پروژه راه‌آهن تهران_تبریز؛ فاجعه منطقه ۱۷ تهران

نماینده شورایاران منطقه ۱۷ ضمن انتقاد از اختصاص بودجه یکسان به مناطق مختلف شهر تهران نسبت به احداث پروژه راه آهن تهران_تبریز نیز گله کرده و آنرا فاجعه منطقه ۱۷ قلمداد کرد.

پروژه راه‌آهن تهران_تبریز؛ فاجعه منطقه ۱۷ تهران

در جریان یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران ، شورایاران منطقه ۱۷ مهمان صحن شورا بودند و محسن آقاجانی نماینده شورایاران منطقه ۱۷ به بیان دغدغه‌ها و مشکلات اهالی این منطقه پرداخت.

وی درباره مشخصات منطقه ۱۷ گفت: پایین ترین سطح کیفیت زندگی در منطقه ۱۷ وجود دارد و جالب است بدانید که برای بازگشایی یک سینما به اسم بهاران ۵ سال تلاش کردیم تا نهایتا چند روز پیش این سینما در منطقه بازگشایی شد.

او با اشاره به اینکه این منطقه از فرسوده ترین مناطق تهران است گفت: با توجه به این مساله درصورت بروز حادثه امداد رسانی قطعا در معابر نفوذ ناپذیر این منطقه امکان پذیر نیست.

آقاجانی با اشاره به معضلات خط راه آهن تهران- تبریز که به طرح نیلوفری شهرت یافته است، گفت: در سال ۸۶ کلنگ این پروژه ملی توسط رئیس جمهور به زمین زده شد و در سال ۹۲ نیز مجددا این پروژه افتتاح شد به گونه‌ای که من در آذر سال ۹۲ در صحن شورا اعلام کردم که این پروژه نیمه کاره افتتاح شده است و حالا پروژه راه آهن تهران تبریز به ابر مساله‌ی منطقه ما تبدیل شده است. که نه تنها فرصتی برای ما فراهم نکرد بلکه به یک فاجعه نیز تبدیل شده است چرا که تنها شریال اصلی شمالی و جنوبی منطقه ما به این راه بستگی دارد و قبل از اجرای آن پروژه حداقل ما یک پارک در منطقه داشتیم.

وی با طرح این سوال که چرا در مورد محور نیلوفری به تفاهم نمی‌رسند، گفت: اجرای این پروژه با بزرگراه صدر برابری می‌کند و جالب است بدانید که زیر گذر نه و نیم کیلومتری افتتاح کردند که نه تنها معبر تاریکی است بلکه هواکش‌های آن خوب کار نمی‌کند و گاز مونواکسید تخلیه نمی‌شود و مطمئن باشید که اگر اتفاقی بیافتد فاجعه رخ خواهد داد.

او به بافت فرسوده در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: ۳۲۰ هکتار از منطقه ۱۷ را بافت فرسوده به خود اختصاص داده و ما رتبه یک تجمیع در ساخت و ساز را داشتیم اما حالا نبود بسته‌های تشویقی مناسب شرایطی را رقم زده که مانور ساخت و ساز در منطقه نداریم و این در حالی است که ۵۰ درصد بافت منطقه را بافت ناپایدار و غیرمهندسی تشکیل می‌دهد که تمایل به ساخت و ساز دارند اما شرایط آن فراهم نیست.

نماینده شورایاران منطقه ۱۷ به نحوه تخصیص بودجه بین مناطق نیز انتقاد کرد و گفت: به صورت نرمال سالانه ۳۰ درصد به بودجه مناطق اضافه می‌شود اما چرا باید بین همه مناطق یک عدد به یک میزان اضافه شود. آیا ۳۰ درصد بودجه در منطقه‌ای به مانند ۱۷ با منطقه یک یا دو برابری می‌کند؟

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها