صید بیش از 400 تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از صید 410 تن انواع ماهیان استخوانی توسط 50 شرکت تعاونی پره صیادی از ابتدای فصل صید امسال تاکنون در این استان خبر داد .

صید بیش از 400 تن انواع ماهیان استخوانی در گیلان

به گزارش سایت خبر فوری ، اکبر ایلدرم امروز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت صید ماهیان استخوانی در گیلان اظهار کرد:در مدت دو ماه گذشته صیادان شرکت‌های تعاونی پره توانستند 410 تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند.

وی میزان صید ماهیان استخوانی در مدت مشابه سال گذشته را برابر با همین مقدار دانست و گفت:هیچگونه افزایش یا کاهش صیدی نسبت به سال گذشته شاهد نبوده ایم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان،اضافه میزان صید انجام شده توسط 50شرکت با 4 هزار صیاد در حال انجام است .

ایلدرم با بیان اینکه 278 تن از ماهیان صید شده از نوع کفال است،اضافه کرد: 70 درصد ماهیان صید شده کفال است و106 تن ماهی سفید معادل 26 درصد و 13 تن سایر گونه ها معادل 4 درصد از میزان صید صیادان گیلانی را تشکیل می‌دهد.

وی،ارزش اقتصادی ماهیان صید شده توسط شرکت‌های تعاونی پره صیادی گیلان از ابتدای فصل صید امسال تاکنون را 10 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:با توجه به افزایش دمای هوا احتمال مهاجرت ماهیان از عمق آب به ساحل وجود دارد .

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی و وجود منابع آبی در استان،خاطرنشان کرد:گیلان جزو سه استان برتر شیلاتی در کشور محسوب می‌شود .

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور 9 کیلوگرم است،اظهار کرد:سرانه مصرف آبزیان در گیلان 14 کیلوگرم است ضمن اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشورهای اروپایی 35 کیلوگرم و در ژاپن 100 کیلوگرم است .

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، مصرف سرانه ماهی در دنیا را 20 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ سرانه مصرف آبزیان با دنیا 50 درصد فاصله دارد و اگر می‌خواهیم به میانگین سرانه مصرف جهانی برسیم باید تولید را افزایش دهیم.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها