۲۵۳۴خانواده زندانی گیلان تحت پوشش انجمن های حمایتی هستند

مدیرکل زندان های گیلان، با بیان اینکه تاکنون ۲۵۳۴ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن های زندانیان قرار گرفته اند، گفت: زندانیانم بعد از آزادی از مهارت های کسب شده بهره مند می شوند.

۲۵۳۴خانواده زندانی گیلان تحت پوشش انجمن های حمایتی هستند

رضا محمدی اصل در جلسه هم اندیشی مدیران عامل انجمن زندانیان استان گیلان، حمایت بی منت از زندانیان و خانواده های آنان را یک وظیفه انسانی دانست و اظهار کرد: مدیران عامل انجمن زندانیان یکی از بدنه های اصلی حمایتی است که می تواند با داشتن برنامه هایی مدون برای پوشش قرار دادن هرچه بیشتر خانواده های مددجویان کمکی شایان کند.

وی افزود: ماموریت ما فقط به برنامه های اصلاحی و تربیتی مختصص مددجو خلاصه نمی شود، بلکه همزمان خانواده های مددجویان نیز باید از برنامه های مختلف حمایتی و حتی آموزشی بهره مند شوند لذا باید پتانسیل های بالقوه موجود را به بالفعل تبدیل کنیم و با شناسایی دقیق و مطالعه کامل از وضعیت خانواده زندانی آنچه که بایسته است را تا زمان آزادی مددجو به سرانجام برسانیم.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان ادامه داد: آزادی مددجو پایان کار نیست و می بایست حتی بعد از آزادی نیز با شناسایی ارگان ها و نهادهایی که در چارچوب قانون می توانند یاری گیر جامعه هدف باشند، به آنان کمک کنیم.

محمدی اصل، با بیان اینکه تاکنون ۲۵۳۴ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن های زندانیان قرار گرفته اند، گفت: تمام توان ما در پوسته داخلی ایجاد برنامه های اصلاحی و تربیتی و پر کردن اوقات فراغت زندانی با برنامه های مختلف فرهنگی و اشتغال می باشد و از طرف دیگر پیگیری ها و برگزاری جلسات تخصصی ماهانه با کارشناسان امر جهت حمایت هر چه بیشتر از خانواده های آنان است.

وی با بیان اینکه آزادی زندانی و برگشت سعادتمندانه به جامعه راهی تازه و نو برای او و خانوده اش است، تصریح کرد: زندانیان می توانند با مراجعه به انجمن های حمایت از زندانیان، تحت پوشش قرار گیرند و از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج وام های خوداشتغالی دریافت و کسب و کار خود را بعد از آزادی شروع کنند.

مدیرکل زندان های گیلان عنوان کرد: زندانیان در دوران تحمل کیفر با حضور در کلاس هایی که در زندان از سوی نهادها و ارگان های مختلف از قبیل فنی و حرفه ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی برگزار می شود شرکت می کنند و بعد از آزادی از مهارت های کسب شده بهره مند می شوند.

محمدی اصل اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۱۶۶۲ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد ۹۳۸ نفر در کلاس های فنی و حرفه ای و ۷۲۴ نفر در کلاس های جهادکشاورزی حضور پیدا کرد و موفق به کسب مدرک آموزشی شدند. مددجویان با دریافت این مدارک معتبر شروع به کار کرده و حتی خانواده های خود را مشغول به کار کردند.

وی یادآور شد: به زودی با هماهنگی نهادها و ارگان های مختلف حمایتی در حال مکاتبه برای برگزاری نشستی تخصصی جهت حمایت هرچه بیشتر خانواده های مددجوبان هستیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها