مدیرکل کمیته امداد گیلان:

خیران گیلانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد گیلان از مشارکت بالای مردم نوع دوست این استان در جشن عاطفه‌های امسال خبر داد و گفت: گیلانی‌ها تا این لحظه یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند این استان کمک کرده‌اند.

خیران گیلانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان صبح امروز در همایش دانش‌آموزی جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد اظهار داشت: تا این لحظه مردم خیر و نیک‌اندیش گیلان معادل یک میلیارد و 670 میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند و محروم این استان کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان کمک یک میلیارد و 50 میلیون تومانی خیران این استان در جشن عاطفه‌های سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: میزان مشارکت مردم نوع‌ دوست گیلان در مراسم جشن عاطفه‌های امسال رشد قابل توجهی داشته است که این امر از طبع و فرهنگ بسیار بالای مردم این خطه حکایت دارد.

اهرابی با تأکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران هیچ خللی در اشتیاق مردم برای حضور در مراسم‌هایی نظیر جشن عاطفه‌ها ایجاد نکرده است ابراز داشت: با تمام موانع و مشکلات موجود میزان اعتماد مردم به نهاد حمایتی کمیته امداد نه تنها کم نشده بلکه نسبت به سنوات قبل 60 درصد رشد داشته است.

وی شفاف‌سازی در عملکردها و مشخص بودن نحوه هزینه‌کرد مبالغ و کمک‌های مردمی برای کمک به نیازمندان را علت اصلی افزایش اعتماد جامعه به نهاد کمیته امداد و بهزیستی دانست و گفت: تجربه‌ها نشان داده است فرآیند انجام امور به ویژه در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان اگر به مردم سپرده شود نتیجه بسیار بهتری عاید می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نگاه بسیار مثبت دولت به مجموعه نهادهای حمایتی کشور برای پشتیبانی از نیازمندان و محرومان جامعه را نگاهی جامع و بسیار قابل تقدیر اعلام کرد و ابراز داشت: افزایش چند برابری مستمری و حقوق و مزایای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط دولت صحت این گفته را تأیید می‌کند.

اهرابی با بیان اینکه باید در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های اولیه زندگی به دانش‌آموزان و دانشجویان تلاش بیشتری در کشور و استان گیلان انجام شود خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این دست از اقدامات، زمینه بروز بسیاری از معضلات در سطح جامعه مانند مشکل بیکاری، طلاق و گسست خانواده‌ها از بین می‌رود.

وی از تحت پوشش بودن بالغ بر 10 هزار دانش‌آموز و 3 هزار دانشجوی محروم استان گیلان در مجموعه کمیته امداد خبر داد و اظهار داشت: البته شمار دانش‌آموزان و دانشجویانی که در انتظار چتر حمایتی کمیته امداد هستند بیشتر از این میزان است و این نهاد تمام تلاش خود را در راستای شناسایی و حمایت از این افراد انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در میان مددجویان سابق این نهاد در استان چندین فرماندار و رئیس سازمان نیز مشاهده می‌شود تصریح کرد: وظیفه انسانی همه ما در نظام اسلامی خدمات‌رسانی مستمر به نیازمندان است ‌زیرا بسیاری از همین افراد با دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردم به جایگاه‌های رفیعی در کشور رسیده‌اند.

اهرابی کمک و مشارکت آحاد دانش‌آموزان برای کمک به همنوعان به ویژه همکلاسی‌های نیازمند و محروم آنها را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: تعداد زیادی از افراد نیازمند هیچ‌گاه از کمبودها و مشکلات خود سخن نمی‌گویند اما با ترویج فرهنگ مهر، محبت و نوع‌دوستی می‌توان در مسیر کمک به آنان قدم‌های خوبی برداشت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا
    0

    من تحت نظر کمیته هستم خودمم خوزستان زندگی میکنم تو یک اتاق ۲۰ زندگی میکنیم البته خودمو دخترم دخترم ۹ سالشه کلاس دوم ابتدایی ازتون خواهش میکنم به دختر منم کمک کنید اینم شمارم۰۹۹۱۱۳۳۹۵۹۲

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها