طرح انتقال آب با لوله در۱۵۰هکتار اراضی صومعه سرا اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا از اجرای طرح آبیاری کم فشار و انتقال آب با لوله در وسعت ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان در دو روستای نوخاله جعفری و راجیر خبر داد.

طرح انتقال آب با لوله در۱۵۰هکتار اراضی صومعه سرا اجرایی شد

احمد پادیاب روز پنجشنبه با اشاره به اینکه طرح انتقال آب با لوله به طول یک کیلومتر اجرا می شود، افزود: برای اجرای این طرح ها که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۴۰۰میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و ۱۷۰ کشاورز از آن بهره مند می شوند.
وی عنوان کرد : همچنین تا کنون آب بندان های روستاهای پشتیر، فتمه سر، میانده، کیشستان، اسلام آباد، اصلاح و بازسازی شده است و نقشه برداری و طراحی ۱۵۰ هکتار از آب بندان های دیگر انجام شده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرا آغاز می شود.
پادیاب در ادامه با اشاره به تخریب بندهای انحرافی ناشی از سیلاب ها اظهار داشت: بندهای انحرافی روستاهای اباتر، پیرسرا، و مهویزان با ۵۰۰میلیون تومان اعتبار بازسازی و آماده بهره برداری است.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی چون برنج، صنوبر، ماهیان پرورشی، پاچ باقلا، نیشکر کدو و هندوانه است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها