فیل ماهی خاویاری۲۰۵ کیلوگرمی تلف شد

یک قطعه فیل ماهی خاویاری نر که با وزنی بیش از ۲۰۵ کیلوگرم صید شده بود، به دلیل اشتباه در عملیات تشخیص جنسیت و استحصال اشتباه خاویار تلف شد.

فیل ماهی خاویاری۲۰۵ کیلوگرمی تلف شد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از مهر، یک قطعه فیل ماهی خاویاری نر با وزنی بیش از ۲۰۵ کیلوگرم که در تور صیادان یکی از شرکت های صید پره در بندرکیاشهر افتاده بود، بعد از انتقال به مرکز استحصال چونچنان لشت نشا و تلاش برای گرفتن خاویار تلف شد.

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه در این باره اظهار کرد: این فیل ماهی نر خاویاری۲۷۳ سانتی‌ متر طول داشت که ناخواسته به تور صیادان افتاده بود.

حمید رضا سلیمانی خاطرنشان کرد: ارزش گوشت این ماهی خاویاری ۱۰ میلیون تومان است.

مدیر کل شیلات گیلان نیز در این باره ضمن تأیید خبر با اشاره به اینکه این ماهی برای فروش در بازار در هر صورت قربانی می شد، اظهار کرد: اگر این ماهی به دریا بازگردانده می شد قطعا توسط صیادان غیرمجاز صید می شد.

اسحاق شعبانی با بیان اینکه بهترین وزن ماهی خاویاری برای برداشت اسپرم و تلقیح مصنوعی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است، افزود : با توجه به وزن بالای ماهی و نامناسب بودن آن برای تکثیر و همچنین نبود امکانات مناسب برای انتقال آن به مرکز تکثیر ماهیان خاویاری شهید بهشتی سنگر شهرستان رشت، کشتن ماهی بهترین گزینه بود.

وی گفت : تشخیص نر یا ماده بودن فیل ماهی بر اساس ظاهر ماهی و با چشم بسیار سخت است و حتما باید از طریق دستگاه سونوگرافی جنسیت ماهی صورت می گرفت.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها