زورخانه خاتون‌آباد شهربابک افتتاح شد

زورخانه پوریای ولی شهر خاتون‌آباد شهربابک با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیون تومان و ۱۲۰ مترمربع زیربنا، با حضور سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افتتاح شد.

زورخانه خاتون‌آباد شهربابک افتتاح شد

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح زورخانه پوریای ولی شهربابک گفت: سرمایه گذاری در ساخت مسجد، حسینیه و زورخانه باقیات صالحاتی برای خیران است، زیرا این مکان برای سلامت جسم و تقویت روح ساخته شده و بین نسل ها ماندگاری دارد.

مهرعلی باران چشمه با بیان اینکه در قدیم مردم در زورخانه حاجت می گرفتند، افزود: زورخانه علاوه بر ورزش جای عبادت و محل اخلاق و پایمردی است.

وی به سخنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد ورزش زورخانه ای مبنی بر اینکه "من تربیت شده مکتب زورخانه هستم" اشاره و تاکید کرد: لازم است بزرگترها به فرزندانشان توصیه کنند که به این ورزش روی آورند.

باران چشمه بیان داشت: در زورخانه فقط بحث ورزش جسمی نیست و به ما درس جوانمردی، اخلاق، ادب، ایثار و پهلوانی و ویژگی های امیرالمومنین (ع) را یاد می دهد.

وی گفت: شهربابک معادن زیادی دارد و ضروری است ما از سرمایه این مردم برای همین مردم استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۶۰ هزار متر پروژه در سطح استان کرمان داشته ایم که جای تبریک گفتن به مردم این استان دارد.

میثم پاریزی، مردم خاتون آباد را نماد غیرت و عزت دانست و افزود: ورزش این شهر همچون صنعت و سایر مراتب علمی آن جایگاه بسیار خوبی دارد که جا دارد نگاه ویژه ای به این منطقه بشود.

وی ضمن تشکر از مسئولان، خیران و همه عواملی که در ساخت زورخانه خاتون آباد نقش داشتند، بیان کرد: من بیش از ۱۱ سال افتخار خدمتگزاری در شهربابک را داشته ام و اگر امروز در ورزش استان آبرویی دارم به واسطه نجابت مردم شهرستان شهربابک است.

پاریزی با بیان اینکه امروز شاهد ۴۱ تیم لیگ برتری از استان کرمان در کشور هستیم، اظهار داشت: در مجموع بیش از ۸۰ تیم در رده های مختلف کشوری داریم که این نمونه بارز رشد و حرکت جدی ورزش استان و بخشی از افتخاراتی که کسب شده سهم شهرستان شهربابک است.

وی گفت: اصحاب صدیق رسانه در شهربابک، همیشه خاضعانه و خاصانه و بدون هیچ چشمداشتی در کنار ورزش بوده اند که جا دارد از آنها تشکر کنم.

پاریزی افزود: ورزش شهربابک بیش از ۳۵ هیات ورزشی فعال و بیش از سه هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و به لطف خدا و زحمات افراد بسیاری از سرانه ورزشی قابل قبولی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کشور دارای جایگاه است، ابراز امیدواری کرد: ما استان کرمان و ورزش زورخانه و پهلوانی آن را در اوج عزت ببینیم و روز به روز شاهد پیشرفت آن در همه رشته های ورزشی باشیم.

پاریزی از نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به توسعه متوازن زیرساخت های ورزشی در شهرها، روستاها و بخش ها یاد کرد و گفت: ضروری است در کنار توسعه ورزش قهرمانی، به توسعه شادابی و نشاط عمومی جامعه، ورزش بانوان، ورزش جانبازان و معلولین توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی وظیفه صنعت را اشتغال و تولید عنوان کرد و بیان داشت: بنگاه های اقتصادی که در استان کرمان وجود دارند در بخش ورزش به عنوان مسئولیت اجتماعیشان فعالیت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، یادآور شد: خوشبختانه در استان کرمان رقمی که از قبل شرکت ها و صنایع در ورزش هزینه می کنند بسیار خوب و قابل توجه است و کرمان را نسبت به بسیاری از استان های کشور متمایز کرده است.

وی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیات های استانی باید در سیاست گذاری هدفمند شدن بودجه بنگاه های اقتصادی دخیل باشند.

پاریزی گفت: استان کرمان افتخار دارد به وجود مقبره سرداری که امروز عزت جهان اسلام و کشور ایران است به عنوان پایتخت مقاومت کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پهلوان دیار کریمان است، تصریح کرد: همه افرادی که برای ورزش زحمت می کشند باید در نظر داشته باشند که میدان ورزش، میدان اخلاق، فروتنی، جوانمردی و بزرگی است.

مدیرکل ورزش و جوانان تاکید کرد: ما باید با تاسی از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی این سردار عزیز اخلاق و فرهنگ را در حاکم کنیم و شاهد حاکمیت اخلاق در میادین ورزشی باشیم.

بعد از افتتاح زورخانه پوریای ولی خاتون آباد، کلنگ ساخت یک زورخانه دیگر نیز در این شهر به زمین زده شد.

خاتون آباد در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق شهربابک قرار دارد و شهربابک نیز در ۲۴۰ کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها