در مراسم عزا به شادی سپری کنند. نمیدانیم شاید هم از قبل ازدواج کرده بود عین دختر دکتر یزدی که ما تازه فهمیدیمو لابد اگر اتفاق شهادت پیش نمی آمد این ازدواج مسکوت میماند اما به لحاظ سخنرانی زینب خانم و جریحه دار کردن مردم وتحدید مردم از تریبونو اتفاقات پیش آمده پس از سخنرانی ایشون ازدواجش بر ملا میشه،از این ازدواج خدا به داد مردم ایران برسه!

  • رتبه 4 کنکور
    0

    کجا با هم اشنا شدن.

  • مجیدالف
    0

    ازابراهیم یزدی هرچه بگوئید برمیاد ایشان چهره ای مرموز ومخرب داشت اوازازطرفی تابعیت آمریکایی داشت ازطرفی خودرا عاشق فیدل کاسترونشان میداد مثل بچه پاسبانهایی که کلاه باباشان رابسرمیگذارند وعکس میگیرند باکاستروعکس میگرفت ازطرفی درمصاحبه اش باسایت آپارات میگوید مادرجنگ بلدنبودیم باسلاحهای آمریکایی بجنگیم باین خاطر باخرید سلاح آمریکایی پیش ازانقلاب مخالف بودیم اوزمانیکه وزیرامور خاجه بود تمام قردادهای تسلیحاتی راباآمریکا لغوکرد وحتی برخی ازسلاحها را به مزایده گذاشت لطفا مصاحبه ناخداصمدی را درهمان سایت بشنوید.

  • ناشناس
    0

    چطور ازدواج های پیامبر سیاسی بودند و تاریخی حالا مال ایشون شده سکرتی و خصوصی جمع میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها