با انتخاب یکی از اشکال ماندالا ابعاد مخفی شخصیت خودتان را بیابید

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا موضوع یحث این نوشتار است. اصلا کار سختی نیست. چشمان‌تان را ببندید، سه بار نفس عمیق بکشید. چشمان‌تان را باز کنید و به اشکال زیر نگاه کنید. فکر می‌کنید کدام‌یک از دایره‌ها(یا ماندالاها)ی زیر با شما ارتباط عمیقی برقرار می‌کند؟ کدام‌یک بیش‌تر نظرتان را به خود جلب می‌کند؟ همان را انتخاب کنید تا شخصیت درونی خود را کشف کنید.

با انتخاب یکی از اشکال ماندالا ابعاد مخفی شخصیت خودتان را بیابید

حالا توضیح مربوط به اشکال انتخابی‌تان را بخوانید و شخصیت‌تان را بشناسید… عناصر ماندالا شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱: هماهنگی

تابع عنصر روح هستید. توازن کاملی از یینگ + یانگ؛ مردانگی + نیروی زنانگی. بازگوکننده‌ی همکاری کامل میان همه‌ی عناصر. به حلقه‌هایی توجه کنید که هر کدام، نمادِ هر لایه از جوهر وجودتان هستند؛ غرب و شرق‌اش گل‌ داده‌اند و به شکل هماهنگ و هنرمندانه‌ای می‌رقصند و شمال و جنوب‌اش در حالتی از اندیشه و تفکر، قد علم کرده‌اند.

این ماندالا حامل روح قو است. روح قو مونث است. قو ظرافت و زیباییِ زنانگی‌اش و هم‌زمان، قدرت مردانگی محافظت‌کننده‌اش را به ارمغان می‌‌آورد. وی اهمیت توازن را به ما خاطرنشان می‌کند.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد توجه‌تان را معطوف به ایجاد نیروی هماهنگ‌تری درون روح و بدن و ذهن‌تان کنید. از شما می‌خواهد اندکی عقب بکشید، در اولویت‌بندی ‌های‌تان تجدید نظر کنید و موقعیت کنونی‌تان را تقویت نمایید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۲ : شفادهندگی

تابع عنصر روح هستید. به حلقه‌هایی دقت کنید که هر کدام نمایان‌گر هر لایه از جوهر وجود شما است، نقطه‌های زیادی به هم ملحق می‌شوند و به ریشه‌ی اصلی‌تان شکل می‌دهند - و این نقطه‌ی حقیقی و کانونیِ شفادهندگی‌تان است.

این ماندالا حامل روح قورباغه است. روح قورباغه مذکر است. قورباغه انرژی عمیق مطهر ی را به ارمغان می‌آورد و خاطرنشان می‌کند که برای شفادهی باید تمامِ سطوح را احساس کنیم - جسمانی، عاطفی و روحانی.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد به اهداف و نتایج آینده‌تان توجه کم‌تری داشته باشید و بیش‌تر بر نیروی شناخت و پذیرش احوالات کنونی تمرکز کنید. عمیق‌تر بکاوید، وقتی به یک حالتِ ثابت، نگاه متفاوتی افکندید، آن‌گاه شفایافتگی را درک خواهید نمود.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۳ : بینش

تابع عنصر روح هستید. به حلقه‌هایی دقت کنید که هر کدام نمایان‌گر هر لایه از جوهر وجود شما است، و مثلث که نماد سه‌گانه‌ی زندگی‌تان است، و بینش‌تان که همانند انفجارهای کوه ‌آتش‌فشان فوران می‌کنند و چشم‌اندازهای جدیدی را در جهانِ درون‌تان شکل می‌دهند.

این ماندالا روح جغد را در خود حمل می‌کند. روح جغد مونث است. جغد حس بینایی دقیق و توانایی‌اش را برای جست‌وجوی نور در تاریکی به ارمغان می‌آورد. وی کمک‌تان می‌کند تا روح‌تان را برای دیدن عرصه‌ی پنهانِ زندگی بیدار کنید و نگهبانِ خرد درونی ‌تان باشید. وی به خوبی خود را می‌شناسد، و به صورت غریزی می‌داند چه زمانی برای هماهنگ شدن با امیال و آرزوها و چه زمانی برای طغیان در برابرشان مناسب است.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد اعتماد کنید، گوش فرا دهید و همیشه حرف درون‌تان را صریحا اعلام کنید. پذیرای پیام‌های اطراف‌تان باشید، از قضاوت بپرهیزید و با بینش قوی دوباره خود را کاوش کنید و توانایی‌های‌تان را بازشناسید. آگاهی‌تان بیش از آن ‌چیزی است که تاکنون می‌پنداشتید.

بصیرت

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۴ : بصیرت

تابع عنصر روح هستید. اگر در بخش‌های مهم زندگی‌تان اراده‌ی مشخصی داشته باشید، کمک‌تان می‌کند تا بتوانید برای یافتنِ هدف حقیقیِ زندگی‌تان عمیق‌تر درونِ خود را کاوش کنید. هر یک از این حلقه‌ها نمایان‌گر یکی از لایه‌های جوهر وجودی‌تان است، دایره‌هایی که به شکل منظم کنار هم قرار گرفته‌اند نماد تعاملِ میان عناصری هستند که چشم‌انداز منحصربه‌فردتان را از زندگی شکل می‌دهد.

این ماندالا روح ببر سفید را در خود حمل می‌کند. روح ببر سفید مونث است. ببر سفید شفافیت بصیرت و طیف گسترده‌ی آگاهی‌اش را به ارمغان می‌آورد. این گربه‌ی شکوهمند با تمرکز و توجه کامل و با شفافیتی دقیق به همه‌ی نیازهای‌اش می‌نگرد. هنگامی که بر جاه‌طلبی‌های‌تان تمرکز می‌کنید، وی کمک‌تان می‌کند تا هم‌چنان روی زمین بمانید.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد آینده‌تان را به تصویر بکشید. کدام مسیر به بهترین شکل می‌تواند مناسبِ روح و جسم‌تان باشد؟ تمرکز کنید، اهدافِ شفافی برای خودتان تعیین کنید، و تمرکزتان را از دست ندهید. هر قدر بیش‌تر این مسائل را در زندگی‌تان رعایت کنید، زندگی‌تان آسان‌تر می‌گذرد.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۵ : بخشش

تابع عنصر آب هستید. ببینید چگونه خطوط دایره‌ای مانند لایه‌های حبابیِ محافظ، هم‌دیگر را در برگرفته‌اند، و گودی‌های عمیق با فضای مثبت و منفی در قلبِ مرکزی خشتی‌شکلِ این ماندالا به هم رسیده‌اند. این شکل نشان می‌دهد هر آن‌چه احساس می‌کنیم، به هر آن‌چه عشق می‌ورزیم و از هر آن‌چه می‌ترسیم از یک نقطه نشات می‌گیرند؛ و آنها به صورت وجودی ‌مان شکل می‌دهند.

این ماندالا روح سگ را در خود حمل می‌کند. روح سگ مذکر است. سگ همراهیِ بی‌قید و شرط و حس تعلق عمیق‌اش را به ارمغان می‌آورد. وی به یادمان می‌آورد باید همیشه خودمان را ببخشیم و این‌که سگ بهترین دوست و روحِ بخشنده‌ی آدم است.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد مستقیم به قلب مشکلات بتازید. در احوالاتِ همه‌ی اطرافیان‌تان عمیق بیندیشید، و به این فکر کنید چگونه آنها به احساسات‌تان در زندگی شکل داده‌اند. شما دربرگیرنده‌ی همه‌ی این احوالات هستید. کینه به دل گرفتن هیچ سودی برای‌تان نخواهد داشت و شما را از همه دور خواهد کرد. وقتی که توانستید هر شخصی را که به شما آسیب می‌رساند ببخشید - حتی خودتان را - پس از آن به سلامتیِ کامل خواهید رسید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۶ : ارتباطی

تابع عنصر آب هستید. ببینید چگونه خطوط دایره‌ای مانند لایه‌های حبابیِ محافظ، هم‌دیگر را در برگرفته‌اند، و این لایه‌های پیچیده و زیبا هسته‌ی ‌مرکزی را احاطه کرده‌اند. هر لایه نقش جدیدی را هویدا می‌کند، درست مانند اشکال مختلفی که ما انسان‌ها با هم در ارتباط هستیم - از طریق همه‌ی اشکالِ زبانی، شفاهی و غیر شفاهی.

این ماندالا روح نهنگ را در خود حمل می‌کند. روح نهنگ مونث است. نهنگ داستان منحصربه‌فردش و همین‌طور حضور باشکوه ولی قدرتمندش را با آوای زیبایی بازگو می‌کند. وی به ما کمک می‌کند همیشه به یاد داشته باشیم در ناخودآگاه‌‌مان عمیق‌تر فرو رویم و تحت هر شرایطی ذات حقیقی ‌مان را با دیگران در میان بگذاریم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد دقت کنید در شرایط مختلف باید چه چیزهایی بگویید و چه چیزهایی نگویید. این دقت برای نفوذ عمیق‌تر به قلب‌تان و بیان پیام‌ّهای حقیقی قلبی‌تان در مسیر استحکام بخشیدن به جایگاه خودتان و همین‌طور جایگاه دیگران بسیار ضروری است. وقتی فقط از روی قلب‌تان سخن می‌گویید و رفتار می‌کنید، حتما به بهترین نتایج دست می‌یابید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۷ : تخیل

تابع عنصر آب هستید. ببینید چگونه خطوط دایره‌ای مانند لایه‌های حبابیِ محافظ، هم‌دیگر را در برگرفته‌اند، و درونِ آن گویی انفجارهای زیبا و نیروبخشی در حال انجام است و شاخه‌های نور درونِ قلب‌اش می‌چرخند و می‌رقصد، و نوک پیکان‌ها به سمت مسیرهای جدید نشانه رفته است. این شکل نماد تواناییِ آفرینش است --از یک سلول، و با نیرویی بالقوه و بی‌انتها برای آفرینش‌های مجدد.

این ماندالا حامل روح سنجاقک است. روح سنجاقک مونث است. سنجاقک استعدادش را به ارمغان می‌آورد؛ استعدادی که با آن می‌تواند ماورای سطح را نیز مشاهده کند. وی ما را در پیدا کردنِ شادی‌ها و فرصت‌های جدید، شوق و هیجان، و انفجارِهای خلاقانه‌ و نیروبخش یاری می‌کند.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد دست از فکرهای اضافی و نگرانی‌ها بردارید، و تخیل ‌تان را آزادانه به پرواز درآورید. فقط باید ناخالصی‌ها را از سطح ناخودآگاه‌تان بزدایید تا حقیقتا بتوانید مسیر زندگی را بیابید یا جسارت جدیدی پیدا کنید. و در صورتی که این ناخالصی‌ها در سطوح عمیق‌ترِ ناخودآگاه‌تان نفوذ کرده باشند، باید هم‌اکنون اراده کنید و دست به کار شوید. از عشق‌تان پیروی کنید، نه از ترس.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۸ : عشق

تابع عنصر آب هستید. ببینید چگونه خطوط دایره‌ای مانند لایه‌های حبابیِ محافظ، هم‌دیگر را در برگرفته‌اند، و پیکان‌ها در جهت‌های مختلفی مرکز این دایره را نشانه رفته‌اند، ولی همه‌شان به شیوه‌ای کاملا هم‌زمان و هماهنگ به هم پیوند خورده‌اند. این شکل نماد تمرکز بر عشق است؛ عشقی که انگیزه‌ی اصلیِ همه چیز است: هدف بنیادینِ همه‌ی ما.

این ماندالا روح اسب دریایی را در خود حمل می‌کند. روح اسب دریایی مونث است. اسب دریایی نیت قلبی‌اش، قابلیت‌های پرورش‌یافته و فداکاری برای معشوق را به ارمغان می‌آورد. وی خاطرنشان می‌کند باید همیشه به معشوق‌مان نشان دهیم حقیقتا عاشق‌اش هستیم، و عشق از هر نوع را سرلوحه و انگیزه‌ی اصلی زندگی‌مان در نظر بگیریم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد به اصل خودتان بازشد. برای آن‌که بتوانید عشق را به خود جذب کنید، آن را بیش‌تر احساس کنید و زمان بیش‌تری از زندگی‌تان را صرف‌اش کنید، باید پیش از هر چیز، به خودتان عشق بورزید. فقط از این طریق است که می‌توانید شروع به تحول کنید؛ و در آن صورت خواهید دید می‌توانید هر آن‌چه قلب‌تان را به رقص و آواز وامی‌دارد، به سمت خود بکشید. درست شبیه تیرِ و کمان کوپیدو، خدای عشق، اول باید خود را کمی را عقب بکشید؛ زهِ کمان را عقب بکشید و سپس رها کنید و تیر عشق‌تان را به هر هدفی که می‌خواهید وارد کنید.

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۹ : مهربان

تابع عنصر هوا هستید. به خطوط عمود بر هم در وسط دایره دقت کنید، شبیه لشگری از شمشیرهای عمود بر هم هستند؛ چهار عنصرِ یکسان و مهم به هم پیوند خورده‌اند. آنها متحد شده‌اند و مسیر یکسانی را برگزیده‌اند، حتی در سخت‌ترین شرایط نیز قلب‌شان مسیر درست را به آنها نشان می‌دهد.

این ماندالا روح فیل را در خود حمل می‌کند. روح فیل مذکر است. فیل سنت‌ّ‌ها و باور‌های مستحکمی دارد که از درون توسط غریزه‌ی طبیعی لطیف و مهربان‌اش هدایت می‌شود. فیل یادمان می‌اندازد که دوباره به حس اجتماعی‌ مان متصل شویم و فقط برای باورهای قلبی‌مان مبارزه کنیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد دوباره به عمق قلب‌تان مراجعه کنید، و بیش‌تر به شرایط کنونی‌تان فکر کنید. از خود بپرسید آیا به اندازه‌ی کافی با دیگران مهربان هستید؟ حتی به احساس درونی‌تان نسبت به خودتان نیز اشاره می‌کند؛ آیا گفت‌وگوهای درونی‌تان بیش از حد سخت‌گیرنده و قضاوتی هستید؟ اندکی با خودتان لطیف‌تر باشید، دست از منفی‌گرایی بردارید، و خودتان را بیش‌تر در معرض تصمیمات قلبی‌تان قرار دهید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۰ : قدرت

تابع عنصر هوا هستید. به خطوط عمود بر هم در وسط دایره دقت کنید، شبیه لشگری از شمشیرهای عمود بر هم هستند و تیرها و پیکان‌های زیبایی که بیش‌تر شبیه سپرِ محافظ یا طلسم در کنار هم قرار گرفته‌اند. این شکل نشان‌دهنده‌ی نیاز به اتصال به قدرت درونی‌ مان است؛ به این صورت که قدرتمند ولی با احتیاط کامل قد علم کنیم.

این ماندالا حامل روح عقاب است. روح عقاب مذکر است. عقاب چشم قوی و برتر، شفافیت، و عزم و اراده را به ارمغان می‌آورد. وی به یادمان می‌اندازد می‌توانیم هر تصمیم به ظاهر غیرممکنی را به حقیقتی پیروزمندانه تبدیل کنیم و جنگجوی درون‌مان را احضار کنیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد سطح جرات و دلاوری‌تان را بالاتر ببرید و با چشم تیز و دقیق‌تان به پایین نظر بیندازید، تمام توجه‌تان را معطوف مشکلات حقیقی کنید و با جسارت بر سر هر آن‌چه شایستگی‌اش را دارید فرود آیید. برای یافتنِ قدرت درونی‌تان، و برای آن‌که بدانید شایستگی رسیدن به خواسته‌های قلبی‌تان را دارید با اعتماد کامل در مسیر خودتان قدم بر ‌دارید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۱ : الهام

تابع عنصر هوا هستید. به خطوط عمود بر هم در وسط دایره دقت کنید، شبیه لشگری از شمشیرهای عمود بر هم هستند و درون‌اش فوران زیبایی از چشم‌هایی شبیهِ پَر دیده می‌شود که بازگوکننده‌ی اتحاد خلاقیت و تمرکز است.

این ماندالا حامل روح طاووس است. روح طاووس مذکر است. طاووس زیبایی، حضور قدرتمند و حس افتخار را به ارمغان می‌آورد - وی چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و حقیقی را در زندگی‌اش تصور می‌کند. طاووس به ما خاطرنشان می‌کند همیشه رنگ‌های حقیقی‌مان را به دیگران نشان دهیم و هر چه لازم است از خودمان به دیگران ارائه دهیم و از هیچ چیز نهراسیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد زیبایی‌های اطراف‌تان را ببینید. به خودتان اعتماد کنید و تمام‌قد بایستید، استعدادهای‌تان را به دیگران نشان دهید و به دیگران امکان دهید از زیبایی‌های‌تان الهام بگیرند، همان‌گونه که خودتان برای الهام گرفتن از دیگران، آنها را کشف می‌کنید. شما هم‌چنان در نیمه‌ی راه هستید؛ بگذارید دیگران شکوفایی‌تان را ببینند. همیشه برای آگاهی از هر مسئله‌ای آماده باشید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۲ : محافظت

تابع عنصر هوا هستید. به خطوط عمود بر هم در وسط دایره دقت کنید، شبیه لشگری از شمشیرهای عمود بر هم هستند و قلب مرکزی آن توسط گروهی از افراد محافظت می‌شود؛ که نمادی از خصوصیات جنگجویی و زایندگی هستند.

این ماندالا حامل روح خرس است. روح خرس مذکر است. خرس طبیعتِ محافظت‌کننده‌اش را به ارمغان می‌آورد؛ در قلمروی‌اش می‌ایستد و اعلام وجود می‌کند. وی به ما یادآوری می‌کند به صورت غریزی می‌دانیم چه وقت عقب‌نشینی کنیم، و چگونه برای دوره‌های انتظار، خودمان را آماده کنیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد در استفاده از قدرت‌تان گزینشی عمل کنید. همیشه باید به غریزه‌تان اعتماد کنید، به صدای قلب‌تان گوش دهید؛ قلب‌تان به شما می‌گوید چه وقت باید برای خودتان و باورهای‌تان محکم بایستید یا چه وقت درگیری را ترک کنید، زیرا همیشه ایستادن و دفاع کردن برای‌تان سودی ندارد. از قلب‌تان محافظت کنید، و البته بدانید چه وقت باید برای‌اش مبارزه هم بکنید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۳ : اعتماد به نفس

تابع عنصر آتش هستید. به هر یک از جرقه‌های نورِ داخل نیم‌دایره‌ها که گنبدهای اطرافِ بخش مرکزی دایره را نورانی کرده‌اند، و به شکل چند لایه‌ای که از مرکز دایره برخاسته است، توجه کنید. این شکل یعنی برخاستن از درون ، و با اعتماد به نفس تمام قد ایستادن و جلب توجه کردن.

این ماندالا روح شیر را در خود حمل می‌کند. روح شیر مذکر است. شیر نیروی پرتلالو ولی سلطه‌جوی‌اش و حس افتخار به خویشتن را به ارمغان می‌آورد و با آن جذاب ولی همیشه متعهد می‌ماند. وی به ما خاطرنشان می‌کند وقتی به شکار صید جدیدی می‌رویم همیشه قدرتمند و با اعتماد به نفس باشیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد همواره دنبال فرصت بشد و پیش به سوی جلو، از پسِ همه‌ی مشکلات برآیید. رهبر خودتان باشید، و به خودتان افتخار کنید. از بزرگ و ترسناک بودنِ موانع نترسید، شما برای مقابله با این چالش انتخاب شده‌اید - و اکنون زمان آن فرارسیده به خودتان ثابت کنید چه‌قدر این موانع آسان و راحت هستند.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۴ : انگیزه

تابع عنصر آتش هستید. به هر یک از جرقه‌های نورِ داخل نیم‌دایره‌ها که گنبدهای اطرافِ بخش مرکزی دایره را نورانی کرده‌اند، و به بذر بزرگی که با قدرت، درونِ دایره رشد کرده است، دقت کنید. این شکل نشان می‌دهد می‌توانید باتمرکز و ثابت‌قدم و همین‌طور پرانرژی باشید و برای رسیدن به آزادی به هر در و دیواری می‌زنید.

این ماندالا حامل روح اسب است. روح اسب مذکر است. اسب انرژی بی‌حد و حصر، تمرکز کامل بر کار و در عین حال قدرت زیبا و حس آزادی را به ارمغان می‌آورد. اسب به خاطرمان می‌اندازد با آزادی ولی با عزم و اراده‌ی قوی و حقیقی حرکت کنیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد دست به کاری بزنید و با نیروی حرکتی‌ تان را به وجود آورید. برای آن‌که به جلو حرکت کنید و نیروی محرک و اراده‌تان را حفظ کنید، بذری که کاشته‌اید باید توسط عنصرهای دیگر نیز تغذیه شود. بدانید به سرعت به انگیزه، اراده و میل آتشین‌تان نزدیک می‌شوید، و این مسئله را هم فراموش نکنید: هر آن‌چه را می‌کارید، برداشت می‌کنید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۵ : دگرگونی

تابع عنصر آتش هستید. به هر یک از جرقه‌های نورِ داخل نیم‌دایره‌ها که گنبدهای اطرافِ بخش مرکزی دایره را نورانی کرده‌اند، و گوی‌های چرخانی که بخش‌های متحرک را احاطه کرده‌اند دقت کنید. این شکل بازگوکننده‌ی جنبشی از درون است؛ نیروی جدید زندگی به حرکت درآمده است.

این ماندالا حامل روح مار است. روح مار مذکر است. مار شهوت، جنبش و جریان و توانایی تبدیلِ هر چیزِ کهنه به شور جوانی را به ارمغان می‌آورد. به خاطرمان می‌آورد پیش از دست زدن به هر کار ترسناک و خطیری، هر قدر که می‌توانیم نیروی‌مان را جمع کنیم و آماده باشیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد لحظه‌ای دوباره به آتش درون‌تان متصل شوید، و به نرمی به سوی نور جدیدی حرکت کنید. برای نشان دادنِ تغییرِ عظیمِ پیش روی‌تان، باید ابتدا تمام موانع را از پیش رو بردارید، و خودتان را در پوسته جدیدتان بازشناسید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۶ : بَخت

تابع عنصر آتش هستید. به هر یک از جرقه‌های نورِ داخل نیم‌دایره‌ها که گنبدهای اطرافِ بخش مرکزی دایره را نورانی کرده‌اند، و صفحه‌ی مندرج و نقطه‌گذاری‌شده‌ای را احاطه کرده‌اند، دقت کنید؛ این صفحه شبیه مسیریابی است که جهات مختلفی را نشان می‌دهد. این شکل نماد حرکت‌های رو به جلوی متعددی هستند که همگی از یک نقطه آغاز می‌شوند.

این ماندالا حامل روح دارکوب است. روح دارکوب مذکر است. دارکوب نگرش مطمئن و خوشبینانه‌اش به زندگی را به ارمغان می‌آورد، و می‌گوید در زندگیِ به ظاهر معمولی‌تان می‌توانید نعمات متعددی را پیدا کنید. وی به ما خاطرنشان می‌کند باید هم‌چنان بر درهای امید بکوبیم، و امیدوار بمانیم تا همان شخص موعود دریچه‌ای از دنیای حقیقتا شگفت‌انگیزی را به روی‌مان بگشاید.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد زندگی را به تصرف خودتان درآورید. خواه به رسیدن به خوشبختی در آینده خوشبین باشید یا خیر، اگر درحال‌حاضر احساس سرخوردگی می‌کنید، اکنون زمانِ آن فرارسیده است خودتان برای ایجاد آن خوشبختی دست به کار شوید. درون‌تان را جست‌وجو کنید و عمیقا بیندیشید درحال‌حاضر چه چیزی درون‌تان کم دارید، و پس از آن آتشی روشن کنید که روشنی‌بخش راه‌تان باشد و در این راه و از میان این تاریکی، چیز شگفت‌انگیزی خلق کنید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۷. : خلقت

تابع عنصر خاک هستید. سنگ‌فرش‌ّهای خرطوم‌شکلی که طرح‌های گلبرگ‌شکل را احاطه کرده‌اند و نوک پیکان‌هایی که به سمت بیرون اشاره دارند را مشاهده کنید؛ این اشکال نماد شکوفاییِ جسارت خلاقانه است.

این ماندالا حامل روح اورانگوتان است. روح اورانگوتان مونث است. اورانگوتان مرکز زمینی‌اش، مهارت آفرینش هنرمندانه‌اش و توانایی کنار آمدن با خاک را، نه فقط برای بقا، بلکه برای رشد و پیشرفت به ارمغان می‌آورد. وی به ما خاطرنشان می‌کند تا حد امکان کاردان و مولد باشید.

اگر به این ماندالا عمیقا نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد همیشه با جنبه‌ی خلاقانه‌تان به پدیده‌ّها و اشیا بنگرید. توانایی‌های‌تان را با قدرتِ خودبیان‌گری پرورش دهید، بگذارید قدرت روحی‌تان دوباره به درون‌تان بازگردد و داستان زندگی‌تان را آن شکل که خودتان می‌خواهید بازنویسی کنید - از دریچه‌ی خلاقیت و با رقص، نویسندگی، ساختن، موسیقی، هنر و غیره.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۸ : سپاسگزاری

تابع عنصر خاک هستید. سنگ‌فرش‌ّهای خرطوم‌شکلی که اشکال جغرافیایی مقدس جهانی را احاطه کرده‌اند؛ و چرخه‌ی کامل ماه که تحت تاثیر نیروی گرانش می‌چرخد؛ و همه‌ی این‌ها نشان می‌دهند هر آن‌چه در دنیا وجود دارد، از جمله خودِ شما، باید در تعامل با یکدیگر باشند.

این ماندالا حامل روح بوفالو است. روح بوفالو مونث است. بوفالو روح ترقی‌خواه و اتصال و احترام عمیق‌اش به موطن‌اش را به ارمغان می‌آورد. وی به یادمان می‌اندازد همیشه فروتن بمانیم، مفید زندگی کنیم و به نقش‌مان در دنیای هستی دقیق بیندیشیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد به زندگی کنونی‌تان نگاهی بیندازید و از خود بپرسید باید از بابت چه چیزهایی سپاسگزار باشید؟ گاهی اوقات آن‌قدر درگیر تلاش‌های زیاده‌خواهانه‌مان می‌شویم که فراموش می‌کنیم فروتنانه به خاطر آن چیزهایی که داریم و آن چیزی که هستیم، سپاسگزار باشیم. اگر از روحِ هستی سپاسگزار باشید، تحول بزرگی در زندگی‌تان رخ می‌دهد، و میان شما و جهان اطراف‌تان هماهنگیِ زیبایی شکل می‌گیرد؛ و این هماهنگی نتیجه‌ی مثبتی برای شما و جهان اطراف‌تان خواهد داشت.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۱۹ : غریزه

تابع عنصر خاک هستید. سنگ‌فرش‌ّهای خرطوم‌شکلی که جعبه‌ی مجزایی را با مجموعه‌ای از اهداف متحدالمرکزی احاطه کرده‌اند؛ این اشکال نماد تمرکز به یک هدف مجزا هستند.

این ماندالا حامل روح کوسه است. روح کوسه مونث است. کوسه دانش اولیه‌اش را از جهان اطراف و عزم و اراده‌ی قوی و روبه‌جلو‌ی‌اش را به ارمغان می‌آورد. وی به یادمان می‌اندازد به خودمان اعتماد داشته باشیم و هنگامی که صحبت از گذشته و خاستگاه‌مان می‌شود، از خود ضعف نشان ندهیم.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد تمرکزتان را بازیابید. شاید زمان‌اش فرارسیده است که همه‌ی صداهای اضافیِ اطراف‌تان را قطع کنید، نیت‌تان را پالایش کنید. دل‌تان چه می‌گوید؟ به آن اعتماد کنید. رو به جلو حرکت کنید، و به عقب باز نشد. این دفعه دیگر مطمئن باشید مسیر درستی پیش گرفته‌اید.

عناصر ماندالا

شخصیت شناسی از روی شکل ماندالا ۲۰ : اتصال به طبیعت

تابع عنصر خاک هستید. سنگ‌فرش‌ّهای خرطوم‌شکلی که تصویرهای مختلف برگ را احاطه کرده‌اند؛ این شکل نماد زندگی و ریشه‌های عمیق آن است.

این ماندالا حامل روح گرگ است. روح گرگ مونث است. گرگ خرد غریزی و توانایی‌‌اش در حفظ اخلاقیات جامعه را به ارمغان می‌آورد. گرگ به ما خاطرنشان می‌کند همیشه به خاطر داشته باشیم ما همه برای رسیدن به آگاهی جمعی تلاش می‌کنیم، و هر یک در این مسیر نقش خودمان را ایفا می‌کنیم، که باعث نگه داشتن توازن و اتحاد می‌شود.

اگر به این ماندالا عمیق نگاه کنید و بیندیشید، ممکن است روح‌تان از شما بخواهد دوباره به طبیعت، و در حقیقت به خودتان متصل شوید. اگر تاکنون با تمام وجود تلاش می‌کردید به دیگران متصل بمانید، زمانِ آن فرارسیده که با زمین و روح خودتان ارتباط برقرار کنید و خود را با خرد زمینی‌تان هماهنگ کنید. زمینِ زیر پای‌تان را احساس کنید، به حسِ زمینی‌تان دقت کنید و از این‌که با درون‌تان هماهنگ و سازگار هستید لذت ببرید.

ماندالا (मण्डल) در زبان سانسکریت به معنی دایره است. ماندالا جدولی هندسی است که در ادیان بودا وهندو به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود. اصل ماندالا از دین هندو است ولی در آیین بودا هم کاربرد زیادی پیدا کرده است. ماندالاها دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جست‌وجو در درون انسان هستند.

منبع: روزگاران

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها