۱۳ درصد از میزان هدر رفت آب در استان یزد ناشی از فرسودگی شبکه آبی است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: میزان هدررفت شبکه آب استان ۲۱.۷ درصد است، ۱۳ درصد از آن ناشی از فرسودگی شبکه ۱۳ هزار کیلومتری آبرسانی استان و دو درصد مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

۱۳ درصد از میزان هدر رفت آب در استان یزد ناشی از فرسودگی شبکه آبی است

اصغر ریاضتی صبح امروز در نشست آنلاین با خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: با اقداماتی که در استان در سال‌های گذشته انجام شده است امیدواریم بتوانیم در مدت 6 تا 12 ماه آینده پروژه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده است را وارد مدار بهره‌برداری کرده و شاخص بهره‌برداری فاضلاب را از 24 درصد به 40 تا 45 درصد برسانیم تا به نرم کشوری نزدیک شویم.

ریاضتی گفت: آنچه در ارائه مطلوب خدمات به مردم مهم است این است که مشارکت مردم در راستای موفقیت و ارائه خدمات بهتر است که بتوانیم در مدیریت مصرف و تقاضا هماهنگی و یک‌پارچگی داشته باشیم تا در پیک مصرف با موفقیت گذر کنیم و مشکلات ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیان کرد: شاخص سطح برخورداری جمعیت شهری از شبکه آبرسانی 99.9 درصد و در بخش روستایی 60 درصد است.

ریاضتی ادامه داد: در بخش شهری 60 درصد از آب تولیدی استان و در بخش روستایی استان نیز 16 درصد آن از طریق آب انتقالی و مابقی نیز از منابع داخلی استان تامین می‌شود.

وی افزود: وضعیت کیفیت آب در یزد نسبتا خوب است و ترکیب این آب در بخش شهری 60 درصد به طور میانگین از آب انتقالی و 40 درصد از منابع آب زیرزمینی استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان یزد تصریح کرد: در بخش‌هایی ترکیب خوب آب داریم، دچار کمترین مشکل می‌شویم، اما در نقاط کور در برخی شهرها و مناطق آب انتقالی با یزد ترکیب مورد نظر را ندارند و مشکلاتی است.

ریاضتی بیان کرد: استان پروژه‌هایی دارد که ترکیب خوبی از دو آب در اختیار همه مردم قرار بدهد، آب انتقالی که در مخازن شهر وارد می‌شود، در یکی از پروژه‌های اولویت‌دار استان است که ترکیبات آب به طور کامل انجام شود تا توزیع عادلانه از لحاظ کیفیت در اختیار مشترکین باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت آب، در سطح استاندارد هستیم طبق نرمی که به ما اعلام شده ترکیب آب داریم و محدوده خارج از آن هیچ موضوعی نداریم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان یزد عنوان کرد: میانگین الگوی مصرف در استان یزد با توجه به اهمیت توجه مردم به مصرف مقدار خوبی است و نشان می‌دهد مردم استان یزد در خصوص مصرف آنچه مدنظر است را رعایت کردند.

وی افزود: میزان هدررفت شبکه آب استان 21.7 درصد در مجموع شهری و روستایی است که 13 درصد از آن ناشی از فرسودگی شبکه 13 هزار کیلومتری آب استان و دو درصد انشعابات غیرمجاز است.

ریاضتی گفت: یک سند سازگاری با کم آبی از طرف مجموعه وزارت نیرو ابلاغ شده که تا سال 1405 پروژه‌هایی تحت این سند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌ها در این سند در بخش شرب و بهداشت است تا بتوانیم در حدود 16 میلیون متر مکعب آب را با پروژه‌هایی مدیریت مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان یزد افزود: برای اینکه به هدف مورد سند برسیم این است که از لوازم کاهنده و شیرآلات در بخش منازل و در دستگاه‌ها استفاده کنیم، سعی می‌کنیم لوازم کاهنده مصرف آب را با تسهیلات ویژه در اختیار مردم قرار بدهیم تا بتوانیم در این بخش به هدف مدنظر برسیم.

ریاضتی تصریح کرد: میزان مصرف آب در فضای سبز استان یزد کمتر از یک درصد آب استان به این بخش تخصیص داده می‌شود که حدود 4 میلیون مترمکعب است امیدواری که بر اساس سند در سال اینده به پیشرفت 30 تا 40 درصد در پروژه‌های مذکور این بخش برسیم.

وی گفت: 35 تا 40 میلیارد تومانی مشترکان به آبفا یزد بدهی دارند که از این مقدار 15 تا 30 درصد این بدهی مربوط به مشترکان خانگی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها