استقبال بی‌سابقه بازیکنان خارجی از شانزدهمین دوره جام خزر

رئیس هیأت شطرنج گیلان گفت: شانزدهمین دوره جام بین‌المللی خزر با شرکت دست‌کم 52 شطرنج‌باز خارجی از 21 کشور جهان در منطقه آزاد برگزار خواهد شد.

استقبال بی‌سابقه بازیکنان خارجی از شانزدهمین دوره جام خزر

به گزارش سایت خبر فوری ، کیومرث بیات در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: حضور 52 بازیکن خارجی از 21 کشور جهان در جام بین‌المللی خزر قطعی شده است که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌رود و تاکنون 400 بازیکن برای حضور در این جام ثبت‌نام کرده‌اند که هرلحظه بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

وی گفت: تاکنون حضور اساتید بزرگی با عناوین بین‌المللی نظیر دنیل دویرنی از روسیه با ریتینگ 2534، همایون توفیقی با ریتینگ 2436، امیررضا پوررمضانعلی با ریتینگ 2534، بالتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان با ریتینگ 2639، قدیر حسیوف از روسیه با ریتینگ 2646، پوریا درینی با ریتینگ 2492 و مسعود مصدق پور با ریتینگ 2517 در جام خزر قطعی شده است.

رئیس هیأت شطرنج گیلان با بیان اینکه این جام در 9 دور برگزار می‌شود افزود: مسابقات از روز سه‌شنبه 8 اسفندماه رأس ساعت 17 به میزبانی هیأت شطرنج استان گیلان در سال همایش‌های منطقه آزاد آغاز خواهد شد.

بیات تصریح کرد: مسابقات در 5 جدول برگزار می‌شود که بر این اساس در جدول A بازیکنان با درجه بین‌المللی 2100 و بالاتر، در جدول B بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از 2100، در جدول C بازیکنان دارای درجه بین‌المللی کمتر از 1800 و بدون ریتینگ و در جدول D بانوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش فارس، شانزدهمین دوره فستیوال بین‌المللی شطرنج جام خزر 8 لغایت 15 اسفند در منطقه آزاد و به میزبانی هیأت شطرنج گیلان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها