جنگ زیرزمینی اوکراین علیه روسیه / ردپای سازمان سیا در ایجاد شبکه مخفی جاسوسان اوکراینی

سازمان سیا حدودا یک سال پیش، ۱۲ پایگاه مخفی جاسوسی زیرزمینی در اوکراین ایجاد کرده است. این پایگاه ها در حکم "مغز" نیروهای مسلح اوکراین و نهادهای اطلاعاتی آن هستند و "چشم" کی‌یف محسوب می شوند.

جنگ زیرزمینی اوکراین علیه روسیه / ردپای سازمان سیا در ایجاد شبکه مخفی جاسوسان اوکراینی

به گزارش خبر فوری، با طولانی شدن جنگ اوکراین و روسیه، طرفین به تاکتیک ها و استراتژی های بلند مدت موثر تمسک می جویند تا بتوانند دست بالا را در جنگ داشته باشند. بر اساس گزارش ها، اوکراین به یک استراتژی جدید تمسک جسته که می تواند جلوی حملات همه جانبه روسیه به تأسیسات حیاتی اش را بگیرد.

پناه بردن به زیر زمین؛ آخرین راه حل کی‌یف برای شکست مسکو

وب سایت روسی «نیوز ریا» (ریا نووستی) در گزارش اخیرش فاش کرد که اوکراین در رویارویی خود با روسیه به تدریج به عملیات زیرزمینی متوسل می شود. کی‌یف شبکه ای کامل از کارخانه های مخفی تولید تجهیزات نظامی ایجاد کرده و می کند و آماده حمله به مواضع روسیه از زیر زمین است. این وب سایت خبری به نقل از روزنامه اسپانیایی "ال موندو" نوشت که طرح پایگاه ها و کارخانه های مخفی و زیرزمینی اوکراین توسط الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین اجرا شده است. مکان دقیق تمامی مراکز و کارخانه هایی که به اوکراین اجازه می دهند حجم تولیدات نظامی خود را افزایش دهد، مخفی نگه داشته می شود.

به نوشته وب سایت ریا نووستی، توسل اوکراین به کارخانه ها و تجهیزات زیرزمینی به دلیل اثربخشی حملات موشکی روسیه به کارخانه های تولیدات نظامیِ روی زمین اوکراین است.

شبکه مخفی جاسوسان اوکراین/ اطلاعات و امنیت اوکراین به روز می شود

پایگاه روسی  ریا نووستی همچنین به نقل از نیویورک تایمز نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا  (سیا) حدودا یک سال پیش، ۱۲ پایگاه مخفی جاسوسی زیرزمینی در اوکراین ایجاد کرده است. این پایگاه ها در حکم "مغز" نیروهای مسلح اوکراین و نهادهای اطلاعاتی آن هستند و "چشم" کی‌یف محسوب می شوند.

بر اساس گزارش ریا نووستی، سازمان سیا در حال ارائه اطلاعات لازم به  کی‌یف و آموزش ماموران اوکراینی است که در پناهگاه های زیرزمینی در جنگل های اوکراین مستقر هستند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، واشنگتن به طور کامل فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی و نظامی زیرزمینی اوکراین را تامین مالی می‌کند و بر کار پایگاه های اطلاعاتی مخفی که وظیفه شان شنود و جاسوسی است، نظارت می نماید. واشنگتن همزمان،  آموزش نیروهای ویژه ای را که در یگان ۲۲۴۵ فعالیت می کنند، بر عهده دارد.

نیروهای عملیات ویژه یگان ۲۲۴۵ «مسئول سرقت هواپیماهای بدون سرنشین و هک یا اختلال در سامانه‌ های ارتباطی روسیه هستند». فعالیت این نیروها به افسران سیا اجازه می‌دهد تا رمزگشایی کدهای عملیاتی روسیه را با سهولت بیشتری انجام دهند و پی به نقشه های عملیاتی مسکو ببرند.

ریا نووستی تاکید دارد که سازمان سیا به حضور خود در اوکراین ادامه می‌ دهد. در همین رابطه، ایوان باکانوف، رئیس سابق سرویس امنیتی اوکراین، گفته است که بدون آمریکایی‌ ها، «اوکراین هیچ شانسی برای مقاومت در برابر روس‌ ها نداشته و نخواهد داشت». او توضیح می دهد که پناهگاه های زیرزمینی ایجاد شده توسط سیا و نیروهای مسلح اوکراین، مکانی برای هدف قرار دادن موشک های روسی هستند. این مساله هدف مشترک اوکراین و آمریکا است و بعید است یکی از طرفین دست از این همکاری مشترک بردارد.

انتقال همه چیز از زمین به زیرزمین

وب‌سایت روسی ریا نووستی ادامه می‌دهد که کی‌یف به‌طور جدی در حال بررسی طرح ایجاد «مدارس زیرزمینی برای فرار از بمب‌ها» است و به نقل از منابع رسانه‌ ای اوکراین، قرار است «مدارس زیرزمینی» در مناطق نیکولایف، اودسا، زاپوریژیا، سومی، چرنیهیف و چند منطقه دیگر ساخته شوند. منطقه خارکف به گفته منابع اطلاعاتی، شرایط مناسبی برای ساخت پناهگاه های زیرزمینی دارد که در برابر تشعشعات هسته ای و بمب های شیمیایی امن خواهند بود. اوکراین اعلام کرده که احتمالاً ساخت ساختمان ها و‌پناهگاه های فوق الذکر در سال جاری تکمیل خواهند شد.

  وبسایت روسی ریا نووستی اعلام کرد که جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکایی که قرار است به زودی به نیروهای اوکراینی تحویل داده شوند، نیز در پایگاه های زیر زمینی اوکراین مخفی خواهند شد تا مورد حمله سوخوهای روسیه قرار نگیرند.

این پایگاه به نقل از ایلیا یولاش، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفته که کی‌یف باید جنگنده های غربی را با حساسیت بسیار بسیار بالا مخفی کند. به گفته این مقام اوکراینی، کارهای لازم برای آماده سازی پناهگاه های زیرزمینی جهت ورود هواپیماهای اف ۱۶ در حال انجام است. البته  هواپیماهای اف ۱۶ که قرار است تحویل اوکراین شوند، در پناهگاه های مختلف در سراسر این کشور مخفی خواهند شد تا از کشف آنها توسط نیروهای اطلاعاتی روسیه جلوگیری شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ف
    1

    ناله میکنم سر سری برای پوتین

  • ناشناس
    2

    مرگ بر متجاوز ، لعنت بر کمونیسم

  • ناشناس
    1

    این همه روسیه روسیه بوتین بوتین میکنند این بود زایده زیره جنگ با اوکراین قدرمند درود بر اوکراین به امیده نابودی پوتین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها